X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מושב אחוזם שבדרום ישלם קנס בסך 80,000 שקל לאחר שיזם שרכש את הקרקע בנה עליו מבנה בלתי חוקי והמושב לא פעל למנוע זאת
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

חברי מושב אחוזם שבדרום יצטרכו לשאת בתשלום קנס שהוטל על המושב בגלל בנייה בלתי חוקית על שטח שמכר ליזם. שופט בית משפט השלום בבאר שבע ישראל אקסלרד גזר (יום א', 22.6.08) קנס של 80,000 שקל על המושב, וכן הורה לו לחתום על התחייבות על סך 200,000 שקל כי לא יעבור בעתיד על חוק התכנון והבנייה. השופט הוציא גם צו להריסת המבנה ב-31.3.09 אם עד אז לא יינתן היתר בנייה כדין.
בהכרעת דין הורשעה האגודה השיתופית של מושב אחוזם בעבירות על חוק התכנון והבנייה, משום שבנתה, יחד עם דני דהן , מתחם ששטחו כ-9,500 מ"ר, ולו קירות חומה, קירות פנימיים, יציקות בטון, עמודים, וקורות תמך ממתכת. שני נאשמים אחרים, שלום פרץ ומשה ברגיל, זוכו.
השופט אקסלרד כתב כי אין מחלוקת שהמושב לא היה מעורב באופן ישיר בבנייה. הרשעתו בדין הייתה על-פי סעיפ בחוק, המטיל אחריות על מי שמוחזק כבעלים בקרקע בגין בנייה בלתי חוקית שביצע אחר.
התביעה ביקשה להחמיר עם המושב לנוכח שטחו הגדול של המתחם, ולאור העובדה שהמושב לא עשה מאומה למנוע את הבנייה הבלתי חוקית. עוד נטען כי למושב צמח רווח כלכלי מן הבנייה בניגוד לחוק. הואיל והשטח נמכר לדהן ב-100,000 שקל, ביקשה התביעה להטיל על המושב, את כפל שווי המבנה, וכן קנס בסך 124,000 שקל.
ההגנה טענה כי מדובר בעבירה טכנית בלבד, שכן המושב לא היה מעורב בתהליך הבנייה, והיזם היה דהן בלבד. ההגנה ביקשה להתחשב בכך שכל קנס שיוטל, יחול למעשה על חברי האגודה, שהיא קשת יום.
המושב לא עצר את הבנייה
השופט דחה את טענת ההגנה כי מדובר בעבירה טכנית בלבד. הוא ציין כי המושב התיר לדהן לבנות את המבנים, ולא הוכח כי עשה צעד כלשהו לעצור את הבנייה. השופט הוסיף כי לא מן הנמנע כי אילו נקט המושב את הצעדים המתחייבים, הייתה עומדת לו הגנה מן ההגנות על-פי החוק. "העונש שיוטל על המושב ראוי שיבטא אלמנט הרתעה, מבחינה זו שיהיה בו מסר לבעלי קרקע בכלל, ולאגודות שיתופיות בפרט, כי אל להם לשבת בחיבוק ידיים כאשר אדם מבצע בנייה שלא כדין על שטח שבבעלות אותו בעל קרקע, ויש לנקוט פעולות, לרבות הליכים משפטיים במקרה הצורך, על-מנת למנוע את ביצוע העבירה", כתב השופט.
עם זאת, הביא השופט בחשבון בקביעת העונש את העובדה שחלקו ואחריותו של היזם דהן, מהותי ומשמעותי יותר מזה של המושב. הוא גם דחה את טענת התביעה כי למושב צמח רווח כלכלי מן הבנייה הבלתי חוקית, וקבע כי היה רווח ממכירת הקרקע בלבד.
השופט הביא בחשבון גם את העובדה כי מדובר באגודה שיתופית, אשר כל קנס שיוטל עליה, סביר כי בצורה זו או אחרת "יגולגל" על חברי האגודה האחרים, שאין להם כל קשר לעבירות שמדובר בהן, למעט חלקם ברווח ממכירת השטח.

פ 002201/04
תאריך:  22/06/2008   |   עודכן:  22/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מושב נקנס על בנייה לא חוקית בשטח שמכר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורטל אריכה
הפיצו עצומה הקוראת לנשיא פרס לבלום את קידום חוק תעלת הימים, ולבצע בדיקות סביבתיות מעמיקות של כל היבטיו בטרם תיפול ההחלטה לבצעו    "הדרך בה מתנהל הפרויקט מזכירה ימים עברו"
אורטל אריכה
אושרה הצעת שר החקלאות להחיל עדיפות בהקצאת עובדים זרים המוענקת ליישובי עוטף עזה גם ליישובי צוחר    יזכו לתוספת הקצאה של 15%
איציק וולף
בצל עתירת משפחת שליט בבית המשפט העליון קיים ראש הממשלה דיון בנושא המשא-ומתן להשבת החיילים הישראלים החטופים    שליח ראש הממשלה למו"מ עם חיזבאללה דיווח: הארגון מקשיח שוב את עמדותיו ודורש לשחרר אסירים פלשתינים
רותי אברהם
תום עידן התמיכות: ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק להעברת החינוך החרדי לתקציב    בתיקון: אין צורך בתוכנית ליבה לקבלת רשיון    ועוד, ניתן לערער על סירוב להעניק רשיון למוסד חרדי באמצעות וועדת ערר בראשות שופט
עידן יוסף
החל מתחילת יולי יחולו שינויים בלוח השידורים הקבועים של גלי צה"ל, עם אפשרות להמשכם גם אחרי הקיץ    סגל ופרי יגישו שעה בבוקר, ליעד מודריק וגורי אלפי שעה בצהריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il