X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשל פרסום תיעוד של חקירות חשודים בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה ללא אישור בית המשפט להנהלת ערוץ 10 נשלחה מראש הבהרה שהשידור יפגע בסוביודיצה
▪  ▪  ▪
מסרט על חקירה לחקירה אישית. שרון גל
מתוך חקירת רומן זדורוב. ללא אישור בית המשפט [צילום: ערוץ 10]

המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) מר יהושע למברגר, בתאום עם ראש אח"מ, ניצב יוחנן דנינו, הורה על פתיחת חקירת משטרה נגד האחראים לפרסום הסרט "רק תאיר יודעת" ששודר בערוץ 10 לפני כשבועיים. במאי הסרט הוא הכתב לענייני פלילים של הערוץ, שרון גל.
סעיף 13 לחוק סדר הדין הפלילי [חקירת חשודים] אוסר לפרסם תיעוד קולי או חזותי של חקירת חשודים ללא אישור של בית משפט. הבקשה לפתוח בחקירה הועברה למשטרה בעקבות חשד כי נעברה עבירה בכך שבסרט שובצו קטעים מחקירתו של הנאשם רומן זדורוב, אשר על-פי החוק אסור לפרסמם, כאמור, אלא אם ניתן אישור של בית משפט לשידור.
"ביום 3.6.08 שודר בערוץ 10 סרט תיעודי בשם "רק תאיר יודעת", במסגרתו הוקרנו קטעים מחקירתו של הנאשם במשטרה. זאת, על אף שטרם שידור הכתבה נשלח מכתב להנהלת ערוץ 10 ובו הופנתה תשומת ליבם לעובדה כי בשידור הסרט יהיה משום פגיעה בעקרון הסוביודיצה (המכתב לא התייחס לעבירה ע"פ חוק חקירת חשודים, מאחר ולא הייתה אינדיקציה לכך שהסרט יכלול קטעים מחקירתו של הנחקר). בשידור הסרט עולה החשד לעבירה לכאורה על סעיף 13 לחוק סדר הדין הפלילי (חקירת חשודים) התשס"ב - 2002, מאחר ולא ידוע לנו על החלטה שיפוטית שהתירה את השידור. לאור זאת, הוחלט כאמור על קיומה של חקירה פלילית נגד כל המעורבים האחראים לפרסום הסרט האמור", כתב המשנה לפרקליט המדינה.
גורמים במשרד המשפטים הדגישו כי לאחרונה נמנע הערוץ הראשון של הטלוויזיה משידור קטעים מצולמים מחקירת זדורוב, וזאת משום שלא ניתן לכך אישור של בית המשפט הרלוונטי. הערוץ הראשון אף ערער על ההחלטה לבית משפט העליון והערעור נדחה. בסופו של דבר נמנע הערוץ הראשון מלעבור על החוק ולא שידר את הקטעים במסגרת סרט תיעודי שהוכן בנושא (ושודר בלי הקטעים האסורים).

ערוץ 10: האם מנסים להשתיק?

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "הסרט 'רק תאיר יודעת' הינו סרט תיעודי אודות פרשת רציחתה של תאיר ראדה ז"ל, פרשה המעסיקה את הציבור בישראל מזה כשנה.
"הסרט הציג את הפרשה האמורה מזוויות שונות. כתבות דוגמת הסרט הנדון מפורסמות, הלכה למעשה, באמצעי התקשורת מדי יום. יתרה מכך, מידע רב על הפרשה מועבר לעיתים תכופות לאמצעי התקשורת השונים מצד גורמי המשטרה, לרבות באמצעות מסיבת העיתונאים שנערכה על-ידי משטרת ישראל במהלך החקירה. אנו עומדים מאחורי עמדתנו כי לא נעברה כל עבירה בסרט, אשר נבדק היטב לפני שידורו ומקווים, שלא מדובר בניסיון השתקה של כלי תקשורת", לשון התגובה.

תאריך:  17/06/2008   |   עודכן:  17/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירה פלילית נגד ערוץ 10
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה פוחדת מהאמת
שושפרי  |  17/06/08 15:45
2
כתבה לא ניראת בהגיון רב ל"ת
יוסיק Pוףלו  |  17/06/08 15:48
3
דרך התנהלותו של הכתב שרון גל
ארנון מנצרת עילית  |  17/06/08 16:22
4
המשטרה והפרקליטות - פושעים
יונתן18  |  17/06/08 16:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האם ישנן מנות סושי העדיפות בשל מספר הקלוריות המועט שלהן?
דרור מרום
בשל סירוב המרכז לשלטון מקומי לשלם ל-100 אלף עובדים במשכורת יוני את המענק - כפי שנקבע בהסכם השכר במגזר הציבורי בין ההסתדרות לאוצר    יו"ר הסתדרות המעו"ף: "מדובר בהפרה של הסכם השכר שהעובדים השיגו במאבק"
דרור מרום
בין הסיבות לכך - הציפייה להעלאת הריבית במשק בשיעור גבוה של כ-1%, ע"י נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר    גם האירו נחלש - ל-5.16 שקל
מערכת PCאון
לפי דוח קספרסקי לחודש מאי: ארה"ב היא המקור הגדול ביותר להפצת דואר אלקטרוני הנגוע בוירוסים; ישראל, על-פי הדוח, מדורגת במקום ה-12 ותופסת נתח של 1.8% מהיקף הדואר האלקטרוני הנגוע בוירוסים
אורטל אריכה
רה"מ התלווה לסיור שרת החינוך בבתי ספר בדרום הארץ לקידום רפורמת "אופק חדש"    "אי אפשר לקיים רפורמה במלחמה עם ארגוני המורים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il