X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גביע אירופה לאלופות [צילום: AP]
יורו 2008 נצבע באדום
ספרד אלופת אירופה
טעות אחת של פיליפ לאם אותה ניצל פרננדו טורס נתנה ללואיס ארגונס וחניכיו ניצחון 0:1 קטן-גדול על גרמניה בגמר מאכזב ליורו הנוכחי
[צילום: AP]

[צילום: AP]

בתום אחד מטורנירי היורו הטובים בכל הזמנים, קיבלה אירופה אלופה חדשה ואטרקטיבית – ספרד.
חניכיו של לואיס ארגונס גברו 0:1 במשחק הגמר על גרמניה. פרננדו טורס כבש את שערו השני בטורניר והעניק לנבחרתו את הגביע היוקרתי בפעם השניה בלבד בכל הזמנים ובפעם הראשונה מזה 44 שנים.
שער הניצחון נגרם מטעות לא פשוטה של אחד המצטיינים בטורניר, פיליפ לאם. המגן איחר לכדור שנמסר פנימה לטורס על-ידי צ'אבי והחלוץ היה שם כדי להעלות את נבחרתו ליתרון בדקה ה-33.
המשחק כולו, שהיה מאכזב יחסית לרמת הטורניר, היה בשליטתם של הספרדים, שגם היו קרובים כמה פעמים להכפיל את יתרונם, אבל להמן ופרינגס הצילו את נבחרתם מספיגה נוספת.
גרמניה ובמיוחד הקפטן שלה מיכאל באלאק, חוזרים מאוכזבים הביתה. זהו תואר רביעי העונה שמפסיד באלאק, ששיחק חלש, על קו הסיום, אחרי אליפות אנגליה, גמר ליגת האלופות וגמר גביע הליגה האנגלית.
למרות הניצחון הדחוק, ספרד היא אלופה ראויה ליורו 2008, אחרי שנתנה כמה הצגות שייזכרו הרבה זמן כמו שני הניצחונות על רוסיה – 0:3 ו-1:4, הניצחון בזמן פציעות על שבדיה וההצלות הנפלאות של איקר קסיאס ברבע הגמר מול איטליה.
בנוסף, ספרד מסיימת את הטורניר הזה עם מאזן מושלם של ניצחונות וכשמלך השערים, דויד וייה (4 כיבושים) בא משורותיה.
מחצית ראשונה
בפתיחה נראה היה שדווקא הספרדים פחות מתרגשים מהמעמד. הנבחרת של ארגונס הניעה את הכדור בצורה בטוחה, אבל בדקה ה-4 ניסה ראמוס להחזיר כדור לפויול וקלוזה, שארב מאחור, חטף. פויול ביצע תיקול מצוין, שמנע מהחלוץ מצב הבקעה.
הדקות נקפו ולא נראה שום זכר לפציעה של באלאק. הקפטן הגרמני חטף את הכדור מפויול והעביר כדור רוחב בדקה ה-8, אבל לא היה ברחבה אף ראש גרמני, שיפגוש את הכדור. בדקה ה-9 הגיעה הבעיטה הראשונה לשער. קלוזה פרץ מצד שמאל, העביר כדור רוחב להיצלספרגר, שבעט מכ-20 מטרים ישר לידיים של קסיאס.
אחרי רבע שעה של משחק מתח להמן את איבריו בפעם הראשונה. כדור עומק של אינייסטה הוסט לכיוון השער הלא נכון על-ידי מצלדר. השוער הגרמני זינק והציל לקרן.
בדקה ה-22 כל ספרד שמה הידיים על הראש. הגבהה של ראמוס מצד ימין מצאה במדויק את הראש של טורס. החלוץ ניתר מעל מרטסאקר ונגח היישר לקורה. גרמניה נשמה לרווחה. בדקה ה-28 טענו בגרמניה לפנדל לאחר נגיעת יד של קפדבילה ברחבה, אבל השופט האיטלקי, רוזטי, הורה להמשיך לשחק.
דקה 33 - 0:1 לספרד: הלחץ הספרדי הלך וגבר ואחרי בעיטה של פברגאס לידיים של להמן הגיע השער הראשון. צ'אבי העביר כדור עומק לטורס, אבל נראה היה שלאם יגיע לפני החלוץ לכדור. טורס הפעיל את המבערים והמגן לא הבין באיזה סכנה הוא נמצא. נגיעה של חלוץ ליברפול הספיקה וספרד עלתה ליתרון.
מיכאל באלאק, שהפסיד כבר בגמר גביע עולם וגמר אליפות אירופה לקבוצות, החל להיות עצבני ולהיכנס לעימותים עם השחקנים הספרדים. רוזטי לא גילה סבלנות והוציא לקפטן הגרמני כרטיס צהוב בדקה ה-43.
מחצית שנייה
פיליפ לאם, שביצע את הטעות שעלתה לגרמניה בשער של טורס, הוחלף מיד עם פתיחת המחצית השניה במרסל יאנסן. גם בפתיחת המחצית השניה נראתה גרמניה כמי שלא הגיעה לגמר הזה ואיפשרה לספרד להמשיך לתקוף. תוך שתי דקות הצליחו צ'אבי וסילבה להחמיץ את השער של להמן עם בעיטות סמוך לקו ה-16.
לאב ניסה להכניס מרץ בחניכיו והכניס את החלוץ, קווין קוראני במקום הקשר, היצלספרגר. בדקה ה-60 הייתה קרובה גרמניה לכיבוש. מרטסאקר הגביה מצד שמאל, שווישטייגר הוריד קטנה לבאלאק שבעט כדור שעבר סנטימטרים מהקורה של קסיאס.
ספרד הייתה קרובה להכפיל את יתרונה בדקה ה-67. כדור חופשי של האדומים מצא את ראשו של ראמוס. המגן נגח חזק לכיוון שערו של להמן, שהדף בקושי לקרן. אינייסטה קיבל מסירה ישר מהקרן ובעט חזק מתוך הרחבה, אך פרינגס היה שם כדי להדוף מהקו.
גם כשהמשחק התקרב לשלבי הסיום, לא נראו סימני התאוששות אצל הגרמנים, שהמשיכו לאבד כדורים במרכז המגרש, אבל ספרד לא ניצלה זאת כדי לכבוש שער נוסף. בדקה ה-80 מתפרצת נפלאה של הספרדים הסתיימה כאשר סנה פספס במעט את כדור שטייל ברחבה, לאחר הגבהה של קזורלה ונגיחת המשך של גואיזה.
האימפוטנטיות הגרמנית המשיכה גם בדקות הסיום ונשאר לספרד רק להעביר את הזמן עד לשריקת הסיום של רוזטי בדרך לזכיה באליפות שניה בתולדות המדינה.
גרמניה: יינס להמן, ארנה פרידריך, פר מרטסאקר, כריסטוף מצלדר, פיליפ לאם (מרסל יאנסן/46), ג'וזף היצלספרגר (קווין קוראני/58), טורסטן פרינגס, מיכאל באלאק, בסטיאן שווינשטייגר, לוקאס פודולסקי ומירוסלב קלוזה (מריו גומז/78).
ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, קרלוס מארצ'נה, קרלס פויול, חואן קפדבילה, צ'אבי הרננדס, ססק פברגאס (צ'אבי אלונסו/63), מרקוס סנה, אנדראס אינייסטה, דויד סילבה (סאנטי קזורלה/66) ופרננדו טורס (דני גואיזה/78).

תאריך:  29/06/2008   |   עודכן:  30/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של מאיר מרדכי חייקין על הרשעתו בתקיפה ובאיומים כלפי פלשתינים ליד חוות גדי לוסקי באתר סוסיא שבדרום הר חברון
מאיה שני
מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר לא רוצה זיקוקי דינור בחגיגות ה-4 ביולי    קרא לתושבים לא לקנות זיקוקין כדי למנוע שריפות ענק בקליפורניה
מאיה שני
המירוץ לבחירות בארה"ב מספק לאמריקנים חומר צהוב ומזכיר לעיתים קרובות מדי את טקס האוסקר השנתי    דואר אלקטרוני מכוכבנית הוליווד צעירה, הבעות תמיכה משולהבות בציבור, ומועמד רפובליקני שאינו סומך על שום דבר - הם רק חלק מהתפריט הנשיאותי
משה ריינפלד
איתן בנימין יקבל פיצוי בסך 5,000 שקל משום שבקשה ששלח מירושלים למכרז על עבודה ב"דואר מהיר אקספרס" הגיע לפתח תקוה כעבור שבוע
איציק וולף
השר זאב בוים הצביע נגד אישור עסקת החליפין להשבת אהוד גולדווסר ואלדד רגב    מסביר כי מדובר בעסקה שתסכן את מדינת ישראל    "קונטאר כסמל יניע טרור נגד ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il