X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא איגוד לשכות המסחר דרש משרי הבריאות והמשפטים ליטול אחריות אישית וישירה על "הקטסטרופה בנמלים" לבקשת האיגוד מקיימת ועדת הכלכלה של הכנסת ישיבה דחופה בנושא
▪  ▪  ▪
ישי. השלכה כפולה למשבר
פרידמן. קריאה לאחריות מצידו

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, בוחן מבחינה משפטית האם יש אפשרות להוציא צווי אכיפה לעובדי משרד הבריאות המעכבים את המזון בנמלים. ישי הזהיר מסכנה במחסור במזון בכלל ומזון לתינוקות בפרט, והוסיף כי למשבר הנוכחי יש השלכה כפולה - מחד מצוקת הרעב של התינוקות בזמן הקרוב, ומאידך השלכה כלכלית שתוביל לייקור מוצרי המזון לתינוקות ולהשפעה הקשה על משק הבית המשפחתי.
לדברי השר "מדובר בבעייה קשה היכולה להתפתח למשבר משמעותי אשר ייקח למשק תקופה ארוכה כדי להתאושש ממנו". הוא קרא בישיבת הממשלה לקיים דיון בין השרים הרלוונטיים (בריאות, תמ"ת ואוצר) על-מנת לפתור את הנושא בהקדם. נשיא איגוד לשכות המסחר דרש היום משרי הבריאות והמשפטים ליטול אחריות אישית וישירה על "הקטסטרופה בנמלים". לבקשת האיגוד מקיימת ועדת הכלכלה של הכנסת ישיבה דחופה בנושא.
הנשיא, אוריאל לין, אמר כי אם השרים לא יפעלו כמתחייב מתפקידם תוטל עליהם אחריות אישית לתוצאות הרות האסון של הפגיעה בבריאות הציבור. הוא קרא לשר הבריאות, יעקב בן-יזרי, ולשר המשפטים, דניאל פרידמן, לטכס עצה כיצד להביא לסיום המשבר - שהתפתח על-רקע השינוי הדרמטי שחל בדפוסי העבודה של עובדי משרד הבריאות כתוצאה מהחלטת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד נושאי משרה במשרד הבריאות בעקבות "פרשת רמדיה".
ההאטה יצרה עיכובים בשיחרור מזון, מזון רפואי, מזון לתינוקות ותרופות. לין הדגיש כי שני השרים אינם יכולים להתעלם מאחריותם. "אם הם לא יפעלו כמחייב מתפקידם, תוטל עליהם אחריות אישית וישירה לתוצאות הרות האסון של פגיעה בבריאות הציבור, נזקים לייבואנים ולייצואנים ונזקים מתמשכים לכלכלת המדינה כולה, אשר כידוע מבוססת על תיפקוד סדיר ותקין של נמלי ישראל".
לין הציע לשרים לנקוט בשני מישורים לפיתרון המצב: הראשון, באחריות משרד הבריאות, כולל שחרור מהיר ומיידי של כל מוצרי המזון הלא רגישים כמו אורז, פסטה, קמח, חומוס, קטניות וסוכר; בניית מערכת של יחסי אמון מול ייבואני מזון ויצרני המזון בעלי הניסיון והוותק שעד היום פעלו בצורה תקינה והולמת, ומתן אפשרות לייבואנים וליצרנים, נגד ערבויות כספיות ובמסגרת מערכת יחסי האמון הקיימת, להעביר מכולות מהנמלים למחסנים שלהם ולהבטיח שלא ייעשה במטען שימוש קודם להשלמת הבדיקות.
הפיתרון השני יהיה פיתרון קבע יסודי: על משרד המשפטים להגדיר באופן ברור מהן נורמות ההתנהגות של נושאי משרה במשרד הבריאות הנדרשות מהם בהתאם לדין בכל הקשור בבדיקת ייבוא מזון, על-מנת שיעמדו בחובת הזהירות המוטלת עליהם.

תאריך:  10/06/2008   |   עודכן:  10/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבחן: מתן צווי אכיפה לאנשי משרד הבריאות בנמלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בעקבות "פרשת רמדיה"
אמא לנועה  |  10/06/08 20:10
2
על חשבון חולי PKU
לימור151  |  11/06/08 12:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
סיעת הליכוד תגיש ביום רביעי הבא להצבעה טרומית הצעת חוק לפיזור הכנסת    "קוראים לאולמרט לסיים כהונתו שלא בבושת פנים"
דרור מרום
מתח ביקורת בישיבת הממשלה על הממשלות הקודמות - שחלק משריהן יושבים ליד שולחן הממשלה גם עתה    "לא יהיה מנוס מהכרעה בין הנושאים שהממשלה נטלה על עצמה, ונידרש לשאלה האם לא הרחקנו לכת במתווה תקציב הביטחון שנטלנו על עצמנו"
מאיה שני
נשיא מצרים חוסני מובארק החליט שלא להגיע לוועידת הפסגה בלוב על-מנת להימנע מפגישה עם נשיא סוריה, בשאר אסד
גלית יצחק
כך עולה מנתונים שהוצגו בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית    בחולות שקיבלו הרצפטין בקו הטיפול השני, הושגה הצטמקות משמעותית של הגידול או אף היעלמות מוחלטת שלו
רותי אברהם
מאבטחת שהרגה את הידיד שלה באקדחה נשלחה ל-4.5 ש' מאסר    הסניגור: החמרה בעונש תגרום לה לסגל דפוס עברייני    השופט: הענישה - אמצעי "תודעתי" למניעת שימוש פזיז בנשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il