X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משפחת הנער דני כץ תופיע (ג') בפני ועדת השחרורים המיוחדת אשר תדון בהמלצת הנשיא לשחרר את רוצחי הנער האב השכול משה כץ: נשיא המדינה שלי מתעלם מבקשתי להפגש עימו
▪  ▪  ▪
דני כץ ז"ל. האב השכול: נותרנו לבדנו במערכה [צילום: צילום העתק]

בני משפחתו של הנער דני כץ יופיעו (יום ג', 17.6.08) בפני ועדת השחרורים המיוחדת, בנסיון אחרון למנוע את שחרור רוצחי הנער. מדובר בדיון בוועדה לאשר את המלצת נשיא המדינה לשחרר את ארבעת הרוצחים. הופעתם בפני הוועדה התאפשרה בעקבות אישור של יו"ר הוועדה דוד בר אופיר. בר אופיר מסר לבא כוח המשפחה, עו"ד יעקב וינרוט, כי שני נציגים יורשו להשתתף בדיון ואף לומר דברים לוועדה.
הוועדה תדון בשחרורם של ארבעת רוצחי הנער: סמיר מחמד ג'נאמה, פתחי מחמד ג'נאמה, עלי מחמד טראד גנאיים, אחמד מזייד קוזלי, עטאף איברהים סביחי. הארבעה הורשעו ברצח דני כץ בשנת 1985 ונגזרו עליהם מאסר עולם ועוד 27 שנות מאסר. ערעור שהוגש מטעמם נדחה ב-1991, בקשתם לדיון נוסף נדחתה. בשנת 1999 הורה נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק לערוך להם משפט חוזר בבית משפט המחוזי בתל אביב, אך גם בו הם הורשעו בכל העבירות ונגזרו עליהם עונש מאסר עולם ועונש של חמש שנות מאסר על יתר העבירות. הם הגישו ערעור גם על פסק דינם במשפט החוזר וגם זה נדחה.
נמנעה הזכות להציג עמדה
לאחר שנכשלו ערעוריהם והמשפט החוזר פנה בא-כוחם של הארבעה עו"ד אביגדור פלדמן לוועדת השחרורים המיוחדת וביקש את המלצתה לנשיא המדינה לקצוב את עונשם. הוועדה שמעה את טענותיו של פלדמן והמליצה לנשיא לקצוב את עונשם וכאמור, באוגוסט 2008 קצב הנשיא פרס את עונשם של שניים מהם ל-30 שנות מאסר ול-45 שנות מאסר.
משפחת כץ ערערה באמצעות באי-כוחה, עוה"ד יעקב וינרוט, גרשון גונטובניק, אלירם בקל, נטע גולן. המשפחה ציינה בפנייה כי הוועדה בדיון הקודם שבו נשמעו הרוצחים, "הייתה מודעת לכך כי בשל החלטות לחרוג מסדרי דיון מקובלים, אמורה הייתה גם לשמוע את נפגעי העבירה והתכוונה לפנות אליהם, אלא שכוונה זו לא יצאה אל הפועל וכתוצאה לא רק שנגרמו כאב רב למשפחת כץ אלא שנמנעה מהם הזכות להציג את עמדתם". כאמור, יו"ר ועדת השחרורים החליט לאפשר למשפחה להשתתף בדיון ולהתיר להם לטעון בפניה.
התגייסות במלוא הכוח
בנוסף, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, זאב ראפ, ביקש מיו"ר ועדת השחרורים לא לקבל החלטה בנוגע לשחרור הארבעה, ולהמתין עד לאחר שמשפחת כץ תצליח להיפגש עם נשיא המדינה. ראפ מסר כי ארגונו החליט להתגייס "במלוא הכוח" למאבק ציבורי נגד שחרור הרוצחים. "שחרור רוצחי הילד יהווה תקדים חמור עבור המשפחות החברות בארגוננו ולמען המשפחות שאנו מקווים שלעולם לא יצטרכו להצטרף לארגוננו. איננו יכולים לתת לכך יד".
ראפ ציין כי כצעד ראשון פנו לנשיא המדינה בבקשה לקיים פגישה דחופה בנוגע לשחרור הרוצחים. "מאחר ופנייתנו זו טרם נענתה אנו מבקשים מכבוד השופט לדחות את מועד הדיון בעניין רוצחי הנער עד שפגישה כזו תתקיים וזאת על-מנת למנוע קבלת החלטות בלתי הפיכות בעניין אשר הפך לפרשה כואבת בתולדות מדינת ישראל ומשפחת כץ".
מכתבו של ראפ שוגר לאחר פנייתו של האב השכול, משה כץ, לארגון. כץ כתב בפנייה כי פנה לנשיא המדינה לפני כחודש כדי להיפגש עימו אך לא זכה למענה. "נראה לי תמוה כי נשיא המדינה שלי מתעלם מבקשה של משפחה שכולה להיפגש עימו. אפילו לתשובה לאקונית לא זכינו". כץ הוסיף בפנייה "נותרנו לבדנו במערכה... מאבקנו הוא גם מאבק המשפחות המשתייכות לארגונך. סייעו לנו למנוע את שחרור הרוצחים אשר מעולם לא הביעו חרטה על הרצח המתועב והמהווים סכנה לציבור".

תאריך:  17/06/2008   |   עודכן:  17/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפחת דני כץ מנסה למנוע שחרור הרוצחים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
משה כץ מי אתה בשביל פרס הגדול?
נדיה  |  17/06/08 07:49
2
chanina
julius  |  17/06/08 08:03
3
השוּעָל (קוים לדמותו)
אזרח מודאג  |  17/06/08 09:39
4
פרס הוליך שולל יותר מדור שלם
עמיאל נ  |  17/06/08 10:02
5
שיר הפוֹלִיטְרוּקים והפישפִשים
דורי   |  17/06/08 10:07
 
- שיר הפוליטרוקים והפישפשים (ב')
דורי   |  17/06/08 11:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
סקר TIM: מהפך בדירוג אתרי הספורט    ירידה לאתרי הכלכלה    למרות העיצוב החדש - nrg מעריב זוחל בעלייה
עידן יוסף
כך ייראו החליפות החדשות של שוטרי ישראל
מערכת ONE
הנבחרת של בינהאקר הפסידה 1:0 למחליפים הקרואטים המצויינים משער של קלנסיץ' בדקה ה-53    החניכים של ביליץ' יפגשו ברבע הגמר את טורקיה
מערכת ONE
מיכאל באלאק כבש בדקה ה-49 בבעיטה חופשית אדירה, והעלה את גרמניה ליתרון    השופט הספרדי הרחיק את שני המאמנים בהחלטה אומללה
עידן יוסף
כמות חריגה של 3.5 טון בשר בקר נתפסה בדרכם לישראל    הבשר שהוחבא בדופן כפולה של משאית נתפס על-ידי פקחי משרד החקלאות, ויועד לאטליזים באזור חיפה וואדי ערה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il