X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים מדווחים כי הערכות קליניות של גורמים כמו הבעות פנים ושינויים בקצב הלב אינן מספיקות כדי לקבוע את רמת הכאב שממנה סובל התינוק התינוקות עלולים לסבול מכאב מבלי שהדבר מזוהה באופן מיידי
▪  ▪  ▪
לא יודע לספר
הנקה - האם התינוק אוכל מספיק?
יפעת גדות
אם את מניקה את בוודאי תוהה אם התינוק מקבל כמות מספקת של חלב * שאלי את עצמך את השאלות הבאות ודעי מתי לפנות ולבקש עזרה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
תנוחת ישיבה מסוכנת לתינוקות צעירים

   יפעת גדות
תינוקות במשקל נמוך - בסיכון לבעיות נשימתיות

הכלים הקיימים כיום להערכת כאב אצל תינוקות צעירים מעריכים שלא כראוי את מידת הכאב שלהם. כך על-פי מחקר שפורסם בגיליון יוני של "PLoS Medicine".
מדידה נכונה של כאב אצל תינוקות יכולה להיות קשה. אנשי רפואה מסתמכים על הערכות קליניות של גורמים כמו הבעות פנים ושינויים בקצב הלב כדי לדעת אם תינוק סובל מכאב, וכדי להעריך איזה טיפול נגד כאבים נדרש עבור פרוצדורות רפואיות שונות.
כעת, חוקרים גילו כי מדידות התנהגויות ופסיכולוגיות אלו אינן משקפות בצורה מדויקת את חווית הכאב של התינוק, והתינוקות עלולים לסבול מכאב ללא שהדבר מזוהה באופן מיידי.
תינוק עם ניקוד נמוך של כאב, הנמדד בעזרת כלים המבוססים על הערכות התנהגותיות בלבד, עדיין עלול לסבול מכאב, הדגישו החוקרים.
המשמעות של טיפול לא מתאים בכאב היא חוסר נוחות מיידי אצל התינוק, אך טיפול לא מתאים עלול לגרום גם להשפעות בטווח הארוך. ישנם מומחים הסבורים כי כאב חוזר ונשנה בתינוקות שנולדו טרם זמנם עשוי להיות קשור להפרעת קשב וריכוז, הפרעות למידה ובעיות התנהגות בשלב מאוחר יותר בילדות.
החוקרים, מאוניברסיטת קולג' לונדון, ניסו לבדוק עד כמה הכלים להערכה קלינית של כאב הקיימים כיום, משקפים ביעילות כאב אצל תינוקות. המחקר שערכו כלל 12 תינוקות עם סימנים חיוניים יציבים. צוות החוקרים השווה תגובות של פעילות המוח לשינויים התנהגותיים ופסיכולגיים (כמו שינויים בהבעות פנים ובקצב הלב) ב-33 אירועים בהם התינוקות נדקרו בכפות רגליהם לצורך דגימת דם. אף אחת מהדקירות לא נעשתה לצורך המחקר בלבד. הפעילות במוח נמדדה בעזרת שיטה לא פולשנית הנקראת near-infrared spectroscopy, הנמצאת בשימוש נרחב במחקרים של יילודים.
החוקרים בדקו את הקשר בין פעילות המוח לניקוד הכאב של התינוקות, שחושב בעזרת 'פרופיל כאב בתינוקות פגים' (PIPP), המוכר היטב. PIPP מיועד להעריך התנהגויות בתינוקות על סמך הבעות פנים ועל בסיס גיל.
ב-10 מקרים של דקירה בכף הרגל, נראה שינוי בפעילות המוח הקשורה לכאב, ללא שהתינוק הראה שינוי בהבעת הפנים. בסה"כ, המחקר הראה כי שינויים בפעילות המוח נמצאו קשורים בצורה משמעותית יותר לשינויים התנהגותיים של התינוק (הבעות פנים) מאשר לשינויים פיזיקליים, כמו עליות וירידות בקצב הלב.
הממצאים מראים כי תינוקות מעבדים כאב ברמה המוחית ללא שינויים התנהגותיים נראים לעין. החוקרים משערים כי העדר העוויות או הבעות פנים דומות נובע מתגובות לא בשלות של השרירים.
בכל מקרה, הדגישו החוקרים, התינוקות למעשה חווים כאב, ולכן יש לפרש נכון הערכות של כאב המבוססות על כלים התנהגותיים בלבד מאחר והן אינן מעריכות כראוי את התגובה הכוללת של הכאב.

תאריך:  25/06/2008   |   עודכן:  25/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כאב של תינוקות - לא מוערך נכון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה כ"כ נכון! מניסיון!
קרן29  |  25/06/08 10:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
לא הכל סובלים מנסיקת מחירי הנפט    פרובינצית אלברטה במערב קנדה סיימה את השנה הפיסקלית עם עודף תקציבי של 4.6 מיליארד דולר    עיקר ההכנסות מיצוא נפט המתבסס על המאגרים העצומים של חולות הזפת
יהונתן דחוח-הלוי
הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות לשיגור רקטות הקסאם לעבר שדרות וחמאס לפיגוע הירי בנווה צוף בשבוע שעבר    בכיר בחמאס: לא נסכים לאכיפה של הפסקת האש בעזה בכוח הנשק גם אם תהיינה הפרות ע"י הארגונים הפלשתינים
יואב יצחק
הלילה הושג הסכם בין קדימה לבין העבודה    עיקרו: ברק ואולמרט מסכימים - הפריימריז בקדימה יתקיימו לא יאוחר מ-25 בספטמבר    ההצבעה לפיזור הכנסת לא תתקיים היום
מחלקה ראשונה
אירועי "לילה לבן" בתל אביב יוצאים לדרך: כל הסיבות להישאר ערים כל הלילה    המדריך השלם של Nfc
אורטל אריכה
אור ירוק: ישראל תגיע ליעד האירופי של הפחתת 50% ממספר ההרוגים בתאונות הדרכים רק בשנת 2015, חמש שנים מאוחר יותר מתאריך היעד שנקבע לכל מדינות היבשת    מנתוני החציון הראשון של 2008, היעד הזה נראה אף רחוק מתמיד    מנכ"ל אור ירוק: המצב מחייב אותנו להיערכות חירום לאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il