X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברבעון הראשון התרחשו התפתחויות שליליות: עליות מחירים תלולות במחירי המזון והאנרגיה, התגברות החשש לחריגת האינפלציה מהגבול העליון ועלייה בציפיות לאינפלציה; התרחבות הגירעון המסחרי והיחלשות הדולר
▪  ▪  ▪
עלייה בשיעורי ההשתתפות, התעסוקה והשכר [צילום: רשות החברות הממשלתיות]
יציבות בפריון העבודה וגידול נרחב בצריכה [צילום: איגוד העובדים הסוציאליים]

דרור מרום
פישר העלה הריבית ב-0.25%

יום לאחר פרסום ההחלטה להעלות את הריבית במשק כדי להתמודד עם האינפלציה הגואה, גורס בנק ישראל בסקירת ההתפתחויות הכלכליות כי "האינדיקטורים הכלכליים לרבע הראשון של 2008 מצביעים על המשך ההתרחבות הכלכלית של המשק". לדבריו על אף ההאטה בארה"ב, משבר האשראי והטלטלות בשווקים הפיננסיים, "שמר המשק הישראלי על קצב צמיחה מהיר". הוא גורס כי השיפור בשוק העבודה נמשך, עם ירידה בשיעור האבטלה, עלייה בשיעורי ההשתתפות והתעסוקה ועלייה בשכר - לצד יציבות בפריון העבודה.
מדד המחירים לצרכן ב-12 החודשים האחרונים עלה ב-4.7 אחוזים, זאת למרות הייסוף הניכר של שער החליפין מול הדולר. עליות המחירים הושפעו בעיקר מהעליות של מוצרי המזון והאנרגיה. לפי הנתונים הכלכליים לינואר עד אפריל 2008, "מצבו של המשק הישראלי טוב, ופעילותו הכלכלית ממשיכה להתרחב בקצב מהיר": התוצר המשיך לצמוח בקצב מהיר הודות לגידול הנרחב של הצריכה הפרטית; העודף בחשבון השוטף התרחב; הייצוא והייבוא של הסחורות והשירותים עלו בשיעורים ניכרים; האבטלה ירדה משמעותית בכל רמות ההשכלה, לצד עליות בשיעורי ההשתתפות והתעסוקה, והשכר הנומינאלי למשרת שכיר עלה.
עם זאת התרחשו כמה התפתחויות שליליות: עליות מחירים תלולות בארץ ובעולם, במיוחד של מחירי המזון והאנרגיה, תוך התגברות החשש לחריגה של האינפלציה מהגבול העליון של היעד ועלייה בציפיות לאינפלציה; התרחבות הגירעון המסחרי; מגמת היחלשות של הדולר; האטת קצב הצמיחה בארה"ב והשלכותיה הצפויות על הכלכלה העולמית ועל המשק הישראלי, וירידות של שערי המניות בעולם ובישראל. "התפתחויות אלו מעמידות בספק את המשך הצמיחה המהירה במשק", מודה הבנק.
ברבע הראשון של השנה צמח התוצר המקומי הגולמי ב-5.4 אחוזים, והתוצר העסקי צמח ב-6.1 אחוזים (במונחים שנתיים), קצב נמוך במעט מאשר ברבעים הקודמים. בולטת במיוחד הצריכה הפרטית, שגדלה ברבע הראשון של השנה בשיעור שנתי גבוה של 14.1 אחוזים. השיפור הנמשך בשוק העבודה שיקף את הצמיחה המואצת ואת התבססותה הגוברת על הרחבת כושר הייצור. שיעורי ההשתתפות והתעסוקה עלו, ושיעור האבטלה ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 1995. על אף כניסתם של עובדים חדשים לשוק העבודה, הואץ קצב עלייתו של השכר הנומינלי למשרת שכיר. למרות הייסוף הניכר של שער החליפין מול הדולר מדד המחירים לצרכן עלה במצטבר במהלך 12 החודשים האחרונים ב-4.7 אחוזים, גבוה מהגבול העליון של היעד.
בחודשים מרס ואפריל ננקטו הפחתות ריבית עקב המשך ייסוף השקל ביחס לדולר - וצפי להתעצמותו עקב הפחתות חדות של ריבית הבנק הפדראלי בארה"ב וחשש לפגיעה בפעילות הכלכלית על-רקע ההאטה המסתמנת שם. במאי, לנוכח סטייה גדולה יחסית מיעד האינפלציה באפריל, העלה בנק ישראל את הריבית (לחודש יוני) ב-0.25 נקודת אחוז; זאת כדי להחזיר את האינפלציה לתחום של יציבות מחירים, "ובכך לחזק את התשתית החיונית להמשך הצמיחה". אתמול, כאמור, הועלתה הריבית פעם נוספת, בשיעור זהה - לנוכח אי האפקטיביות במהלך הקודם.

תאריך:  24/06/2008   |   עודכן:  24/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספק להמשך צמיחה מהירה במשק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנגיד מחפה על שגיאות אולמרט
.  |  24/06/08 14:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורטל אריכה
מחר תעלה הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים לקריאה טרומית, בהתנגדות הממשלה    מנכ"ל 'ישראל בשביל אופניים', "הגיע הזמן שהממשלה תצא מהמערה, ותממש את הבטחתה - לקדם נושאים סביבתיים בכלל, ותחבורת אופניים בפרט"
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערכה סאנופי אוונטיס    31% העידו שהמחלה גורמת לבעיות בתפקודם המיני    15% נמנעים מקיום יחסי מין    רובם רואים במחלה חסם להצלחה בקריירה
אורטל אריכה
במהלך החקירה התוודו הנערות על ברית-דם שכרתו ביניהן, להיכנס להריון, לערוך זו לזו מסיבות לידה, ולגדל ביחד את הילדים    ראש עיריית גלוסטר: "אין ראיות לקיומה של ברית שכזו בקרב הנערות. זכרונו של המנהל מעורפל"
מערכת PCאון
גרטנר: בשנת 2008 צפויה עלייה של כ-13% במשלוחי המחשבים האישיים בעולם; המשלוחים של המחשבים הניידים בעולם צפויים לגדול ב-30.1%
מערכת PCאון
אם נמאס לכם ממראה הצמחים שלכם בעציצים חומים רגילים, יכול להיות שעציצים סולאריים יפתרו עבורכם את הבעיה. איך הופכים את הגינה לזוהרת בשלל צבעים? וכמה בדיוק זה יעלה לכם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il