X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצבים הרכים חוזרים לנחלי החוף: 9 קיני ביצים של צבים רכים אותרו בסקר שנערך בנחל ירקון הסקר נערך כחלק מפרויקט השבה ושיקום אוכלוסיית הצבים הרכים בנחל הקינון מעיד כי בנחל מתקיימת אוכלוסיה בוגרת ויציבה
▪  ▪  ▪
ההפתעה: כל הקינים נמצאו בחלקו התיכון של הנחל (המזוהם) [צילום: יונתן רז]

בסקר שנערך במהלך חודש יוני התגלה כי גם בנחל ירקון התקיימה לאורך השנים אוכלוסיית צבים רכים. תשעה קיני ביצים אותרו במהלך הסקר, כולם בחלקו של התיכון של הנחל בו זורמים מי קולחים.
צבים רכים בכל נחלי החוף
צבים רכים קיננו בעבר בכל נחלי החוף בישראל, אלא שמאז הקמת המדינה נפגעו נחלי ארצנו כתוצאה משאיבת מים, זיהום ובנייה, ועם הנחלים נפגעו גם מינים רבים של חי וצומח שהנחלים קיימו. מתוך חשש להיכחדות מינים כתוצאה מהפגיעה בנחלים, החליט לפני כ-40 שנה פרופ' היינריך מנדלסון המנוח להוציא מספר פרטים של צבים רכים ולהעתיקם לשמורת טבע החולה.
כבר מספר שנים ידוע כי תחזיתו של מנדלסון לא התממשה במלואה, ובמספר נחלי חוף שרדה אוכלוסיית צבים רכים לאורך השנים. הבולטת שבהם מונה כבר מאות פרטים, והיא נמצאת בנחל אלכסנדר.
"בשנים האחרונות שחררנו לנחל ירקון צבונים רכים, והסקר נועד לבדוק מה מצב האוכלוסיה הבוגרת בנחל, בטרם נשחרר לשם גם צבים בוגרים. הופתענו לגלות שבנחל קיימת אוכלוסיה טבעית ויציבה של צבים רכים, שמקיימת רבייה - ואפילו במספרים נאים", אמר ד"ר יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז של רשות הטבע והגנים. הסקר בוצע על-ידי יורם מלכה פקח שמורת החולה ברשות הטבע והגנים ויונתן רז, אקולוג רשות נחל הירקון.
קן משמורת החולה
בנוסף לצבים הקטנים שכבר שוחררו בעבר לנחל ולאוכלוסיה המתקיימת בנחל, הועתק השנה לנחל הירקון קן ביצים של צבים רכים משמורת החולה. ד"ר מליחי אמר כי המחשבה בהעברת צבים רכים לחולה הייתה ליצור אוכלוסיה מוגנת של המין מפני זיהום הנחלים, אולם הצבים הרכים לא שייכים לחולה ולמערכת נהר הירדן אליה הועתקה.
"בשנים האחרונות אנחנו מקיימים סקרים רבים בנחלי החוף, במסגרת פעולות השיקום ובשיתוף פעולה עם רשויות נחלים, רשויות ניקוז ומועצות אזוריות. במסגרת מאמצי שיקום הנחלים - ואוכלוסיית הצבים הרכים עימם - התחלנו לשחרר צבים רכים וצבונים, שמקורם בשמורת החולה, לנחל שורק ולנחל חדרה. בירקון נמנענו משחרור בוגרים מאחר שלא ידענו מה מצב האוכלוסיה הבוגרת הטבעית בנחל, לכן ביצענו עם רשות נחל הירקון סקר בירקון. התוצאות בהחלט מפתיעות ומעודדות - הגם שידענו על קיומם של צבים רכים בנחל לא חשבנו שנגלה אוכלוסיה טבעית יציבה כל כך". לדבריו, הקינים, כולם, אותרו דווקא בחלקו של הנחל שעדיין זורמים בו מי קולחים.
רז, אקולוג רשות נחל ירקון, אמר כי בסקר הראשון, שנערך בירקון בשנת 2007, נמצאו כ-5 קינים טרופים שנטרפו כנראה על-ידי נימיות. "השנה, להפתעתנו הטובה, הקינים עדיין לא נטרפו, וככל שעובר פרק זמן האינקובציה בקן, גדלים הסיכויים כי בחודש אוגוסט הקרוב, יגיחו אל מי נחל הירקון כ-300 צבונים רכים אשר מהם רק מספר קטן ביותר (ככה זה בטבע) יזכה להגיע לבגרות".

תאריך:  24/06/2008   |   עודכן:  25/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחזית: כ-300 צבים יבקעו במי הירקון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לאחר קריירה מפוארת ככוכב בלט, חמישה סרטי קולנוע, ספרי ילדים וכמובן תפקיד מרכזי בסרט "סקס והעיר הגדולה" האמן מיכאל ברישניקוב מציג תערוכת צילומים
יפעת גדות
החוקרים גילו כי נשים עם קשרים חברתיים רבים היו בסיכון נמוך לפתח דימנציה במהלך תקופת המחקר    לקשרים חברתיים רבים יש השפעה מגנה על התפקוד הקוגנטיבי
יפעת גדות
יגוסלביה סיפקה בעשור האחרון את הזוועות הקשות ביותר שחוותה יבשת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה
יפעת גדות
נסו לבחור זמן מתאים לביקור אצל רופא השיניים
יהונתן דחוח-הלוי
ההישג החשוב ביותר של חמאס בהסכם הפסקת האש הינו ההכרה הישראלית בלגיטימיות השלטון של חמאס, כך טוען מוסא אבו מרזוק סגן מנהיג חמאס    טוען: הפסקת האש הביכה את אבו מאזן והחלישה את הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il