X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גבע גמר יורו 2008: שוויינשטייגר ומירוסלב קלוזה (22 ו-26) קבעו 0:2, גומש צימק ובאלאק כמעט סגר את הסיפור. שער של פוסטיגה (87) לא הספיק
▪  ▪  ▪
גרמניה-פורטוגל. ראש בראש [צילום: AP]

איזה משחק אדיר היה לנו הערב (חמישי) בבאזל. יורו 2008 זימן למשחק הראשון בשלב רבע הגמר את גרמניה שניצחה 2:3 את פורטוגל והעפילה לחצי גמר הטורניר.
היה זה בסטיאן שוויינשטייגר שעם שער ושני בישולים הוביל את חניכיו של יואכים לב לניצחון. הגרמנים יפגשו בשלב הבא של הטורניר את המנצחת בקרב בין קרואטיה לטורקיה.
הגרמנים הכניעו למעשה את המשחק עם בליץ קטלני שקבע 0:2 תוך 4 דקות. בדקה ה-22 חילופי מסירות בין באלאק לפודולסקי השאירו את האחרון לפריצה מאגף שמאל, כדור הרוחב היה מדויק, הסיום של שוויינשטייגר היה פשוט קטלני - 0:1 גרמניה.
בדקה ה-26, שוב שוויינשטייגר, הפעם בצד המבשל. הגבהה של הקשר המצוין מצאה את ראשו של מירוסלב קלוזה שלא היתקשה לנגוח מקרוב את השני - הסיפור נראה גמור.
למרות שהגרמנים היה קרובים לשלישי, הגיעה התגובה של נבחרת פורטוגל. פריצה של רונאלדו מצד שמאל הסתיימה בבעיטה טובה - להמן הדף, נונו גומש היה שם על הריבאונד כדי להחיות את המשחק בדקה ה-40.
הפורטוגלים פתחו חזק את המחצית השניה, אבל השער הרביעי במשחק נפל דווקא ברשת של ריקארדו. שוב שוויינשטייגר עם הגבהה נהדרת - הפעם היה זה באלאק שנגח מצוין, 1:3 גרמניה.
הכניסה של נאני הפיחה חיים בקרב הפורטוגלים, והצעיר אכן בישל לפוסטיגה את השני של האדומים 3 דקות לסיום, אבל זה לא הספיק, 2:3 בסיום לגרמנים שיחכו לקרואטיה או טורקיה.
מחצית ראשונה
אין צורך להמתין יותר מעשר שניות כדי להבין דבר אחד ברור: הדשא לא דשא - מצב המשטח בבאזל פשוט לא מתאים למעמד היוקרתי.
כבר בדקה ה-4, סיכן הפנומן של נבחרת פורטוגל, כריסטיאנו רונאלדו כמובן, את שערו של יאנס להמן. איבוד של שוויינשטייגר איפשר לרונאלדו לפרוץ מהאגף ולהעביר כדור רוחב מסוכן - לידיים של שוער שטוטגרט בעונה הבאה.
הגרמנים לא פתחו טוב את המשחק, הפורטוגלים ניסו להפתיע, אבל הבילבול והפיזור שולטים כעת בבאזל. דקה 10, גיחה ראשונה של מגן צ'לסי החדש בוסינגוואה, הסתיימה בכדור רוחב אליו לא הגיע אף אחד.
בדקה ה-18 באסטיאן שוויינשטייגר הפליא עם כדרור בצד הימני של הרחבה, כדור הרוחב לא מצא את הכתובת - באלאק נגח את ההגבה מהקרן קרוב למסגרת. דקה חלפה, וכדור עומק לרונאלדו מצא את פרידריך בלם הרטה ברלין עירני.
עוד התקפה של פורטוגל מצד ימין, וזה שוב בוסינגוואה המצוין עם כדור רוחב מדויק - סימאו כשל בנגיעה המסיימת.
דקה 22 - 0:1 לגרמניה. איזה שער של שוויינשטייגר! דאבל פס הלקוח מספרי הלימוד העתיקים ביותר בין באלאק לפודולסקי, השאיר את האחרון לפריצה משמאל, כדור הרוחב היה מדויק, הביצוע של שוויינשטייגר היה קטלני, 0:1 גרמניה.
דקה 26 - זה כבר 0:2 לגרמנים. הפורטוגלים לא הספיקו להבין את פיגור השער הראשון, וריקארדו כבר ניגש להוציא עוד כדור מהרשת. הגבהה של שוויינשטייגר מצאה את הראש של קלוזה הלא מכוסה - 0:2 מהיר. איזה בליץ.
דקה 35, פורטוגל יכלה לצמק את התוצאה, אבל שוב הכיסוי הגרמני בחלק האחורי פשוט נהדר והיציאה למתפרצות הסוחפות באחריותו של באלאק מסוכנות למדי.
דקה 40 - פורטוגל חוזרת ל-1:2. כריסטיאנו רונאלדו פרץ מאגף שמאל לרחבה, בעט לגופו של להמן - הריבאונד היה של גומש, מצלדר חלם בשמירה: הפורטוגלים חזרו לחיים.
מחצית שנייה
אין ספק שהדקות הראשונות של המחצית השנייה שייכות לאדומים של פורטוגל. חלקו השני של המשחק התאפיין בכך שארובות השמיים נפתחו, יחד איתם עלתה גם רמת האלימות - לם ספג צהוב לאחר שדווקא הוא הוכשל בגסות, השופט לא היה במקום.
דקה 57, קרן מסוכנת של פורטוגל מצאה את דקו שנגח נהדר לאחור, פפה שהצטרף להתקפה לא היה מוכן ונגח מ-3 מטרים מעל למשקוף.
דקה 61 - 1:3 לגרמניה. שיחזור כמעט מדויק של השער השני. הגבהה ממצב נייח של שוויינשטייגר מצאה את הראש של מיכאל באלאק, שדחף את פריירה - השופט לא הגיב, השלישי ברשת של ריקארדו.
נאני נכנס למשחק במקום גומש ואכן הפיח קצת חיים בקרב הפורטוגלים. סלאלום שלו בדקה ה-71 נגמר בהרחקה גרמנית. בדקה ה-77, לוקאס פודולסקי שיחרר טיל אדיר מ-28 מטרים, סנטימטרים מהקורה של ריקארדו.
דקה 87 - 2:3 לגרמניה. ציינו כבר שהכניסה של נאני הפיחה חיים בקרב האדומים. הגבהה מצוינת של שחקן מנצ'סטר יונייטד מצאה את הראש של פוסטיגה שצימק, 2:3 לגרמניה.
עד לסיום הפורטוגלים ניסו, אך לא הועיל - גרמניה בחצי הגמר.
פורטוגל: ריקארדו, בוסינגוואה, פפה, קרבאליו, פריירה, ז'ואו מאוטיניו (31, מיירלס), פטיט (73, פוסטיגה), רונאלדו, דקו, סימאו ונונו גומש (67, נאני).
גרמניה: להמן, פרידריך, מרטסאקר, מצלדר, לם, שוויינשטייגר (83, פריץ), רולפס, באלאק, היצלספרגר (73, בורובסקי), קלוזה ופודולסקי.

תאריך:  19/06/2008   |   עודכן:  20/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרמניה בחצי הגמר לאחר 2:3 על פורטוגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ONE
סוכנות כרטיסים גרמנית לא סיפקה לסוכנות הנורבגית "יורו-טים", 1,200 כרטיסים אשר נרכשו כחוק ע"י אוהדים    ההפסד לחברה: 775 אלף דולר
יהונתן דחוח-הלוי
מתכנן לבצע פיגוע גם בבתי כנסת בטורונטו - כך מדווחת רשת ABC בהסתמך על גורמי מודיעין    פעילי חיזבאללה קיבלו הנחיות לאסוף מודיעין על היעדים לנקום על חיסול מורנייה
עידן יוסף
שר הביטחון אמר כי איש לא הבטיח לפתור את סוגיית שליט    מחר ייפגש עם כל בני משפחות החטופים    על המו"מ בעניין גולדווסר-רגב: "יסתיים בתוך ימים עד שבועות"
אלעזר לוין
חברת פרזות העירונית מתכננת: אישורי פינוי-בינוי תמורת מתן דירות לנזקקים
רותי אברהם
לשכת עורכי הדין יוצאת למאבק ברפורמה של שר המשפטים הפרופ' דניאל פרדימן בנוגע להוצאה לפועל    השר סירב לבטל כוונתו להתערב בגובה שכר טירחת עוה"ד בתחום ההוצאה לפועל    הלשכה: נותרנו לבדנו במאבק על "מידרוג" בהוצאה לפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il