X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי סקר אור ירוק, לנהגי ישראל תפיסה מוטעית בנוגע לשימוש בטלפון סלולרי הנהגים סבורים כי שימוש בדיבורית מפחית את רמת הסיכון למעורבות בתאונה 59% עסוקים בטלפון בזמן נסיעה רק 9% ציינו כי נתפסו על-ידי המשטרה בעת ששוחחו בסלולרי
▪  ▪  ▪
נוהגים ומדברים [צילום: יח"צ]

64% בלבד מהנהגים בעלי מכשיר סלולרי סבורים, כי דיבור עם דיבורית מהווה גורם סיכון לתאונת דרכים. לעומת זאת, 90% מהנהגים סבורים כי דיבור בטלפון סלולרי בזמן נהיגה ללא דיבורית מהווה גורם סיכון לתאונת דרכים.
למרות המודעות לסיכונים, נמצא כי כ-59% מבעלי הסלולרי (55% מהמדגם) עסוקים בשימוש כלשהו בטלפון הסלולרי במהלך הנסיעה ביום טיפוסי (מתקשרים, עונים, שולחים/קוראים SMS).
נתונים אלו עולים ממחקר שערכה עמותת אור ירוק, באמצעות חברת "מדגם", בנוגע להסחת דעת בזמן נהיגה. על-פי תוצאות המחקר, שיחה בטלפון ללא דיבורית נתפסת כגורמת תאונות יותר משיחה עם דיבורית - דבר המעיד כנראה על ייחוס הסיכון יותר לעניין החזקת הטלפון מאשר להיסח הדעת הנגרם כתוצאה מהשיחה עצמה.
מנכל אור ירוק, שמואל אבוהב, אומר כי "המחקר מוכיח שלנהגי ישראל תפיסה מוטעית לגבי השימוש בטלפון סלולרי."
כל המחקרים הבינלאומיים מדגישים, כי היסח הדעת הנגרם על-ידי השימוש בטלפון סלולרי אינו שונה כמעט במאום אם מדובר במכשיר המוחזק ביד, או בדיבורית.
מחקר שפורסם ב-1997 ב-New England Journal of Medicine, ומחקר אחר שפורסם בשוודיה ב-2003, מוכיחים, כי אין הבדל בשיעורי היפגעות בין נהגים העושים שימוש במכשיר ידני לבין המשתמשים בדיבורית.
מחקר שנערך באוסטרליה מצא כי השימוש בטלפון נייד הגדיל פי 4 את הסיכוי להיות מעורב בתאונה המצריכה אשפוז בבית חולים. שימוש בדיבורית לא שינה את הסיכוי לתאונה. מחקר נוסף שנערך באוניברסיטת יוטה ב-2006 הראה, כי נהגים המשתמשים בטלפון ידני או בדיבורית מתנהגים כמו נהגים שיכורים. החוקרים ממליצים לשקול הוצאה אל מחוץ לחוק של שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה.
לדעת אבוהב, הפער בתפיסת הציבור את הנושא נובע גם מהעובדה שהחוק מתיר שימוש בדיבורית. אבוהב ממליץ על פרסום קמפיין ציבורי, שיסביר את הסכנות המוכחות שבשימוש בטלפון סלולרי.
עוד עולה מהסקר, כי מבין כלל המרואיינים, רק כ-9% ציינו כי נתפסו ע"י המשטרה בגין שימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה. שיעור גבוה בהרבה, כ-55%, ציינו כי הם מכירים אנשים שנתפסו ע"י המשטרה בגין עבירה זו (כ-2.6 אנשים בממוצע).
על-פי נתוני המשטרה, ניתוח של מאפייני הדוחות שנתנו בשנת 2007 מעלה כי 9% מהדוחות נרשמו בגין שימוש בטלפון סלולרי ללא דיבורית. מדובר בנתח משמעותי אשר הוא הרביעי בגודלו וקודמים לו דוחות בגין אי-שימוש באמצעי בטיחות, מהירות ואי ציות לתמרורים.

תאריך:  10/06/2008   |   עודכן:  10/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: 59% מדברים בסלולרי בזמן נהיגה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
לאחר שהעבירה ישראל באיחור חלק מכספי המיסוי לרשות, טוענים נציגי הרשות כי חסרים מיליוני דולרים
דרור מרום
פורסם מכרז בינלאומי שבו התחרו מול החברה הישראלית יצרנים אירופיים    תמי-4 זכתה בו לאחר משא-ומתן שנמשך כ-10 חודשים - ולמרות שהצעתה הייתה יקרה יותר מהמתחרים
אורטל אריכה
לקראת החופש הגדול: אלפי ילדים ובני נוער משדרות וישובי עוטף עזה ייצאו לקייטנות וימי רענון שמארגנת הסוכנות היהודית
מאיה שני
מק'קיין ואובאמה הנאבקים כעת זה מול זה לבחירות הכלליות מצאו נושא חדש למלחמת הקמפיינים    אובאמה הזהיר את הציבור לגבי המשך קריסתה של כלכלת ארה"ב תחת מדיניות הרפובליקנים    מק'קיין אמר כי קריאתו של אובאמה להפסיק את ההקלה במיסוי המעמד העליון אף היא תחמיר את מצב הכלכלה
יפעת גדות
חוקרים משערים כי שינויים שאירעו לפני חצי מיליארד שנה בערך - בנקודות המפגש בין תאי העצב שבמוח חשובים יותר מאשר גודל המוח עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il