X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאבטחת שהרגה את הידיד שלה באקדחה נשלחה ל-4.5 ש' מאסר הסניגור: החמרה בעונש תגרום לה לסגל דפוס עברייני השופט: הענישה - אמצעי "תודעתי" למניעת שימוש פזיז בנשק
▪  ▪  ▪
מוות שאינו 'גזירת גורל' [צילום: AP]

ענישה הרתעתית נגד שימוש פזיז בנשק. בית המשפט המחוזי בתל אביב שלח (יום ג', 10.6.08) ל-4.5 שנות מאסר את המאבטחת קתי חביבולין שירתה לפני כשנתיים בידיד שלה, יעקב פרדז'ב ז"ל, וגרמה למותו. בהחלטה כתב השופט עודד מודריק כי מותו של פרדז'ב גרם לחביבולין "התייסרות גדולה", אולם עבירות של קיפוח חיי אדם אינן "גזירת גורל", וכדי "להחדיר לתודעת האנשים את הסכנה הגדולה הטמונה בשימוש פזיז בנשק המוחזק ברשותם, יש, בין היתר, להשתמש ברמות עונש המהווה גמול הולם ביחס לחומרת המעשה ולתוצאותיו".
מדובר בפרשה מלפני כשנתיים. המאבטחת חביבולין, אז רווקה כבת 27, ילידת קזחסטן, סיימה יום עבודה והלכה לחגוג עם ידידיה מסיבת יום הולדת במסעדת "בוכרה היפה" בתל אביב. בתיקה נשאה עמה את אקדחה "ובו מחסנית הכוללת 12 כדורים במצב 'הכנס'". בתום המסיבה שכללה גם שתיית כמה כוסיות וודקה, יצאה חביבולין עם חבריה אל מחוץ למסעדה ובעקבות דין ודברים על יכולותיה בירי, "שלפה הנאשמת את האקדח הטעון מתיקה, דרכה אותו, כיוונה אותו לעבר ראשו של המנוח וממרחק של 1-½1 מ' ירתה כדור אחד שחדר למצחו של המנוח וגרם למותו".
במקום נכחה גם בת זוגו של המנוח "שהייתה בחודשי הריון מתקדמים (בינתיים נולד פרי בטנה וכתוצאה מן הירי נותרה בת הזוג אלמנה ושני ילדי המנוח, לרבות הרך הנולד - יתומים מאב)".
בגזר הדין כתב השופט ד"ר עודד מודריק כי היא היתה מודעת לכל הפעולות בירי שביצעה "זולת לכך שנשקה היה טעון במחסנית ובה כדורים. חוסר המודעות לנסיבה האמורה היה תוצאה של 'קהות חושים' בשל שתיית כמות ניכרת של וודקה. לפני הירי ביקש אחד הנוכחים במקום מן הנאשמת להוריד את האקדח אך היא לא שעתה לדבריו".
התביעה דרשה לגזור עליה "עונש מאסר ממשי לתקופה משמעותית" בשל "תוצאותיו החמורות של מעשה העבירה שבגינו ניתק פתיל חייו של אדם צעיר, אב לילדים שעתידו לפניו. הנאשמת גרמה את מותו בהתנהגות פזיזה שמבחינת האינטרס הציבורי להגנה על חיי אדם, אין לעבור עליה לסדר היום".
הסנגור עו"ד שמואל פליישמן, טען מנגד, כי יש לגזור עליה עונש מאסר כדי "למרק, במידה מסוימת את מצפונה של הנאשמת, שחשה בעצמה צורך לבוא על עונשה". עם זאת טען כי יש לפעול על-פי המלצת שירות המבחן שלא להטיל עליה עונש ממושך "בשל החשש כי היא עלולה, במקרה של מאסר ממושך לפתח דפוסי התנהגות כלפי דמויות סמכותיות וחזקות תוך גיבוש מאפיינים עברייניים כדרך לשרוד במסגרת הכלא".
כאמור, השופט מודריק גזר עליה 4.5 שנות מאסר. אומנם מותו של פרדז'ב גרם לחביבולין "התייסרות גדולה" וניכרים בה "אפיוני מצוקה בתר משברית (פוסט-טראומטית)". אך, מדובר "בעבירת הריגה המבוססת על פזיזות, זו, אם כן, התנהגות מודעת שחומרה רבה נודעת לה בשל תוצאתה הקטלנית, גם אם ההתנהגות נעדרה רצון וחפץ להשיג את התוצאה הקשה".
לדבריו, "בתוך מרחב ההתנהגות העבריינית המגבשת את העבירה הטיפוסית של הריגה תוך שימוש בנשק מצוי תווך מגוון של התנהגויות שלעתים חומרתן בולטת במיוחד ולעתים חומרתן פחותה משהו. לדעתי מעשה הריגה שהוא תוצאה של 'משחק בנשק', במיוחד משחק חוזר ונשנה, הנעשה תוך מודעות לסיכון הגדול הגלום ב'משחק', ניצב ב'רף גבוה' של טווח החומרה של העבירה. המעשה שנעשה כאן אומנם נעדר דפוס 'משחקי' אך גם חומרתו אינה מבוטלת. אחד שתאמר שהתנהגותה של הנאשמת הושפעה מן האלכוהול הרב שהגירה אל קרבה ואחד שתאמר שפעולתה נעשתה בפיכחון מלא - המעשה ייחשב רע ומר כך וגם כך".
עוד הוסיף השופט, כי "עבירות המאופיינות ב'מחשבה פלילית', במיוחד אלה שקיפוח חיי אדם הוא בהן בגדר תוצאה נצפית, אינן 'גזירת גורל' שלא ניתן להימנע ממנה. כדי לצמצם את סיכויי ההתגבשות של עבירות אלה וכדי להחדיר לתודעת האנשים את הסכנה הגדולה הטמונה בשימוש פזיז בנשק המוחזק ברשותם, יש, בין היתר, להשתמש ברמות עונש המהווה גמול הולם ביחס לחומרת המעשה ולתוצאותיו".
כאמור בית המשפט גזר על חביבולין שש שנות מאסר שמהן ארבע וחצי שנים בפועל ובמניינן תבוא תקופת המעצר מיום 24.2.06 ועד 29.3.06".

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב פ 040065/06
תאריך:  10/06/2008   |   עודכן:  10/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבטחת 'הפזיזה' נשלחה ל-4.5 שנים בכלא
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לו היתה גבר, היתה נענשת פי כמה
שפוי82  |  10/06/08 16:29
2
לא נראה לי
רוי   |  10/06/08 21:31
3
שופטים חסרי בושה-ולאור היום
אזרח ישר  |  10/06/08 23:23
4
"מאבטחת פזיזה"?
אזרח ישר  |  11/06/08 00:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
רשות המיסים: בית המשפט חזר ואישר את העמדה שלנו לגבי הוצאות בלתי חוקיות - והוסר המכשול להצטרפות ישראל לאירגון המדינות המתועשות (OECD)    חברת הידרולה שילמה לעובדי ציבור בברית-המועצות כדי שיסייעו לה במכירת הסחורה למוסדות שלטון באותן המדינות
רועי שטיינברג
רועי שטיינברג שוב הופך עבד נרצע של קרייב אימתני למשהו – הפעם להמבורגר וצ'יפס. ג'וז בורגר בר, בורגריה צנועה יחסית ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב, הקלה את המעמסה לכמה שעות
דרור מרום
פחות משמדובר בעליית הדולר מדובר היום בהיחלשות השקל    גם שער האירו עלה, בשיעור של כ-0.7% - לרמה של 5.23 שקל
"עיר המגדלים" של החברה: 9 מגדלים בני 40 קומות יבנו ברמת גן    בסך-הכל תבנה החברה בעיר 2,100 דירות
ליאן בידר
גן עדן של פחמימות או גיהנום לבחורות מורעבות בדיאטה – הכל עניין של נקודת מבט, או איזה מראה יש לכם בבית    ליאן בידר ביקרה בלחמים, וחזרה עם לוק של לחמניה תפוחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il