X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניצולי שואה שעבדו בגטו ללא כפייה יקבלו פיצוי חד פעמי בגובה 2,000 אירו, מקרן הפיצוי הגרמנית עמותת "אביב לניצולי שואה" תסייע לקשישים שאינם יודעים אנגלית במילוי הטפסים
▪  ▪  ▪
פיצוי לניצולים [צילום: חיים בכבוד, נוער למען ניצולי שואה]

גרמניה מעניקה לניצולי שואה שעבדו בגטו ללא כפייה, פיצוי חד-פעמי בגובה 2,000 אירו מקרן הפיצוי הגרמנית עבור עבודה בגטו. בימים אלו נדרשו אלפים למלא טופס מורכב באנגלית או בגרמנית, על-מנת לקבל את הפיצוי. בהעדר מרכז מידע ממלכתי לניצולי שואה, נרתמת עמותת "אביב לניצולי שואה" לסייע לקשישים.
מאות פניות הגיעו אל העמותה בעת האחרונה מאנשי מקצוע, ניצולים ובני משפחותיהם, אשר מתקשים להבין את הטפסים. לאור המצוקה, החליטה העמותה לחבר דף הנחיות מפורט למילוי טופס הבקשה, הכולל תרגום לעברית וכן כתובת מייל אליה ניתן לפנות בשאלות ספציפיות (2000@avivshoa.co.il).
הזכאים לפיצוי המדובר הם קורבנות רדיפות הנאצים אשר הוחזקו בגטו סגור או פתוח ועבדו "ברצון וללא כפייה" במהלך תקופה זו. כל ניצול שואה שמצא עבודה בגטו והועסק בעבודות כגון: מטבח, ניקיון, אדמיניסטרציה, עבודה במפעלים ועוד, רשאי להגיש את הבקשה לפיצוי. גם ילד מתחת לגיל 6 שעבד בהוראת ההורה ובליוויו זכאי להגיש בקשה.
ניצול שואה שעבד תחת אלימות או איומי נשק נחשב כעובד כפייה ולא מרצון לא יהיה זכאי לפיצוי. לפי הקריטריונים של הקרן, הבקשה לא תאושר במידה ובעבר התקבל תשלום פנסיה סוציאלית מגרמניה או ממדינה אחרת עבור אותה תקופת עבודה בגטו, או במידה והתקבל תשלום מהקרן "זיכרון אחריות ועתיד" עבור אותה עבודה, באותו הגטו, במסגרת עבודות הכפייה. במקרה של ספק כדאי בכל מקרה להגיש את הבקשה.
מנכ"ל "אביב לניצולי השואה", עו"ד אביבה סילברמן, אמרה כי היא חושבת בעיקר על ניצול השואה הקשיש, המקבל בדואר מעטפה גדולה ורשמית מגרמניה, ואין לו מושג במה מדובר ואיך להתייחס למסמכים.
לדברי סילברמן, בהעדר כתובת רשמית שאליה ניתן לפנות בבקשת עזרה ובשל חוסר הידע של גופי הרווחה בנושא זכויות ניצולי השואה, החליטה העמותה לפרסם דף הנחיות מפורט לטופס. בנוסף לכך, אפשר לפנות אליהם בשאלות בדוא"ל.
סילברמן הוסיפה כי "חשוב שיעזרו לניצולים למלא את טפסי הבקשה בצורה נכונה, אחרת יאבדו זכאותם".

תאריך:  11/06/2008   |   עודכן:  11/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרמניה מעניקה פיצוי נוסף לניצולי שואה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עמותה???? כבר קיים ספק באמינות ל"ת
לא יודע למה  |  11/06/08 18:14
2
פניתי לעמותה כדי לסייע
עטרה קלימי שגב  |  11/06/08 19:27
 
- התנדבות דרך המועצה הלאומית
איתה  |  12/06/08 20:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
"יחידת יעדים" החדשה ברשות כבר הביאה ללכידתו של עבריין נמלט    במארב של היחידה בחניון המרכז המסחרי בכפר ירכא שבצפון, נעצר החשוד במסחר במטילי זהב מזויפים בפעולה ששילבה מעקבים והפעלת "אמצעים מיוחדים"
יורי קליין
אחרי ארוחה רבת מפלסים ורווית חומוס שמימי, יורי קליין מבין כי בניגוד למה שאמרו לו, ברונו היא לא מסעדה כשרה טובה    היא פשוט מסעדה טובה. אפילו הקינוחים לא הצליחו להרוס לו
רותי אברהם
הצעת חוק חדשה מבקשת להעניק חסינות מחקירות משטרתיות לבכירי המדינה בהם ראש הממשלה, נשיא המדינה ונשיאת בית המשפט העליון עד לסיום תפקידם    בניגוד לפוליטיקאים, במקרה של ביניש כפוף סיום תפקידה רק בהגיעה לגיל 70
דרור מרום
גורסים כי מדובר במהלך נבון כצעד ראשון לתוכנית כלכלית-חברתית מקיפה    עם זאת קוראים לא לבטל את הפטור על קרנות ההשתלמות    "הביטול עלול לפגוע ברמת החיסכון במשק - ועקב כך גם בכספים שמופנים להשקעות"
דרור מרום
אומר כי הענף נקלע לבעיה בעונת הקיץ הנוכחית המתאפיינת בירידה במכירות    לדבריו, המגמה הזאת תיתן את אותותיה בהמשך - במידה והצרכן הסופי לא ייהנה ממבצעים אטרקטיביים    התחייב להוביל מהלך "לעורר את שוק האופנה בארץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il