X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגינות שלטונית הגישה קדם בג"צ לבטל מינוי נציגו של הרב מצגר לוועדת הבחירות למועצת הרבנות הראשית עו"ד איזנברג: חשש לניגוד עניינים בשל היותו בעל חברת פרסום
▪  ▪  ▪
הרב יונה מצגר. הנציג בעל אינטרסים [צילום: חדשות 10]

התנועה להגינות שלטונית הגישה (יום ה', 12.6.08) "קדם בג"צ" למחלקה לבג"צים להורות לבטל את מנוי בעל חברת פרסום לכהן בוועדת הבחירות למועצת הרבנות הראשית. לטענת יו"ר התנועה, עו"ד מרדכי איזנברג, מינוי זה עלול להעמיד את הפרסומאי אברהם בריסק בניגוד עניניים במילוי תפקידו.
מדובר בנציג האמור לכהן בוועדת הבחירות לקראת הבחירות במועצת הרבנות הראשית. הוועדה מופקדת בין היתר על אישור המועמדים למועצה ועל קביעת תאריך הבחירות. לוועדה המונה 17 חברים מונו שני נציגים מטעם הרבנים הראשיים. נציגו של הרב הראשי שלמה עמאר יעקב אדני ונציגו של הרב הראשי הרב יונה מצגר, הפרסומאי אברהם בריסק.
כאמור, בקדם בג"צ טוען איזנברג כי מינויו של בריסק לוועדה פסול לכאורה שכן בריסק הוא מבעליה של חברת הפרסום "בולטון פוטנציאל", ה"חולשת על חלק ניכר מתקציבי הפרסום של יצרני מזון במדינה כמו שטראוס עלית, סטארקיסט ועוד". עוד נטען כי בריסק "מייצג אינטרסים של קונצרנים, תעשיינים ויצרני מזון הנזקקים להחלטותיה של מועצת הרבנות הראשית ושל ועדת הכשרות מטעמה. חברי מועצת הרבנות הראשית מכריעים בהצבעתם מהם הדרישות בהן תידרש תעשיית המזון לעמוד בכדי לקבל אישור כשרות על ייצור מקומי או על מוצרי יבוא".
מדובר לטענתו ב"אינטרסים בעלי השלכות כספיות וכלכליות בלתי מבוטלות, כך לדוגמא החלטתה של מועצת הרבנות הראשית בדבר איסור שימוש בג'לטין מבהמות טמאות או איסור שימוש בחלב נכרי ועוד ועוד". עוד טוען איזנברג כי על-פי הפסיקה די בחשש להימצאות בניגוד עניינים, "קל וחומר כאשר רק לאחרונה דיברה הרבנות הראשית או ש.ג. מטעמה, בכפל לשון, באופן תמוה ומחשיד ביותר, לשנות מהנחיותיה בעניין סימון חלב נכרי, באופן המעדיף אינטרסים של מחלבות שטראוס על פני אינטרסים של שומרי הכשרות במדינה. ובניגוד להחלטת בג"צ". המינוי לטענתו נעשה מתוך "קהות חושים" של אנשים "שאיבדו מזמן כל רגש של מחויבות לאינטרס הציבורי ולחובות תפקידם".
איזנברג מדגיש כי לוועדה יש סמכויות נרחבות כגון "קביעת מועד ומיקום הבחירות, לקבוע מי מהמועמדים עומד בתנאי הכשירות להיבחר למועצה ומי לאו, מי מהמועמדים בעל חתימות כנדרש, מה הדין בחתימות חברי האסיפה למספר מועמדים. הסמכות להכריע בפרשנות של הרשימה הסטטוטורית של חברי האסיפה הבוחרת ועוד".
כאמור, בקדם בג"צ מבקשת הגינות שלטונית להורות לבטל את מינויו לוועדת הבחירות למועצת הרבנות הראשית של אברהם בריסק ולהורות למועצת הרבנות הראשית לישראל, להתכנס בדחיפות "בטרם כילתה את ימיה", לבחירת נציג אחר מטעמה לוועדת הבחירות".

תאריך:  12/06/2008   |   עודכן:  12/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה לפסול את הנציג של הרב מצגר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
אם אתם רעבים ומתכננים איזה סנדוויץ` עם סלט ביצים או חביתה טובה, אולי כדאי שתוותרו. לא היינו רוצים שאחרי שתצפו באתר המוזר של היום תצטערו שבזבזתם ביצים סתם. מה הקשר בין ביצים לאמנות? מקרי בהחלט...
דרור מרום
בוועדת הכלכלה אומרים כי יש לפעול להגברת השקיפות בשוק ולאפשר לצרכן לבצע שיקול צרכני מושכל כשמירב הפרטים בידיו    ההצעה תגרום לתחרות בין העוסקים שייאלצו לחשוף כמה פריטים יימכרו במבצע ולא יוכלו להטעות    הקנס: 80,000 שקל
גלית יצחק
השחקן מוני מושונוב יככב בקמפיין של המכללה למינהל, במסגרתו יאפשר לגולשים להציג מגוון שאלות מקצועיות אודות עולם התיאטרון
דרור מרום
"כנראה שעיצומים של חודשיים הפוגעים באוכלוסיות הנזקקות ביותר במדינת ישראל לא מפריעים לאיש בממשלה - לכן לא נותרה ברירה אלא להחריף את העיצומים תוך כדי פגיעה קשה באוכלוסיות הנסמכות על שירותי הרווחה"
איציק וולף
שבעה הרוגים ו-25 פצועים בפיצוץ בניין ברצועת עזה    ככל הנראה כתוצאה מ'תאונת עבודה' בהכנת מטען נפץ    אישה נפצעה קל מפגיעת קסאם בביתה שביד מרדכי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il