דיין בית הדין הרבני הגדול בירושלים, הרב זלמן נחמיה גולדברג, נוקט עמדה הפוכה בסוגיית השתלות איברים, מזו שהשמיע הרב יוסף שלום אלישיב, מנהיג הזרם הליטאי החרדי. בראיון למגזין "הנעשה והנשמע" של מרכז רבני אירופה, אמר הרב גולדברג, פוסק הלכה ידוע, כי "יהודי שומר תורה ומצוות יכול לחתום על כרטיס להשתלת איברים".
הרב גולדברג, שנודע כמי שעסק רבות בנושא של קביעת רגע המוות, הוסיף כי "קביעת רגע המוות הינה נושא סבוך וחמור עד למאוד, ואין כאן המקום והזמן להתייחס אליו בפרוטרוט. חותני הגאון ר' שלמה זלמן אוירבך זצ"ל החמיר בו מאוד, ואחרים חלקו עליו, וכל אחד יעשה כדברי רבותיו. סבורני שגם יהודי שומר תורה ומצוות יכול לחתום על כרטיס להשתלת איברים, אבל בתנאי שיוסיף שהדברים ייעשו רק על-פי הכרעת חכם מוסמך. ומוטב אף שיציין בפירוש מי הוא אותו חכם", אמר הרב.
הקביעה המהפכנית נאמרה מפי הרב על-רקע אישור הכנסת את חוק השתלות אברים של ח"כ עתניאל שנלר, שעבר בקריאה שנייה ושלישית לפני כשלושה חודשים. לחוק התנגדו נחרצות חברי הכנסת מיהדות התורה והעיתונות החרדית יצאה חוצץ נגדו. בד"ץ העדה החרדית אף קרא לחתום על כרטיס נגד, בו החותם מביע את רצונו שלא לתרום אברים במקרה של מוות.
החוק להשתלות אברים בא כדי לעודד תרומות איברים גם מאנשים דתיים וחרדיים. הוא קובע כי מוות מוחי-נשימתי ייעשה אך ורק על-ידי שני רופאים שהוסמכו על-ידי ועדה שתמונה על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות ותכלול 10 חברים - 3 רופאים 3 רבנים, נציג העוסק בתחום האתיקה והפילוסופיה ונציג העוסק בתחום המשפט אשר ימונו בהמלצת נשיא בית המשפט העליון.
בראיון, התייחס הרב למגוון נושאים אקטואליים בהשקפה ובהלכה; על הצורך לכתוב ספרי יוחסין, על איסור יציאה לחו"ל ועוד.