X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העליון דחה עתירות נגד ומצעד הגאווה יצעד ביום ה' בבירה השופטים: הובטח מצעד מתון ומאופק ח"כ הרב יצחק לוי: "הנטייה המינית אינה סיבה להרחיק מישהו מהחברה"
▪  ▪  ▪
מצעד הגאווה עולה לירושלים [צילום: פלאש 90]

מעורר התסיסה המסורתי, מצעד הגאווה, יצעד ביום חמישי (26.6.08) ברחובות הבירה. בית המשפט העליון דחה (יום ב', 23.6.08) עתירה של שני פעילי ימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר נגד קיומו של המצעד.
בהחלטה ציינו השופטים אילה פרוקצ'יה, סלים ג'ובראן, וחנן מלצר כי את החלטתם קיבלו לאחר הודעת הבית הפתוח כי מדובר במצעד "מתון ומאופק, תוך התחשבות מירבית ברגשות הציבור על מגזריו השונים" כמו כן נלקח בחשבון מסלול המצעד שיימשך כ-שלוש שעות. המצעד יתחיל בכינוס בגן העצמאות. לאחר מכן תתקיים תהלוכה ברח' גרשון אורון, כיכר המכס, רח' דוד המלך, כיכר פלומר. המצעד יסתיים בעצרת בגן הפעמון.
ההחלטה התקבלה למרות מאמציהן של הסיעות הדתיות והחרדיות, שס, האיחוד הלאומי-מפד"ל, יהדות התורה וכן הרבנים הראשיים. התנגדות למצעד הפגינו גם בעירית ירושלים. בתגובה לעתירה הגדיר מנכ"ל העיריה יאיר מעיין את המצעד כ"פרובוקציה קשה".
נסיון לחקיקה נגד מצעד הגאווה
קיומו של המצעד עמד גם במוקד יום עיון שקיימה (יום ב', 23.6.08) לשכת עורכי הדין. את הקול הדתי ייצגו ביום העיון ח"כ הרב יצחק לוי וראש זק"א יהודה משי זהב. יו"ר הלשכה עו"ד יורי גיא רון הביע תמיכתו בזכותם של משתתפי הצעדה לצעוד "בבירתה של מדינת ישראל, ירושלים". יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין עמוס ואן אמדן סיפר כי "80% מהזמן העביר בארון". הוא הדגיש כי "באקלים הקיים היום בבית המשפט העליון אין סיכוי שהעתירות נגד המצעד יתקבלו". ואן אמדן תקף את התנגדות האוכלוסיה החרדית לקיומו של המצעד בטענה כי במצעד "לא נעברת שום עבירה הלכתית".
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, פרופ' מנחם בן-ששון התייחס להיבט הדמוקרטי של המצעד וציין כי "הזכות להפגין היא חלק מיסודות קיומנו. דמוקרטיה נמדדת גם כאשר לא אוהבים מה שהזולת אומר. בכך נמדדת סבלנותנו". הוא הוסיף כי "חברים מסוימים", עשו ניסיון לפעול במסגרת החוקה נגד מצעד הגאווה, על-ידי חוק יסוד ירושלים, לפיו בידי רשות מקומית תהיה האפשרות למנוע את המהלך".
נטיה מינית אינה סיבה להרחקה
בן-ששון הביע התנגדות למהלך ואמר כי "מדובר בניסיון להגיע אל חוק יסוד ובאמצעותו לתת סמכות מקומית לסתום פיות. היום זה הפה שלך ומחר זה מישהו אחר". לדבריו, "אין סיכוי בעולם בחברה דתית שימצא פתרון, משום שזו הבעיה המבטאת יותר מכל את המתירנות של החברה המודרנית".
נציג הציבור הדתי, ח"כ הרב יצחק לוי, ציין כי מתקיימת הידברות עם הבית הפתוח בכל הנוגע לעניינים המעשיים. הוא הוסיף כי ישנם אלו המבקשים כי הציבור הדתי יבדוק עצמו מחדש בנושא. "אין אפשרות אמונית כזאת. לא נזיז מהתורה אות אחת. זה בלתי אפשרי. בואו נקבל את זה כולנו יחד. התורה היא אמונה וסידור העולם. יש כאלה שנולדים טיפשים, מוגבלים ובלי שכל. יש להתמודד עם זה. אותו דבר גם הומוסקסואלים. הנטייה המינית אינה סיבה להרחיק מישהו מהחברה".
משי זהב: המצעד הוא "גוף זר"
המצעד אומנם אינו עבירה, אמר ח"כ לוי, אך הוא לדבריו "מבטא לגיטימציה לעבירה. הענין הוא הלגליזציה של צורת החיים הזו. אנו לא רוצים שזה יהיה לגלי מבחינת צורת החיים". הוא הדגיש כי אין המדובר בעניין פרטי של שני אנשים שרוצים לחיות יחד אלא בתנועה המובילה דגם משפחה אחרת. "בעיני ערך המשפחה, שהוא לדעתי בנין האומה והעם, הולך ונהרס, והמצעד הזה הוא חלק מההרס".
ראש ארגון זק"א יהודה משי זהב אמר כי המאבק הוא על הזהות היהודית של מדינת ישראל. משי זהב שאל את הקהל "אם אתם יודעים שזה מרגיז כל כך הרבה אנשים, למה אתם עושים כך?" עם זאת, משי זהב הביע אופטימיות, "אני היום יותר שקט, מכיון שכמו ששותלים גוף זר והגוף דוחה אותו, כך ירושלים תדחה את המצעד. ירושלים הופכת להיות דתית".

בג"צ 5317/08
תאריך:  23/06/2008   |   עודכן:  23/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"צ אישר: מצעד הגאווה יצעד בבירה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מצעד, ניחא. אך על מה הגאוה? ל"ת
שאול א.  |  23/06/08 22:21
2
"המצעד" מעלה דחייה וגועל נפש.
שרה.א  |  23/06/08 22:34
 
- לגברת הנגעלת
אודי מירושלים  |  26/06/08 15:17
3
דוגמא לברוטאליות אלימה וגאה
מד' ליונה עיוורת  |  23/06/08 22:38
4
המצעד ותחפושות והוולגריות דוחה ל"ת
אזרח אכפתי  |  23/06/08 23:14
5
בג"ץ אישר
יהוידע  |  24/06/08 07:39
6
יהיו אמנים שיופיעו?!
מלטף ומשקר  |  28/08/08 03:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
צה"ל פתח בהליך הלכתי לבדיקה האם ניתן להכריז עליהם כחללים שמקום קבורתם לא נודע    המשפחות זועמות: עסקת חילופי השבויים תמוסמס - נעתור לבג"צ    האחים של החטופים שמעו על ההתפתחות מן התקשורת
איציק וולף
ראש הממשלה נועד עם יו"ר שס אלי ישי וניסה להציע לו חלופות להעלאת קיצבאות הילדים    זאת על-מנת ש-12 חברי הכנסת של שס לא יתמכו בפיזור הכנסת ביום רביעי
משה ריינפלד
הקבלן נסים יניב והחברה שלו הורשעו באכלוס מגדל הדירות "קונדוטאור" שבנו בגבעת שמואל לצעירים אף שניתן להם היתר בנייה לדיור מוגן בלבד
איציק וולף
התביעה הפדרלית בגרמניה הודיעה כי נעצר איש עסקים שמכר חלקים לטילים לאיש עסקים אירני    חשוד בהפרת חוקי הייצוא הגרמניים
דרור מרום
מייד לאחר הודעת פישר על העלאת הריבית ברבע אחוז ביולי, הודיע בנק דיסקונט כי ריבית החובה הבסיסית (פריים), תעלה ב-0.25% - ותעמוד על 5.25% לשנה (במקום 5% כיום)
רשימות נוספות
מצעד גאווה בי-ם בשבוע הבא  /  עידן יוסף
מצעד הגאווה בתל אביב יצא לדרך  /  אורטל אריכה
שס: להגביל מצעד הגאווה בת"א  /  עידן יוסף
גאוותנים הגזמתם  /  אהרון שחר
סינדרום ירושלים  /  רות פורסטר
אין צורך ב"מצעדי הגאווה"   /  צבי גיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il