X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד הבריאות שיגר מכתב לבתי החולים ולקופות החולים בצפון הארץ ובו הורה להתכונן במהירות לרעידת אדמה עזה
▪  ▪  ▪
שינוי בקצב הפעילות [צילום: אילוסטרציה]

+ בן-אליעזר: צפויה רעידת אדמה הרסנית
מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור אבי ישראלי, ביקש (יום ב', 30.6.08) מבתי החולים ומקופות החולים בצפון הארץ להיערך במהירות לתרחיש של רעידת אדמה חזקה שתורגש באזורם ושעלולה לגרום להרס מבנים ותשתיות.
"החל מאמצע פברואר שנה זו, נצפית תופעה סיסמית חריגה בדרום לבנון. במשך כשלושה חודשים התרחשו כ-500 רעידות אדמה 'קטנות' בעוצמה של לפחות 2 בסולם ריכטר. בעשרת הימים האחרונים של חודש מאי ותחילת יוני התגברה העוצמה והרעידות הורגשו אף בצפון הארץ", צייו הפרופסור ישראלי במכתבו.
לדבריו, מחקרים רבים שהוצגו על-ידי המכון הגיאופיזי, הראו כי שינוי בקצב הפעילות מעלה את ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה חזקה יותר.
"להערכת הוועדה הבין-משרדית להערכות לרעידות אדמה, עולה ההסתברות להתרחשות רעידת אדמה בעוצמה של 6 דרגות בסולם ריכטר בדרום לבנון, אשר תשפיע בעיקר על יישובי צפון מדינת ישראל, כולל הרס מבנים ותשתיות", הדגיש. "נוכח ההסתברות העולה להתרחשות 'רעידת אדמה צפונית' בעתיד הקרוב, אבקש את ראשי הארגונים, הגופים ומוסדות הרפואה לפעול לקידום המוכנות ככל שניתן, על-מנת למזער את נזקי רעידת האדמה ולאפשר מתן סיוע רפואי מירבי לנפגעים".
במסגרת ההיערכות של בתי החולים וקופות החולים השונות הורה הפרופסור ישראלי מן הגופים הללו לבצע היערכות לוגיסטית ולהשלים את כל הנהלים הארגוניים הנדרשים.
הנהלים הללו כוללים הכנת סדר פעולות לביצוע ע"י הגורמים השונים לאחר רעידת האדמה, שמירה על רמות מלאי נדרשות, בדיקת שמישות מכשור רפואי חיוני ועוד, השמשה מיידית של הטלפונים הלויניים אשר ברשות בתי החולים הכלליים והכרה והטמעת נהלי פינוי מחלקה/ מבנה שניזוק.
לפני כשבועיים הורגשו בצפון הארץ חמש רעידות אדמה, כאשר החזקה ביותר מביניהן הייתה בעוצמה של 3.9 בסולם ריכטר. כאמור, הרעידה שמפניה מזהיר משרד הבריאות צפויה להיות לפחות בעוצמה של 6 בסולם ריכטר.

המרכז הרפואי זיו: יש רבות לשפר בנושא התשתית

סגן מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, ד"ר קלין שפירא, אומר כי מתקיים לאורך השנה רענון נהלים לתרחיש של רעידת אדמה, אך יש עדיין לבצע שיפורים רבים בתחום חיזוק תשתיות, על-פי תכנונים שהכינו המומחים.
"על-פי הודעת משרד התשתיות מלפני שבוע, ידוע לנו כי מאז חודש פברואר 2008 קיימת פעילות סיסמית חריגה בדרום לבנון, כ-10 ק"מ מערבית למטולה ולקריית שמונה, וכ-20 ק"מ מזרחית לצור. משרד הבריאות טורח להזכיר לאורך השנה למרכזים הרפואיים לרענן נהלים לגבי רעידות אדמה . המרכז הרפואי זיו ערוך לקראת התרחשות שכזו ומרענן נהלים אצל צוותי הרפואה לאורך השנה, הכוללות אופן התנהגות עם חולים בעת רעידת אדמה, כמו מיקום החולים, הגנה על חולים , תפקיד הצוותים הרפואיים וכדומה" אומר ד"ר שפירא.
"רעידת אדמה באזור דרום לבנון גרמה בשנת 1956 לכ-160 הרוגים, הרס ולנזקים רבים, אך בשלב זה רעידות האדמה, שהורגשו בצפון הארץ הן מזעריות ואני מקווה כי לא יאלצו להשתמש בנהלים אלו בזמן אמת", ציין.
לדבריו, המרכז הרפואי זיו התריע כי יש עדיין רבות לבצע בתחום חיזוק תשתיות, על-פי תכנונים שהכינו המומחים בנושא.
סגן מנהל בית החולים כרמל ואחראי שעת חירום ד"ר רוני דיוקמן אומר כי בית החולים לוקח את בקשת משרד הבריאות במלוא הרצינות הדרושה.
לפני מספר חודשים ערך בית החולים תרגיל רחב היקף של הערכות ותרגול מצבים של רעידת אדמה והתרגיל עבור בהצלחה רבה. "אנחנו נערכים לתרגיל נוסף שייערך בחודשים הקרובים כל מערך ההתגוננות והביטחון רוענן, ויצאו חוזרים אל כל האחראים. בכל קומה בבית החולים נתלו הוראות והכוונה כיצד יש להתנהג בשעת רעידת האדמה ובית החולים עושה את המקסימום התלוי בו כדי להערך בצורה הטובה ביותר", ציין.

תאריך:  30/06/2008   |   עודכן:  30/06/2008
בן-אליעזר: צפויה רעידת אדמה הרסנית

בן-אליעזר [צילום: שמואל עלמני]
שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, הציג הבוקר (א' 22.6.08) בישיבת הממשלה סקירה על רעידות האדמה שאירעו בדרום לבנון בשבועות האחרונים.
בן-אליעזר אמר כי "מאז פברואר 2008, אנו עדים לפעילות סיסמית חריגה בדרום לבנון, באזור הנמצא כ-10 עד 15 ק"מ מערבית למטולה וקריית-שמונה, וכ-20 ק"מ מזרחית לצור".
"ההיסטוריה הסיסמית של האזור בדרום לבנון מלמדת על התרחשות רעידות אדמה בעוצמה 6 (בערך), שגרמו בשנת 1956 לכ-160 הרוגים, להרס ולנזקים בכ-6,000 מבנים. עד לשנת 2008, הפעילות הסיסמית של האזור מזערית", המשיך שר התשתיות. "מאז 15 בפברואר בשנה זו, התרחשו בדרום לבנון למעלה מ-500 רעידות אדמה ב-3 גלים של פעילות. גל הפעילות האחרון החל לפני כ-10 ימים וכלל 7 רעידות אדמה שהורגשו על-ידי תושבים בגליל (בעיקר ביישובי אצבע הגליל)".
לדברי בן-אליעזר, "קיימת אפשרות, נמוכה אך לא זניחה, שאין אנו יודעים לכמת אותה באחוזים, שהפעילות הנוכחית בדרום לבנון מצביעה על סיכויים מוגברים להתרחשות קרובה של רעידת אדמה הרסנית".
בשבוע הבא יביא השר לשולחן הממשלה הצעת החלטה להיערכות לרעידות אדמה, שעיקרה חיזוק מבנים, זאת בהתאם לעבודת צוות בין משרדי שהכין אותה בחודשים האחרונים בהמשך להחלטת הממשלה מחודש ינואר שנה זו.
בחודשים האחרונים פועלת במרץ רב ועדת ההיגוי לרעידות האדמה, בראשות ד"ר אבי שפירא, לגיבוש תוכניות פעולה במגוון של נושאים הקשורים להיערכות ישראל לרעידת אדמה. בכלל זאת, גובשה החלטת ממשלה לחיזוק מבני ציבור שתובא לאישור בישיבתה הקרובה, כאמור.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רעש אדמה הרסני צפוי בצפון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רעש חיזבאללה
רחמים  |  30/06/08 12:58
2
אני מציע הקמת ועדה ...
אמיר לירן, עו"ד  |  30/06/08 13:25
3
בישראל יש כל הזמן רעידות אדמה  ל"ת
וחציית קו אדום  |  30/06/08 13:48
4
וזה בראש החדשות?
גל גל הצלה  |  30/06/08 14:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
שמאי המקרקעין מתל אביב מסר לבקשת הקבלן הערכת שווי נמוכה    בית המשפט הסיר צו לאיסור פרטי החשודים שניתן לבקשתם    מדובר בחיים יעקובי, הבעלים של יעקובי יוניברסל ובשמאי רן ברקובסקי (עידכון: רשות המיסים הודיעה במרס 2016 על סגירת תיק החקירה נגד ברקובסקי בשל חוסר ראיות)
דרור מרום
בשני הרבעונים הראשונים של השנה הוגשו בקשות בהיקף של 481 מיליון שקל    לפי הערכות, מכלל הבקשות שהוגשו יאושרו 20% בלבד    דרישה להקמת קרן חדשה עם היקף הלוואות כפול
אורטל אריכה
הרוג ושלושה פצועים בהתהפכות ניידת טיפול נמרץ בבאר שבע    שני אנשי הצוות שהיו באמבולנס ביצעו החייאה בחולה בזמן התאונה    נסיבות התאונה עדיין אינן ברורות
יפעת גדות
צמצום עלויות על חשבון איכות ויעילות הטיפול, הוא צעד בעייתי מאוד מהבחינה הכלכלית והחברתית    מציאת מודל תשלום נכון עבור שירותים רפואיים הכרחית לשמירה על מערכת הבריאות בעתיד
דרור מרום
החברה תשקיע בחברה עד לסכום כולל של 100 מיליון דולר    ההחלטה התקבלה לאחר שהוצג לדירקטוריון מבנה התקציב של בטר-פלייס הכולל "אבני דרך" לצד תוכנית לגיוס כספים
רשימות נוספות
שני הרוגים ברעידת אדמה בצפון יפן  /  משה ריינפלד
רעש אדמה קל נוסף הורגש בצפון  /  אורטל אריכה
רעשי אדמה קלים הורגשו בצפון הארץ  /  מחלקה ראשונה
זה בידיים שלנו  /  קובי ביטון
היערכות לרעידת אדמה  /  שי ברק
רעידת האדמה כבר בדרך?  /  יבגני זרובינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il