X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתבת הרווחה נאמה בכינוס והרתיחה את העורך דב אלפון, שקבע כי מדובר ב"עיוות מטריד של דברים שאמרתי לך בשיחת עובד-מעביד" סיני ההמומה: "לא חשבתי לרגע שהדברים הם סוד, ואיני רואה בהם כל פסול או הפרת אמון"
▪  ▪  ▪
דב אלפון [צילום: דודו בכר, באדיבות "הארץ"]
חנוך מרמרי. הוראה חד-משמעית

דב אלפון:
"התיאור שאת מביאה הוא שקר מוחלט. הוא מבוסס על עיוות מטריד של דברים שאמרתי לך בשיחת עובד-מעביד, שבמסגרתה הודעת לי שיש לך הצעה לשמש כדוברת הסוכנות היהודית ושאת שוקלת את המשך עבודתך ב'הארץ'. איתך או בלעדייך, הארץ הוא אכן Paper of Record..."

רותי סיני:
"אינני מבינה כיצד עבודה מסורה במשך 12 שנה, שבמהלכן הבאתי לעיתון כבוד ויחד קידמנו את הנושא החברתי לחזית הבמה הציבורית, נמחקות כך בהינף קולמוס שמותיר אותי כואבת, המומה ומזועזעת"

עורך עיתון הארץ, דב אלפון, זימן את העיתונאית רותי סיני לשימוע לפני פיטורים. אלפון, המצטט דיווח באתר "העין השביעית", כתב לסיני, כתבת הרווחה הוותיקה של העיתון, כי ביום עיון מטעם כתב העת "ארץ אחרת" שהתקיים במכון ון ליר, אמרה דברים חסרי שחר ושקריים.
Paper of Records
בדיווח צוטטו מפי סיני הדברים הבאים: "יש לנו עורך חדש ב'הארץ', שאמר שהוא רוצה ש'הארץ' יהיה Paper of Records. שיהיו שם ידיעות בסגנון 'הוא אמר, היא אמרה, אתמול', כל חמשת המ"מים, ובזה פחות או יותר נכסה את העניין.
"הדפוקים, העניים, החד-הוריות, המבוגרים, הנכים, מהגרי העבודה וכולי הם במקרה הטוב ידיעה קטנה בעמודי החדשות, ומובן שאין כבר מקום לכתוב איך ולמה הם הגיעו לאיפה שהם, ומה התהליכים שהביאו אותם לשם, ואיך החלטות האוצר השפיעו", לשון סיני.
קדושה מעונה שמרעילה את האווירה
אלפון כתב לסיני שסדרת ההאשמות נועדה להציג אותה בפני הקהל כקדושה מעונה, וכן להכפיש בציבור את העיתון ועובדיו, תוך שהוא מפרט בפניה את מחדליה-לכאורה ככתבת.
על ביקורתה כלפיו כתב עורך הארץ: "התיאור שאת מביאה הוא שקר מוחלט. הוא מבוסס על עיוות מטריד של דברים שאמרתי לך בשיחת עובד-מעביד, שבמסגרתה הודעת לי שיש לך הצעה לשמש כדוברת הסוכנות היהודית ושאת שוקלת את המשך עבודתך ב'הארץ'. איתך או בלעדייך, הארץ הוא אכן Paper of Record... מעמדנו מחייב לדייק בעובדות הבסיסיות של הידיעות שאת מעבירה. לא אמרתי לך שאני מתעניין בידיעות בנוסח "הוא אמר" - למעשה, אינני מתעניין בהן - ובוודאי לא אמרתי לך שבכך נכסה את העניין".
אלפון כינה את הכתבת "צדקנית" ואמר כי היא "מרעילה את האווירה עד כדי חוסר יכולת להמשיך ביחסי עבודה תקינים".
הקופים היו בהומור
סיני טענה מצדה במכתב תגובה כי ניתן מיקוד מעוות של 3-2 דקות מסקירה שהעבירה במשך 20 דקות. היא אישרה כי דבריה על העורך נאמרו בשיחה ביניהם, אך שמעה אותם גם מעורכי החדשות. "לא חשבתי לרגע שהם סוד ואיני רואה בהם כל פסול או הפרת אמון".
בהמשך מכתבה הוסיפה כי אינה קדושה מעונה ואיני מציגה עצמה ככזו. לדבריה, לא השמיצה איש מעמיתיה לעבודה. "הדימוי של קופים בכלוב נועד להיות הומוריסטי ולמיטב זכרוני אכן עורר צחוק, ותו לא".
"קשה לי להבין כיצד ביקורת על התהליכים שעוברים על העיתונות בכלל, ועל 'הארץ" בפרט, נתפשת על ידך כשקרים, התקפות שלוחות רסן על עמיתי ועיוותים. הזכות להשמיע ביקורת היא זכות שעליה 'הארץ' מגן בתקיפות והיא אחת מאבני היסוד שלו. אני מוזמנת לבמות רבות ומביעה את דעתי על מגוון נושאים, בהם העיתונות, ואני משוכנעת שייצגתי בהגינות וכבוד את הארץ והערכים שהוא מייצג. אינני מבינה כיצד עבודה מסורה במשך 12 שנה, שבמהלכן הבאתי לעיתון כבוד ויחד קידמנו את הנושא החברתי לחזית הבמה הציבורית, נמחקת כך בהינף קולמוס שמותיר אותי כואבת, המומה ומזועזעת", דברי סיני.
הוראתו של חנוך מרמרי
דב אלפון לא התרשם מדבריה של סיני, והציע לה להרצות את טענותיה במהלך השימוע. במכתב תשובה לסיני ציין כי הדליפה מידע אשר נמסר לה בשיחת עורך-כתבת, עיוותה אותו ועל-בסיס אותו מידע מסולף תקפה את העיתון. הוא הזכיר לה את הוראתו (13.2.03) של עורך העיתון לשעבר, חנוך מרמרי, ולפיה: "חבר מערכת צריך לקחת בחשבון את היותו נציג העיתון גם באורחותיו כפרט וגם בהתבטאויותיו הפומביות. המערכת מצפה ממי שמתבטא בציבור, שהתבטאותו לא תגרום נזק לתפקידו העיתונאי, שלא תפגע בחבריו לעבודה ובוודאי שלא תזיק לעיתון. מטעמים אלה מבקשים עורכי העיתון מחברי המערכת להיוועץ עמם לפני שהם מתבטאים בפומבי אודות העיתון. גם עורכי העיתון נועצים בינם לבין עצמם לפני שהם מתבטאים ברבים".
השימוע לסיני אמור להתקיים במשרדו של אלפון מחרתיים (יום ד') בשעה 11:00.

תאריך:  16/06/2008   |   עודכן:  16/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוע לרותי סיני לפני פיטורים מ'הארץ'
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
לזרוק את השחצנית לכל הרוחות ל"ת
עתונאי  |  16/06/08 15:14
 
- מה קרה, נחשף פרצופכם המכוער? ל"ת
קורה, קורה.  |  17/06/08 18:52
2
עיתון לאנשים שחושבים על עצמם!
במבט בוחן  |  16/06/08 15:17
3
רדו ממנה
קוראת הארץ מזועזע  |  16/06/08 15:32
4
יש טעם בטענות אלפון ל"ת
מנוי הארץ  |  16/06/08 15:45
5
רותי את זכאית פרוטוקול השימוע
נירה  |  16/06/08 16:10
6
כתבה דחוסה ומתישה לקריאה...
שיהיה  |  16/06/08 16:54
7
נמאס מהביצית ל"ת
אהרונוביץ  |  16/06/08 16:56
8
אלפרון יהפוך את הארץ לצהוב? ל"ת
טיארה  |  16/06/08 18:10
9
הארץ והדה מרקיזיציה
אבשלום  |  16/06/08 20:45
10
סיני, לוחמת למען המוחלשים.
עובד קבלן  |  16/06/08 22:30
11
רותי אל תיכנעי כי מילה שלך אמת
עובדת הארץ  |  17/06/08 12:02
12
אם היא תלך גם המנוי שלי ילך ל"ת
תם ונשלם עידן  |  17/06/08 17:29
 
- אף בוס לא ירצה אחת כזו אצלו
קורא הארץ  |  19/06/08 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורטל אריכה
המגזין "מונוקול" בחר בעיר קופנהגן כעיר שהכי כדאי לחיות בה לשנת 2008    קטפה גם את פרס העיצוב    השופטים: "העיר ירוקה להפליא, מרושתת במסלולי אופניים והתרבות בה מפותחת"
עו"ד אלי דורון, עו"ד יפעת גוטמן
השופטת ז' בנר קבעה, כי על ספק חבילות נופש ותיור ליידע מזמיני הנופש עד אודות קיומם של שיפוצים בבתי המלון, ומקום בו התרשל ביידוע, מושתת עליו החובה לפצות הנופשים
עידן יוסף
המצעד בירושלים אושר ויתקיים ביום חמישי הבא, 26 ביוני    יצעד מגן העצמאות לכיכר פלומר    טרם קיבל אישורים סופיים מהמשטרה ומהעירייה    עתירה למניעתו תלויה בבג"צ
גלית יצחק
בקרב נבדקים שהשתמשו באל-סבון אקסרה וו'אש נרשם שיפור בקשקת העור, ביובש והקלה בגרד
רותי אברהם
מנהל חברת חפציבה בועז יונה עושה דרכו לישראל    הוא ינחת אחר-הצהריים בנמל התעופה בן-גוריון ביחד עם מלוויו ממשטרת ישראל    עם נחיתתו יועבר לראשונה לחקירה ביחידה לחקירות הונאה    יונה מואשם בגניבת 300 מ' שקלים מאלפי לקוחות החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il