X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנהלת האוצר טוענת כעת, כי רצוי שהטבת הוצאות הרכב תומר בתשלום שכר שלא יחייב את העובד לרכוש רכב, ויהיה שווה בערכו לתשלום החזקת הרכב הניתן כיום
▪  ▪  ▪
הרכב הצמוד מגביר את זיהום האוויר והתאונות

תם עידן הרכב הצמוד להמונים? במסגרת הסכמי שכר שעליהם חתומה הממשלה, ניתנות לעובדים הטבות שכר המותנות בבעלות על רכב פרטי, היוצרות תמריץ לרכישת רכב שהוא לדעת משרד האוצר "בעל השפעות חיצוניות שליליות בזיהום אוויר, בעומסי תנועה ובתאונות דרכים". עתה מתכוון המשרד ל"הרע" את ההטבות האלה, לאחר שנמצא כי עובדים בענפים הזכאים להטבה להחזקת רכב מחזיקים בכ-10% יותר כלי רכב - לעומת עובדים בענפים אחרים - למרות שהם לא ממש זקוקים יותר לרכב, שכן הוצאותיהם עליו אינן גבוהות יותר.
הנהלת האוצר טוענת כעת, כי רצוי שהטבת הוצאות הרכב תומר בתשלום שכר שלא יחייב את העובד לרכוש רכב, ויהיה שווה בערכו לתשלום החזקת הרכב הניתן כיום. האומדן להשפעת התמריץ להחזקת רכב יכול להעיד לדעתה על האפקטיביות הצפויה להחלת המיסוי הירוק בישראל - מיסוי שיתמרץ מעבר לרכבים פחות מזהמים, שימוש בדלקים נקיים יותר ואף לצימצום השימוש ברכב הפרטי.
במסגרת המלצותיה של הוועדה למיסוי ירוק משנת 2006 הומלץ על שינויים בתחום השכר במינהל הציבורי - שינוי ההטבה להחזקת רכב, כך שזו לא תחייב את העובד לרכוש רכב. הטבת השכר הקיימת מעודדת רכישת רכב, באופן שלא קשור לתועלת שהעובד יפיק ממנו. כתוצאה מההטבה, עובדים מחזיקים יותר רכבים מאשר במצב חלופי שבו היו מקבלים אותה בלי שתותנה בבעלות על רכב. כך המדינה למעשה מחבלת בניסיונותיה שלה להפחית את השימוש ברכב הפרטי. מצד אחד היא מנסה לעודד מעבר מתחבורה פרטית לציבורית, ע"י השקעה בתשתיות תחבורה ציבורית, מתן עדיפות במסלולי הנסיעה ומיסוי הרכבים והדלק - ומאידך היא חתומה על הסכמי עבודה המתמרצים רכישת רכב פרטי.
כדי לבדוק אמפירית את השפעת התמריץ האמור נערכה השוואה בין הענפים שבהם נהוג להעניק הטבה להחזקת רכב - המינהל הציבורי וענף הבנקאות ליתר ענפי המשק בעזרת שני פרמטרים: מספר רכבים וסך ההוצאה לרכב במשק הבית. ההטבה יוצרת תמריץ לרכישת רכב אך אינה אמורה לעודד שימוש עודף בו ומשום כך יש לצפות שמספר הרכבים בענפים הזכאים יהיה גבוה יותר מיתר הענפים אך ההוצאה לרכב תהיה דומה. עולה כי בענפים הזכאים - שיעור בעלי הרכב גבוה במידה ניכרת מהשיעור ביתר הענפים, אך ההוצאה לרכב אינה גבוהה יותר. עובדים בענפי המנהל הציבורי והבנקים מחזיקים בכ-10% יותר רכבים מהעובדים ביתר הענפים, ואילו ההוצאה לרכב לא שונה באופן מובהק בין הענפים.
האוצר טוען כי לא ניתן להעריך את העלות התקציבית של ביטול ההתניה של ההטבה בבעלות אישית על רכב, אך ניתן לחלק אותה לשני סוגים: עלות ישירה - ההטבה תינתן לעובדים אשר במצב הקיים זכאים להטבה אך לא נהנים ממנה משום שאינם בעלי רכב; ועלות עקיפה - שינוי באופי ההטבה עלול להוביל ללחצים להכללתה בשכר הבסיס, כדי שהיא תיכלל בחישובים לפנסיה, פיצויי הפיטורים וכדומה. בעוד שהעלות הישירה צפויה להיות נמוכה יחסית, השלכות הרוחב של העלות העקיפה יכולות להיות גבוהות, ויש לדעת המשרד להימנע מהן ע"י שיתוף פעולה מראש עם נציגי העובדים.

תאריך:  18/06/2008   |   עודכן:  18/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר יקטין התמריצים להחזקת רכב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כשהאוצר חושב ירוק - אני דואג ל"ת
אזרח ישר  |  18/06/08 18:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר התשתיות טוען כי הושגה התקדמות של ממש במגעים לשחרור החטופים    "נתנצל בפני משפחת ארד ונסביר שיש לפתור את מצוקת שתי המשפחות האחרות"
אורטל אריכה
מחכים ברשימת המתנה לסידור במעונות אבחון ומעונות שיקום    מנכ"ל המועצה לשלום הילד: "מדובר בתופעה מבישה של הפקרת שלומם ואף חייהם, בשעה שמשרדי הממשלה מתקוטטים על סמכויות"
גלית יצחק
על-פי נתוני משרד הבריאות, כ-1,200 חולים חדשים מאובחנים מדי שנה    שיעורי התחלואה במלנומה של העור גבוה יותר אצל יהודים מאצל ערבים    המיקום השכיח ביותר - עור בית החזה
אורטל אריכה
עוד עולה מהנתונים: קולומביה היא המדינה השולחת את כמויות דואר הזבל הגדולות ביותר לישראל    הוירוס הפופולרי לחודש מאי היה: Trojan-Spy.HTML.Fraud.gen
אורטל אריכה
המשא-ומתן באוניברסיטת בן-גוריון הגיע למבוי סתום    נציגות העובדים הודיעה על השבתת האוניברסיטה מחר    יו"ר מועצת העובדים: "אוניברסיטת בן-גוריון איננה מפעל פרטי של איש זה או אחר. אם ההנהלה תמשיך לנהוג באטימות אנו נדע להפעיל את כל הצעדים הארגוניים העומדים לרשותנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il