אלפי משאיות, מוניות ואוטובוסים ומשאיות יעשו את דרכם למרכז הארץ היום (חמישי, 19.6.08) אחר-הצהריים, במסגרת מאבקם של הנהגים המקצועיים בעליית מחירי הדלק והסולר, ודרישתם להסיר כליל את המס על הסולר שמגיע לסכומים גבוהים המשפיעים במיוחד על בעלי כלי הרכב לעבודה ומפעילהם.
הרכבים הכבדים יגיעו לאזור תל אביב מכל חלקי הארץ; שיירות של משאיות, אוטובוסים ומוניות ינוע מחיפה לתל אביב, מאות מוניות יגיעו מירושלים לתל אביב, וטור של כלי רכב כבד ינוע לאזור המרכז מאשדוד ומהדרום. באילת ייצאו למחאה ברחובות 900 המוניות המשרתות את תושבי העיר והמציעות בשיגרה מחיר מופחת לעומת המרכז.
במאבק משתתפים אירגון חברות ההסעה בישראל שלרשותו כ-4,000 אוטובוסים ומיניבוסים, אירגוני המונית עם 22,000 מוניות, צי המשאיות הכבדות והקלות ואירגון מורי הדרך. לדברי גבי בן-הרוש, המשמש כראש מטה המאבק, גם הובלת המטענים מהנמלים ומהמחצבות תיפסק היום, בשעה 3 בצהריים, ובמטה אמרו כי ממשלות רבות דנו עם נהגי התשתית בנושא משבר הדלק, בעוד שבארץ קיים למעשה נתק ופרט להעלאה קלה במחירי הנסיעה במוניות לא נעשה מהלך ממשי לסיוע לענף.
הנהגים ציינו כי בארצות הברית, לדוגמה, הזמין הסנאט את אירגוני נהגי המשאיות להתייעצות כיצד ניתן לסייע לענף ההובלה, וכך גם אירע במדינות שונות באירופה. בספרד נערכות חסימות כבישים, אולם בכמה מדינות הנהגים השיגו הישגים רציניים וזכו להגדלת הסיוע. "רק ממשלת ישראל מתעלמת מהמשבר - כאילו דבר לא קרה", סיכמו אירגוני ההסעה וההובלה. הממשלה ממשיכה לגבות מס על הסולר, שהתייקר בשנים האחרונות בכ-450%. הגבייה מסתכמת בכ-350 מיליון שקל בחודש, וכ-4,000 שקל בחודש לכל בעל רכב עבודה. אירגוני ההסעה וההובלה תובעים לבטל את הבלו על הסולר, ולהטיל פיקוח על חברות הדלק הנהנות לטענתם ממתח רווחים גבוה.
אתמול הודיעו רבות מתחנות המוניות הגדולות ואירגוני הנהגים על כוונתם להצטרף לשיירות המחאה. שיירות של מוניות ייצאו בשעות הצהרים מחיפה, מירושלים, מנתניה ומערי הדרום - וייצטרפו אליהם נהגי המוניות בתל אביב.