X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעיקרי החוק: הקצאת תקציבים לפיתוח שבילי אופניים בערים הסדרת האפשרות להעלאת אופניים לרכבת יצירת תמריצים כלכליים לעידוד תחבורת אופניים הסדרת התקנת חניית אופניים ומקלחות לרוכבים בבנייני צבור ובמקומות עבודה חובת חבישת קסדה לילדים מתחת לגיל 16
▪  ▪  ▪
דב חנין [צילום: אתר הכנסת]

עברה בקריאה טרומית הצעת חוק לעידוד תחבורת אופניים שמובילים ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה- מימ"ד) וח"כ דב חנין (חד"ש). הצעת החוק, שלמעלה מ-30 ארגונים סביבתיים וחברתיים תומכים בה, באה לעודד לראשונה באופן מלא ומקיף את תחבורת האופניים בישראל.
על-פי הצעת החוק, יסללו שבילי אופניים כחלק אינטגראלי מתוכניות המתאר של הערים בישראל, ויוטל על הערים לפתח שבילי אופניים בתחומן, תותר העלאת אופניים לרכבת ולאוטובוסים ללא תשלום נוסף, תחוקק חובה להתקנת מקלחות ומלתחות במקומות עבודה בהם עובדים או לומדים מעל ל-40 איש ותחוקק חובה להתקנת מתקנים לחניית אופניים במבני ציבור, קניונים ועוד. עוד קובע החוק כי יוענקו תמריצים למעסיקים אשר יעודדו תחבורת אופניים, לעובדים הנוהגים באופניים ולמוכרי אופניים.
ח"כ דב חנין אמר, כי "מדובר בהתחלת דרך. צריך להתקדם בדרך זו במהירות, שכן קידום האופניים צריך להשיג את המרוץ להקדמת הבחירות לכנסת. אין שום סיבה שמדינת ישראל תפגר אחרי כל מדינות העולם המערבי בקידום ועידוד תחבורת אופניים. אופניים הם חלק מרכזי מהפתרון לבעיות התחבורתיות והסביבתיות המחריפות של המאה ה-21. יתרונה של הצעת החוק במכלול הצעדים המעשיים שהיא קובעת כדי לקדם בפועל את תחבורת האופניים בישראל."
ח"כ מיכאל מלכיאור אמר, כי "כנסת ישראל הצביעה היום בעד חוק שיאפשר לישראל ליישר קו עם המתקדמות שבמדינות בנושאי איכות הסביבה. עליית מחירי הדלק וההתחממות הגלובלית מחייבת את המדינה לייצר אלטרנטיבה אמיתית למזהם מספר אחד בעולם - המכונית הפרטית, ולאפשר לאלה המבקשים בכך להגיע עם אופניהם למקומות העבודה. הצעת החוק תאפשר לייצר רשת של שבילי אופניים ברחבי הערים, תחייב את מקומות העבודה בבניית מקלחות ומלתחות ותאפשר העלאת אופניים לתחבורה ציבורית, פעולות אשר תהפוכנה את הרכיבה על אופניים לעבודה לאפשרית, מהנה וחסכונית."
החברה להגנת הטבע בירכה על אישור הצעת החוק. לדברי אריק טפיירו, רכז התחבורה של החברה להגנת הטבע, "סוף סוף הכנסת מכשירה את האופניים כאמצעי תחבורה לגיטימי ויעיל, הזקוק לתשתית משלו. אנו מחזקים את ידם של חברי הכנסת, שמבינים כי רכב פרטי הוא לא כלי הרכב הבלעדי בערים וכי יש צורך הולך וגובר לפתח אמצעי תחבורה משלימים".

תאריך:  25/06/2008   |   עודכן:  26/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עברה בטרומית: הצעת החוק לעידוד אופניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המתחם בנתניה מיועד לבניית 215 דירות    אופציה למכירת קרקע נוספת ב-55 מיליון שקל
אורטל אריכה
דורש מראש הממשלה להתערב בפתרון עיצומי העובדים הסוציאליים    בעקבות הודעת אולמרט, לפיה תקציב המדינה לשנת 2009 יישא אופי חברתי    יו"ר האיגוד: "צמצום הפערים החברתיים יכול להיעשות על-ידי הצלת שירותי הרווחה"
אופירה אסייג
פרסום ראשון: הדירקטוריון בראשותם של סמי סגול ומשה תאומים החליטו היום להעביר את ניהול האדומים לידי מוני הראל, שמהיום יהיה הבעלים של האדומים
רותי אברהם
תושבים מנהריה הגישו תביעה של 150 אלף שקלים נגד העירייה בטענה להתרשלות בפינוי פסולת אזבסט וחשיפת תושבי העיר לסכנה בריאותית    בין המקומות "הנגועים": שביל לבי"ס טרומפלדור
איציק וולף ודרור מרום
ועדת העבודה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ עמיר פרץ להעלאת הגמול לחיילים בשירות סדיר    הממשלה מתנגדת בשל העלויות התקציביות ורבים הסיכויים שההצעה תיפול בשלבי החקיקה הראשונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il