X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכינוס ירושלים השלישי לאיכות השלטון קרא השר עמי איילון לראש הממשלה אהוד אולמרט ללכת הביתה כי "בפוליטיקה יש גבול למה שמותר" איילון: אני נשאר בממשלה כי "בתי הקברות הפוליטיים מלאים ביפי נפש"
▪  ▪  ▪
השר עמי איילון [צילום: פלאש 90]
איילון לא יפרוש:
"בתי הקברות הפוליטיים מלאים ביפי נפש שבאו, ראו ונכוו"

השר הממונה על השירות האזרחי עמי איילון קורא לראש הממשלה אהוד אולמרט "ללכת הביתה". לא משום שהוא "אשם" מבחינה משפטית, אלא משום ש"בפוליטיקה יש גבול למה שמותר". איילון אמר את הדברים (יום ב', 16.6.08) בכינוס ירושלים השלישי לאיכות השלטון.
איילון הגדיש כי אין בכוונתו לפרוש מהממשלה כיון שהוא מעדיף לפעול לשינוי השיטה מתוך הממשלה. "בתי הקברות הפוליטיים מלאים ביפי נפש שבאו, ראו ונכוו", ציין.
עוד התייחס לסקר דעת הקהל שלפיו 69% מאזרחי ישראל סבורים ששחיתות היא תנאי הכרחי כדי להגיע לצמרת השלטון ואמר כי הפוליטיקאים שנבחרו על-ידי אזרחי ישראל הם "הראי העצוב והמכוער של החברה הישראלית", כלשונו.
"החברה הישראלית לדבריו היא "חברה מפוחדת, והפוליטיקה הישראלית היא פוליטיקה של פחד והפחדה". "הפחד מאירן הוא מחולל המנדטים המרכזי של הפוליטיקה הישראלית. איפוק וריסון נחשבים בה לפחדנות. לכן, כאשר אזרחי ישראל הולכים לקלפיות, נושא השחיתות מעניין אותם כשלג דאשתקד. הפוליטיקה מחזקת את תחושת הפחד שלהם ואת רגשות הנקם שלהם. התפקיד שלנו האזרחים הוא להבטיח שהשחיתות תהיה גורם גם כשהם הולכים לקלפיות. הפוליטיקה של התקווה חייבת להחליף את הפוליטיקה של הפחד", דברי איילון.

ביילין: כהונת פרידמן - אסון לדמוקרטיה

"בפעם ראשונה בהיסטוריה קיבלה הקבוצה החרדית תנא דמסייע שלא יכלה לחלום עליו. השילוב הזה בין החרדים לשר המשפטים הוא צירוף קטסטרופלי"

יומו הראשון של הכינוס עסק בעיקר בההתגוששות בצמרת מערכת המשפט. שר המשפטים לשעבר ח"כ יוסי ביילין תקף את השר הנוכחי פרופ' דניאל פרידמן. ביילין עמר כי כהונתו של פרידמן היא "אסון לדמוקרטיה הישראלית". ביילין ציין כי במשך שנים המפלגות החרדיות הן אלו שבעיקר תקפו את בית המשפט העליון וזאת מתוך תפיסת עולם אידיאולוגית של אי הכרה בפסיקת בית משפט חילוני. מול החרדים עמד רוב רובה של החברה הישראלית, אמר בייליין. לדבריו, כעת "בפעם ראשונה בהיסטוריה קיבלה הקבוצה החרדית תנא דמסייע שלא יכלה לחלום עליו. השילוב הזה בין החרדים לשר המשפטים הוא צירוף קטסטרופלי", אמר ח"כ ביילין.
שופט בית המשפט העליון (בדימ.) פרופ' יצחק זמיר אמר כי הציפיה להפרדה מוחלטת בין הרשויות היא למעשה "תפיסה פרימיטיווית, בלתי מבוססת, שמעולם לא הייתה קיימת בשום מקום בעולם". תפקידו של בג"צ הוא לבקר את הממשלה, הדגיש זמיר "אין מדינה שבית המשפט אינו מבקר בה את הרשות המבצעת", אמר.
זמיר גם דחה את טענתו של פרידמן כי בראש הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה צריך לעמוד שר המשפטים, ולא נשיאת ביהמ"ש העליון. הנימוק של פרידמן לפיו נציג הרשות השופטת אינו צריך להשפיע על בחירת איש הרשות המבצעת, קרי היועץ המשפטי לממשלה נובע מ"תפיסה מעוותת", אמר זמיר. "אם נקבל נימוק זה, נצטרך גם לשאול: מדוע שר המשפטים צריך לעמוד בראש הוועדה לבחירת שופטים?", אמר זמיר.

תאריך:  16/06/2008   |   עודכן:  16/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר איילון: אולמרט צריך ללכת הביתה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עמי , לאיזה בית ילך אולמרט , ב
חזי מרקוס  |  16/06/08 17:29
2
לשר עמי ביזיון
אחמד זיבי  |  16/06/08 18:31
3
"עמי זיגזגי" אביר שלטון החוק?? ל"ת
גורג  |  16/06/08 18:45
4
ראש מֶמְשָלָה סְמַרְטוּט
אלכסנדר  |  16/06/08 21:03
5
זמיר משטה באספסוף.
החונטה.  |  16/06/08 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופירה אסייג וחן מישל
פרסום ראשון: המאמן הגרמני נעלם לאנשי הקבוצה ולא עונה לטלפונים והודעות כבר שבוע    גורם: "איך זה יכול להיות? הוא הבטיח ליאמר שיגיע ב-30 ביוני"
דרור מרום
‏ביהמ"ש המחוזי קיבל את עמדת מע"מ לפיה יש למנות מפרק זמני לחברת א.ב.ג.ד - עקב הקביעה שכל מטרת הקמתה הייתה הברחת נכסים של חברת אורגנה החייבת כספים למדינה    קבע כי א.ב.ג.ד היא "בבואת הראי" של אורגנזה - וכל מהותה ריקון נכסים
עידן יוסף
ראש הממשלה השיב לנשיא כי ישקול להעביר את הסכום ישירות לרשויות    ראשי מועצות: "אנחנו נלחמים גם מול ביורוקרטיה"
גלית יצחק
תינוק בן 8 חודשים יזכה לראות לראשונה בזכות תרומת קרניות מגיל רוסוחוצקי, שנפטר שבוע שעבר לאחר הכשת נחש    גבר בן 68 עבר השתלת ריאות מתורם מקפריסין
איציק וולף
הפלשתינים ירו רקטת גראד לעבר אשקלון וזו התפוצצה בבית העלמין המוסלמי בעיר ופצעה אדם אחד    שלושה נפגעי חרדה טופלו במקום    רקטה נוספת פגעה סמוך לנתיבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il