X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשא-ומתן באוניברסיטת בן-גוריון הגיע למבוי סתום נציגות העובדים הודיעה על השבתת האוניברסיטה מחר יו"ר מועצת העובדים: "אוניברסיטת בן-גוריון איננה מפעל פרטי של איש זה או אחר. אם ההנהלה תמשיך לנהוג באטימות אנו נדע להפעיל את כל הצעדים הארגוניים העומדים לרשותנו"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

יו"ר מועצת העובדים באוניברסיטת בן-גוריון, אבנר מזרחי, הודיע לפני זמן קצר על השבתת האוניברסיטה מחר, לשביתת אזהרה של יום אחד. חברי המועצה יעמדו בשערי האוניברסיטה משעות הבוקר המוקדמות בכדי למנוע כניסה לאוניברסיטה של עובדים מהסגל המנהלי והטכני.
באסיפת העובדים שהתקיימה היום השתתפו מאות עובדים אשר שיבשו את עבודת האוניברסיטה במשך כשעה לצורך קיום האסיפה. מחר כאמור, תתקיים השבתה מלאה של כל הסגל המנהלי והטכני באוניברסיטת בן-גוריון.
ההשבתה תקיף את ספריית האוניברסיטה, המחלקות השונות וכל יחידות המנהלה, המחשוב, הרישום והתשלום. כאמור, בשלב זה השביתה הינה שביתת אזהרה בת יום אחד, חברי מועצת העובדים וההסתדרות במרחב הנגב יחליטו על צעדים ארגוניים נוספים בהמשך לפי הצורך.
באוניברסיטת בן-גוריון קיים סכסוך עבודה בשנים האחרונות בשל חוסר הנכונות של הנהלת האוניברסיטה להגיע להסכם קיבוצי חדש שיפתור את בעיית צורות ההעסקה הפוגעניות הקיימות באוניברסיטה, ואת הפגיעה המתמשכת בזכויותיהם ובמעמדם של ציבור העובדים המאורגנים באוניברסיטה.
לפני כשלושה חודשים, עם בחירתה של מועצת עובדים חדשה באוניברסיטה, בראשות אבנר מזרחי, החל משא-ומתן אינטנסיבי בין ההסתדרות במרחב הנגב, באמצעות מזכיר הסתדרות המעו"ף, דודי שמאי, ובליווי יו"ר המרחב, מאיר בביוף, מועצת העובדים באוניברסיטה ונציגי ההנהלה.
לטענת נציגות העובדים, למרות הרצון של נציגות העובדים להגיע להסכם קיבוצי בדרך של הידברות ופשרה, גילתה הנהלת האוניברסיטה אטימות וחוסר נכונות להיענות לתביעותיהם, ובעיקר להגיע לפתרון לבעיית צורות ההעסקה והפגיעה בעבודה המאורגנת באוניברסיטה.
עוד לטענתם, לכל אורך תקופת המשא-ומתן המשיכה הנהלת האוניברסיטה בצעדים חד-צדדים שפגעו בעובדים ובנציגיהם, זאת באמצעות אי איוש תקנים, ביטול משרות, הארכת תקופת הניסיון לקבלת עובד חדש לשנתיים - בניגוד להסכם הקיים, קבלת עובדים בחוזים אישיים ללא הסכמת נציגות העובדים, קביעת נורמה של יציאה למכרזים חיצוניים והעדפה של קבלת עובדים מחוץ למערכת, תחת קידום עובדים מתאימים וראויים בתוך המערכת.
לדברי מזרחי, "אנו הגענו להנהלת האוניברסיטה ברוח טובה וברצון להגיע להסכם קיבוצי סביב שולחן המשא-ומתן, לצערי ההנהלה ממשיכה בהתנהלותה החד-צדדית ובאטימותה המוחלטת לתביעות נציגות העובדים. במצב הנוכחי לא נותרו לנו ברירות רבות. מגיעים לאוזניי חששותיהם של עובדים מהאוניברסיטה אשר קיבלו איומים סמויים וגלויים מצד ההנהלה, אנו לא ניתן לאף אחד לפגוע בציבור עובדי אוניברסיטת בן-גוריון."
מזרחי הוסיף כי "אוניברסיטת בן-גוריון איננה מפעל פרטי של איש זה או אחר. זהו מוסד ציבורי ומן הראוי שחברי ההנהלה יפנימו זאת ויתחילו לנהוג בהתאם. אני מקווה שלא יהיה צורך בנקיטת צעדים נוספים מלבד ההשבתה מחר, אך אם ההנהלה תמשיך לנהוג באטימות אנו נדע להפעיל את כל הצעדים הארגוניים העומדים לרשותנו עד לכדי השבתה מלאה של האוניברסיטה לכל פרק זמן שיידרש".
שמאי אמר, כי "ההסתדרות במרחב הנגב תמשיך להעניק למועצת העובדים, ולציבור העובדים באוניברסיטת בן-גוריון את מלוא התמיכה והגיבוי במאבק הצודק על עתיד העבודה המאורגנת באוניברסיטה. לא ייתכן שההנהלה ממשיכה להתחמק מהסכם קיבוצי חדש מזה מספר שנים. ההיכל הגבוה של ההשכלה הגבוהה ראוי לשמש דגל ומופת בתחום יחסי העבודה ולא לנהוג כאחרון המעסיקים".
דובר אוניברסיטת בן-גוריון, אמיר רוזנבליט, אמר בתגובה, כי "מועצת העובדים הכריזה על שביתה בת-יום אחד, ללא הודעה מוקדמת. אין ספק כי הסכסוך ייפתר במסגרת המשך המשא-ומתן, אך אין מקום לשביתה. איומים הם לא הדרך הנכונה להגיע לפתרונות."
הדובר הוסיף כי הנהלת האוניברסיטה תמשיך בניסיונותיה למציאת פתרון.

תאריך:  18/06/2008   |   עודכן:  18/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחר: שביתת אזהרה באוניברסיטת בן-גוריון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
העסקה כוללת מכירת שליטה ובקרה לצבא היבשה של אחת ממדינות ברית המועצות לשעבר    היקף השלב הראשון בעסקה יהיה כ-9.2 מיליון שקל והוא צפוי להסתיים עד סוף 2008
דרור מרום
באחרונה זכתה רבינטקס בחוזה הגדול בתולדותיה מטעם צבא ארצות הברית, שהודיע לה כי אושר הביצוע של העסקה לאספקת 920 אמבולנסים ממוגנים לכוחותיו
אורטל אריכה
במסגרת ההסכם: תוספת מוצעת של 36 אחוזים בשכר המורים    עלות ההסכם: 5.5 מיליארד שקלים    שרת החינוך: "החתימה תאפשר למערכת החינוך לעבור לשלב הבא והמשמעותי של הטמעת הרפורמה בבתי הספר"
דרור מרום
הקבוצה נכנסת לתחום מסעות בני הנוער לפולין    כיום נשלטות הטיסות ע"י מספר מצומצם של גופים - ועלות המסע לתלמיד/ה מגיעה לכ-7,000 שקל
דרור מרום
זהה לזאת שנרשמה במרס - אולם גבוהה בעשירית האחוז מנתוני פברואר וינואר השנה    מובטל הוא מי שלא עבד אפילו שעה אחת בשבוע הקובע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il