X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שגיא עמית נפרד מעבודתו הישנה ופוגש אהבה חדשה בסאיורי'ס קטאנה הירושלמית, מסעדת סושי ודים סאם עם תפריט במשקל כבד בין רול מפלצתי אחד למשנהו, הוא מהגג על הקשר בין גיישות לחרבות סמוראים
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת Sayuris Katana - סאיורי קאטאנא בירושלים]

שבוע אחרון של עבודה אחרי שנתיים וחצי. עופר, שמחליף אותי בתפקיד, ואני עושים דרכנו לירושלים לסבב פרידה מקוצר מהעובדים שם. בשעה 17:00 הרעב מתחיל לתת אותותיו ומרחוב הלל אנו צועדים לעבר רחוב בן סירא, שם נמצאת סאיורי'ס קטאנה. קטנה ואינטימית היא סאיורי, ומקבלת אותנו לחיקה עם מוסיקת רקע נעימה ועם חיוך ירושלמי של נעמי המלצרית. מתיישבים בשולחן צידי, למרות שאופציית הישיבה על הבר נראית גם היא מפתה במיוחד. נעמי מביאה תפריטים עבי כרס והחגיגה מתחילה.
למנות ראשונות לקחנו סלט סלמון ווקאמה (22 שקל) ורול ארבע העונות (36 שקל). הסלט הורכב מאטריות שעועית דקיקות ושקופות ושפע נתחי סלמון נא, ברוטב שומשום עדין והיה מעולה, לא פחות. מנת חובה, לדעתנו. הרול, שהתגלה כאינסייד אאוט יפה מראה, לא איכזב גם בטעמו. כיכבו בו סלמון סקין, סלמון נא, אבוקדו, מלפפון ורוטב טריאקי, כשאת הכל חובק סלמון אפוי מבחוץ. טעים.
בין הראשונות לעיקריות הספקנו ללמוד שסאיורי היה שמה של גיבורת הספר 'זכרונותיה של גיישה' וקטאנה ביפנית היא חרב סמוראים. אל תחפשו את הקשר, זה פשוט נשמע טוב ביחד. מבחינתי ההחלטה לתת שם שפשוט נשמע טוב, בלי להתחכם יותר מדי, היא מבורכת. כך נשאר זמן רב יותר להשקיע מחשבה בתפריט רחב ומגוון. אין ספק כי התפריט בסאיורי'ס מקיף, וכך מצאנו עצמנו מתלבטים בין עשרות סושי מסוגים שונים בנוסף למגוון מנות עיקריות, שחוץ משם יפני אין בינן לבין סושי שום מכנה משותף.
עופר לקח את רול הבית המיוחד (42 שקל) הכולל סלמון, טונה, שרימפס טמפורה, מלפפון, אבוקדו ועוד קצת טמפורה בחוץ, בשביל הפריכות. הרול, שהתגלה כלא פחות ממפלצתי, הצליח להכשיל אפילו טורף- על כמוני בניסיון להכניס חתיכה שלמה לפה. ענק בגודל, ענק בטעם. נדמה לי שזו הייתה הפעם הראשונה בה הצלחתי להרגיש בסושי את טעם הדג כדומיננטי יותר מהאצה או מהאורז. אני לקחתי מנת אובה יקיטורי (40 שקל) שזה בעברית שיפודי כבד אווז בטריאקי ואורז וגיוזה בקר (25 שקל) - 4 כיסוני דים סאם מאודים. עופר, שהחליט לא לשתף איתי פעולה בגזרת הצ'ויה או הסאקה, גרם לכך ששנינו נסתפק בקולה ומים. שיפודי כבד האווז נעשו תוך הקפדה על מידת עשייה כזו שהשאירה אותם עסיסיים אך עשויים והאורז שלצידם היה אף הוא טעים ביותר. הגיוזה הייתה קלילה, כנדרש מגיוזה.
את החוויה האסיאתית-ירושלמית קינחנו בקנקן תה יסמין (20 שקל) ופאי פירות יער חם (26 שקל). משמח לדעת שגם לירושלמים יש אופציה קולינרית ראויה שתאפשר להם לחרוג ממסגרת הכשרות השמרנית. סאיורי'ס קטאנה היא בהחלט אופציה שכזו. עוד טיפה ליטוש עיצובי של המקום והתמקצעות של העובדים החביבים, תהפוך את סאיורי'ס למקום שיהיה כדאי להגיע בשבילו אפילו מתל אביב. אם האוכל הטעים של סאיורי'ס מלמד אותנו על הכיוון הכללי אליו היא צועדת עם החרב שלה, הרי שהיום הזה לגמרי לא רחוק.

* הכותב היה אורח המקום.
Sayuris Katana - סאיורי קאטאנא - בן סירא 26 ירושלים, 1599-531111
תאריך:  26/06/2008   |   עודכן:  26/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גדודי חללי אל-אקצה של הפתח קיבלו אחריות לירי    במערכת הביטחון תתקיים הערכת מצב שתקבע האם המעברים לרצועת עזה יישארו סגורים
דרור מרום
שתי הספקיות המובילות בתעשיית המסכים השטוחים מתאחדות ומקוות להיות מובילות בפתרונות    זאת הרכישה הגדולה ביותר של אורבוטק עד היום, ולדבריה היא אבן דרך מרכזית באסטרטגית הצמיחה והגיוון בפעילותה העסקית בתחום המסכים השטוחים
מאיה שני
נשיא קזחסטן החליט להעניק למדינתו יום חופש שנתי ביום הולדתו    יום החופש יהווה מחווה לעיר הבירה אסטנה
דרור מרום
חלה עלייה של 1.5% ברכישות מזון ומשקאות, עלייה של 3.7% ברכישות מוצרי תעשיה, עלייה של 4.8% ברכישות שירותים - ועלייה של 6% ברכישות מוצרים אחרים
אורטל אריכה
האירוע ששמו "ג'ודו למען השלום" אורגן בתגובה לאירוע דומה במצרים, בו נמנעה השתתפות ישראל    יו"ר איגוד הג'ודו: "הטורניר יהפוך למסורת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il