X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הטענה, הטעתה את עובדי הרשות והודיעה להם כי העבודה מתנהלת כרגיל השביתה ברשות עלולה לגרום בהמשך לשיבושים בטיסות היוצאות מישראל, כנראה בתוך כמה ימים היא החלה לאחר שנכשלו מאמצי ההסתדרות לשכנע את משרד האוצר להצטרף להסכמות שהושגו בוועדה למבנה ההעסקה בשירות הציבורי - לקלוט עובדים בהסכם הקיבוצי במקום בחוזים האישיים
▪  ▪  ▪
נתב"ג: שיבושים בטיסות [צילום: רונן אקשטיין]
זהר. הטעה העובדים? [צילום: ביטאון חיל-האוויר]

הנהלת ההסתדרות התעמתה היום (ה', 19.6.08) חזיתית עם הנהלת רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה, בראשות המנכ"ל, אודי זוהר, אשר לדבריה הטעתה את עובדי הרשות והודיעה להם כי העבודה מתנהלת כרגיל - הפוך מהמצב האמיתי בשטח. "למען הסר ספק", אמרה ההסתדרות לפני הצהריים, "השביתה ברשות התעופה האזרחית מתקיימת כמתוכנן. העובדים הוטעו ע"י ההנהלה לחזור לעבודה, אך כרגע הם קיימו אסיפת עובדים ובדרכם הביתה".
השביתה ברשות התעופה האזרחית החל מהיום עלולה לגרום בהמשך לשיבושים בטיסות היוצאות מישראל, אולי אף בתוך כמה ימים. היא החלה לאחר שנכשלו מאמצי ההסתדרות לשכנע את משרד האוצר להצטרף להסכמות שהושגו בוועדה למבנה ההעסקה בשירות הציבורי - לקלוט עובדים בהסכם הקיבוצי במקום בחוזים האישיים. זאת בתמורה להסכמת ההסתדרות למידה של "גמישות ניהולית".
עובדי רשות התעופה האזרחית פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן, שתביא בהכרח לעיכובים בטיסות היוצאות, שכן עובדי הרשות לא ינפיקו רישיונות תעופה למטוסים חדשים, למטוסים שסיימו תיקונים ולטיסות שכר. רשות התעופה האזרחית היא גוף של משרד התחבורה ובו מועסקים כ-65 עובדים בתפקידי בוחנים ומהנדסי מטוסים. 30 מתוכם מועסקים בחוזים אישיים והשאר בהסכם קיבוצי. לפני כשלוש שנים החליטה הממשלה לערוך שינוי מבני ולהפוך את מינהל התעופה האזרחי לרשות. במסגרת השינוי דרשה הממשלה להרחיב את מצבת כוח-האדם ל-120 עובדים, שרובם יועסקו בחוזים אישיים. ההסתדרות התנגדה ודרשה לקלוט את כל העובדים בהסכם הקיבוצי.
הצדדים החליטו להעביר את הסוגייה לוועדה למבנה ההעסקה במיגזר הציבורי, המשותפת להסתדרות ולנציבות שירות המדינה. היא הוקמה במסגרת הסכמי השכר במיגזר הציבורי, והיא אמורה לבחון דרכים להכניס עובדים להסכמים קיבוציים תמורת מידה מסוימת של גמישות ניהולית ברשות. במסגרת הדיונים בוועדה הושגה הסכמה שלפיה יקלטו כל העובדים בהסכם הקיבוצי וההסתדרות מצדה הסכימה לאותה גמישות ניהולית. יו"ר הסתדרות המהנדסים, יצחק רז, העומד בראש הוועדה מטעם ההסתדרות, אומר כי "ההסתדרות עשתה מבחינתה צעד מרחיק לכת. באופן מוזר, דווקא משרד האוצר, שדרש במשך שנים מההסתדרות מידה מסוימת של גמישות ניהולית, נוהג בסחבת כלפי התוכנית".
לדברי רז, התוכנית של ההסתדרות מוסכמת על כל הגורמים הניהוליים במשרד התחבורה, לרבות מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, אך הגורם היחיד שלא קיבל עדיין החלטה הוא משרד הממונה על השכר באוצר. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, ניסה היום לגרום למשרד האוצר לכנס מחר את הוועדה כדי למצוא פתרון, אולם לדבריו "כל מאמציו עלו בתוהו". היום קיימו העובדים אסיפות הסברה ומחר, יום שישי, הם יתחילו בשביתה.

תאריך:  19/06/2008   |   עודכן:  19/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרות: הנהלת רשות התעופה הטעתה את העובדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסתדרות לא שפויה
אורנה33333  |  20/06/08 21:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורטל אריכה
120 הסטודנטים נבחרו על-פי קריטריונים של הצטיינות, מצב סוציו אקונומי, ומעורבות חברתית    בשנה האחרונה העניקה קק"ל מלגות בסכום של כ-2 מיליון שקלים
איציק וולף
על אף הסיכומים לרגיעה בין ישראל לחמאס ממשיכים חמושי הארגון להתאמן על חטיפת חיילים ישראלים על-פי דגם חטיפת גלעד שליט
גלית יצחק
השחקן שמואל וילוז'ני נבחר להשתתף בקמפיין של כלל גמל, מקבוצת כלל ביטוח, פנסיה ופיננסים    הקמפיין יעלה ביום ו' הקרוב
אלעזר לוין
רכש מחברת סביוני יבנה מגרש לבניית 200 דירות בעסקה לפי 21%    הדירות ימכרו ב-925 אלף שקל בממוצע
אורטל אריכה
האקדמיה לעיצוב ואופנה יזמה יום כיף לנערות שדרות    30 נערות מנוער על"ם ישתתפו בפרויקט ויהנו מסדנאות אופנה, ומתנות    מנכ"לית האקדמיה: "אנו מנסים להכניס משב רוח רענן למציאות הקשה שהן חוות יום יום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il