X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההמלצות שהוגשו ב-2003 לראש הממשלה אריאל שרון: "אם במועד עתידי כלשהו, מדינות מזרח תיכוניות, ובמיוחד אירן, יפתחו טכנולוגיה גרעינית מאיימות - רצוי שישראל תעבור לחשיפה מוגבלת של יכולותיה הגרעיניות"
▪  ▪  ▪
הכור הגרעיני בדימונה [צילום: ערוץ 10]
איומים לישראל בשני תחומים:
מלחמה קונבנציונלית על-ידי קואליציה של מדינות ערב בשיתוף אירן או בלעדיה
התקפה בנשק להשמדה המוני - אטומי, ביולוגי או כימי - במהלומת התקפה ראשונה או בהידרדרות ממלחמה קונוונציונאלית

"על ישראל להמשיך במדיניות העמימות הגרעינית שלה. אולם, אם במועד עתידי כלשהו, מדינות מזרח תיכוניות, ובמיוחד אירן, יפתחו טכנולוגיה גרעינית שבעיני ישראל תיראה כאיום, אז רצוי שישראל תעבור לחשיפה מוגבלת של יכולותיה הגרעיניות, כאמצעי הרתעה".
זו אחת ההמלצות המרכזיות של "פרויקט דניאל" שהוקם בשילוב מומחי ביטחון מארה"ב וישראל כדי להעריך את האיומים על הביטחון הלאומי של מדינת ישראל מצד מדינות מזרח תיכוניות, ובעיקר אירן.
ההמלצות המפורטות והסודיות ביותר של "פרויקט דניאל" הוגשו לראש הממשלה אריאל שרון ב-16 בינואר 2003.
את הסוד הישראלי-אמריקני הזה חשף אתר האינטרנט ניטיב און-ליין כבר באפריל 2004. הדוח המלא פורסם גם באתר "ויקיפדיה" ובהרצאה שנשא פרופ' לואיס בראס ב"בית ישורון" ביוסטון טקסס.
החברים בצוות "פרויקט דניאל", על-פי הפרסומים השונים, היו: היו"ר - פרופ' לואיס רנה בראס מארה"ב; נעמן בלקינד, המוצג בפרסום כמי שכיהן בתפקיד "עוזר לאמצעים מיוחדים" של שר הביטחון הישראלי, חבר הוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית ומי שיעץ למנחם בגין במערכת קבלת ההחלטות לתקיפת הכור העירקי; אלוף (מיל.) פרופ' יצחק בן-ישראל (כיום ח"כ מטעם קדימה) ובעבר מנהל פיתוח מערכות לחימה במשרד הביטחון; ד"ר ראנד פישביין לשעבר יועץ לנושאי ביטחון לאומי לסנאטור דניאל איונוואיי מארה"ב; ד"ר אדיר פרידור, מתמטיקאי, סא"ל (במיל) בחיל האוויר הישראלי שבו מילא תפקיד של מתכנן מערכות בכיר ולשעבר ראש מערכת הניתוחים הצבאיים ברפא"ל; ח"כ לשעבר יואש צידון-צ'אטו, אל"מ (במיל) בחיל האוויר.
"פרויקט דניאל" התחיל להתבצע על בסיס ההנחה שביטחונה של ישראל חייב להיות משודרג באורח קבוע מתוך נקודת הראות כי האיום מצד מדינות "בלתי רציונליות" וארגוני טרור לא מדינתיים החמושים באמצעי תקיפה בלתי קונוונציונליים, מייצגים את הסכנה המיידית לקיומה של ישראל.
מן הטעם הזה, כך נקבע בדוח, ברור כי על ישראל לשמור ולפתח את יכולותיה להנחית מכת-מנע להגנה עצמית, שעיקרה מהלומה אווירית המשולבת באמצעים קרקעיים.

"ישראל לא תתקיים בלי מדיניות הרתעה גרעינית"

"ישראל לא תוכל להתקיים אלא אם תמשיך לקיים מדיניות של הרתעה גרעינית אמינה והחלטית, כולל יכולת הגנה נגד מתקפה גרעינית באמצעות טילים בליסטיים. מדיניות כזו יכולה להתגבש סביב נקודת המוצא של הרתעה לפני מעשה ולא מיתקפה לאחר מעשה"

על-פי דוח צוות "פרויקט דניאל" האיומים הצפויים לישראל מצויים בשני תחומים. האחד: פתיחת מלחמה קונוונציונאלית על-ידי קואליציה של מדינות ערביות בשיתוף אירן או בלעדיה. השני: איום בהתקפה באמצעות שימוש בנשק השמדה המוני - אטומי, ביולוגי או כימי - אם באמצעות מהלומת התקפה ראשונה או על-ידי הידרדרות ממלחמה קונוונציונאלית.
משני הטעמים האלה ממליצה ועדת "פרויקט דניאל":
  • על ישראל לעשות כל שביכולתה למנוע היווצרות קואליציה עוינת שלרשותה יעמדו כלי נשק להשמדה המונית. אחת הדרכים למניעה כזו היא שיגור מכת-מנע נגד מדינות העומדות להתחמש בנשק להשמדה המונית.
  • ישראל חייבת להמשיך במדיניות העמימות הגרעינית שלה כדי למנוע מאויביה את השימוש בטיעון, כי אם לטענתם לישראל יש נשק גרעיני, מותר גם להם לאחוז בנשק כזה. עם זאת יתכן כי בעתיד תיאלץ ישראל לשנות את מדיניות העמימות למידה מוגבלת של חשיפת יכולותיה. שינוי כזה יתכן רק אם אויביה של ישראל (מדינות או ארגוני טרור) יצליחו לפתח או לרכוש יכולת גרעינית.
  • ישראל לא תוכל להתקיים אלא אם תמשיך לקיים מדיניות של הרתעה גרעינית אמינה והחלטית, כולל יכולת הגנה נגד מתקפה גרעינית, לטענת המחקר, באמצעות טילים בליסטיים. מדיניות כזו יכולה להתגבש סביב נקודת המוצא של הרתעה לפני מעשה ולא מיתקפה לאחר מעשה.
  • על ישראל לגבש לעצמה לפחות 15 מטרות אסטרטגיות חשובות במדינות עוינות במזרח התיכון.

"אויבים לא רציונליים עם יכולת גרעינית"

כאשר חברי הצוות של "פרויקט דניאל" הציגו בפני שרון את המלצותיהם הם ביקשו להבהיר את גודל האיום האיסלאמי על ישראל ופירטו את הנתונים הבאים: העולם הערבי כולל 22 מדינות ואוכלוסיה של 144 מיליון תושבים. אם תקום מדינה פלשתינית היא תהיה ה-23 במספר. לעומת זאת העולם האיסלאמי כולל 44 מדינות ובהן יותר ממיליארד תושבים. שטחן של המדינות האלה גדול פי 672 משטחה של ישראל.
חברי הצוות קובעים כי העתיד האסטרטגי של ישראל מתבסס על ההנחה שהאיום של מיתקפת השמדה נגד ישראל נובע מ"התנגשות ציוויליזציות" ולא רק בגלל חילוקי דעות אסטרטגיים. הן ישראל והן ארה"ב - קובעים חברי הצוות - נתונות בעיצומו של ג'יהאד ערבי/איסלמי הנובע מאמונה דתית עמוקה, וכי אין לישראל סיכוי להגיע למצב של "חיים בשלום זה בצד זה" עם הפלשתינים או "הסדר בתנאים של שלום".
בסיכום הדוח נכתב כך: "מולנו ניצבים אויבים "בלתי רציונאליים" - מדינות או ארגוני טרור - החמושים בנשק גרעיני או ביולוגי והם מתכננים לעשות בו שימוש. נוכח מצב זה אין להוציא מכלל אפשרות, שישראל תיקלע ל"מצב מלחמתי" לא מול מדינת אויב מוגדרת אלא נגד גוף לא-מדינתי שיפעיל "מחבל מתאבד" וישמש "הדק" לפריצת מלחמה שמטרתה "לחסל את הסרטן הציוני". במקרה כזה לא תוכל ישראל לממש את היכולות הגרעיניות שלה נגד "כתובת" מדינתית, כיוון שלא תהיה לה מדינה שאותה אפשר יהיה לסמן כיעד האחראי למתקפת הטרור. מן הטעם הזה ממליץ הצוות שעל ישראל לפתח מדיניות מעשית ואפקטיבית של מכת-מנע.
העתיד האסטרטגי של ישראל - כותבים עוד חברי הצוות - תלוי במידה רבה בשגשוגה של הכלכלה הישראלית. ברור לחלוטין כי הוצאה חלק הולך וגדל של התוצר הלאומי הגולמי הישראלי לצרכי ביטחון תשפיע לרעה על כלכלת המדינה. הגדלת הנטל הביטחוני מעל ל-7% מהתל"ג עלולה לגרום לפגיעה חמורה בעוצמתה של המדינה.
חברי "פרויקט דניאל" מכירים בעובדה שישראל ניצבת כיום בפני בידוד הולך וגובר בקהיליה הבינלאומית ועל כן - כך הם קובעים - תצטרך ישראל, יותר מאשר אי פעם בעבר, לסמוך רק על יכולותיה ומשאביה.

הרשימה מבוססת על פרויקט שפורסם במקור בארה"ב ומבוססת על פרסומים זרים ואין בדברים כאן כדי להעיד על אמיתותם
תאריך:  27/06/2008   |   עודכן:  27/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסוד הכמוס של "פרויקט דניאל"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
פקה..פקה...פקה..
דוד צימרמן  |  27/06/08 11:42
 
- דוד - לא יכולת לתאר יותר טוב
טל מהצפון  |  27/06/08 12:28
 
- פרויקט דניאל
אזרח וותיק  |  27/06/08 13:28
2
חרטטה לשווארמה
בוס כל הבוסים  |  27/06/08 13:23
3
translation to english
global hawk  |  27/06/08 15:03
4
כרגע האיום המרכזי הוא פנימי
בן ישראל  |  27/06/08 22:30
5
שלום על ישראל = סלאם על האיסלם
מומחה למומחים  |  28/06/08 00:01
 
- עכשיו רואים שהפכת למומחה...
ירון זכאי  |  29/06/08 02:29
 
- הקבינט יתכנס רק כדי לתת את החו
המדינאי  |  29/06/08 09:47
6
הפתרון היחידי זה הפרדה טוטלית.
המדינאי  |  29/06/08 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בניגוד להצהרות אולמרט ולהבטחותיו למשפחות החיילים החטופים אומרים אנשי לשכתו כי ייתכן ששרי הממשלה לא יצביעו על עסקת חילופי השבויים ביום ראשון    העילה: רצונם של השרים לעיין בפרטי העסקה
אורטל אריכה
כוחות משטרה וצבא סורקים מהבוקר את הג'ונגל בחיפוש אחר המטוס    18 אנשי צוות ונוסעים היו על המטוס, ביניהם 3 אזרחים זרים
איציק וולף
תוקף את חוקרי יחב"ל על פתיחת חקירה בדבר מקורות המימון למחנה העקורים במלחמת לבנון השנייה    טוען: יחב"ל מתנהגים כאילו הם אלהים
אורטל אריכה
מדדי מניות ביפן, טייוואן ודרום קוריאה ירדו ביותר מ-2%    מחירי הנפט הגולמי מעל 140$ לחבית
איציק וולף
גדי שרביט סייר עם קבוצת מטיילים במערות לוזית במסלול שונה מהרגיל כשלפתע נפל לתוך אחת המערות בעומק 12 מטרים    ככל הנראה נהרג במקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il