X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרכז תחום העובדים הזרים בהתאחדות חקלאי ישראל: "מי שמנגח את החקלאים בנוגע להעסקת ישראלים מפספס את הכתובת" הממשלה הבטיחה להפנות את כספי המיסוי על העובדים התאילנדים להשקעות להכנסת ישראלים לחקלאות, אולם בפועל לא הופנתה ליעד זה ולו אגורה אחת
▪  ▪  ▪
חיים חדד

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים ומרכז תחום העובדים הזרים בהתאחדות חקלאי ישראל, חיים חדד, מנסה להשיב על השאלה מדוע המשקים החקלאיים אינם קולטים ישראלים לעבודה. לטענתו, את השאלה יש להפנות לממשלה ולא לחקלאים, שיש להם זכות לקבל עובדים בעלי הכשרה לצורכיהם.
"מי שמנגח את החקלאים בנוגע להעסקת ישראלים מפספס את הכתובת. זכותו של החקלאי, כמו של כל אדם אחר, להתפרנס בכבוד בעזרת כוח אדם מתאים לו. מי שגורל התעסוקה יקר לו, צריך להפנות את חיציו לממשלה, שתקצה את התקציבים הנדרשים לשילוב ישראלים בחקלאות בדרך חיובית של הכשרתם ולא על-ידי כפייה ואונס של החקלאים", אומר חדד.
לדברי חדד, הגישה כלפי החקלאות, כאילו כל אדם יכול לקום בבוקר ולעסוק בה, טומנת בחובה התנשאות ובורות כלפי הענף. החקלאות כבר מזמן אינה עבודה של גיוסים המוניים, אלא מלאכה הדורשת התמקצעות, מיומנות ובעיקר נכונות לעבודה בתנאים פיסיים קשים ביותר בשמש יוקדת, בגשם סוחף וברוח.
"פעמים רבות אני מארח סיורים של חברי כנסת ונושאי תפקידים אחרים בחממות בערבה ובנגב, בתקופת הקיץ. רוב האורחים אינם מסוגלים לעמוד בחממה עד תום ההסבר של החקלאי ונמלטים ממנה אל הרכב או המשרד הממוזג. אין לי שום טענה אליהם - מדובר אכן בתנאים קשים ביותר."
חדד טוען, כי בחקלאות מועסקים כ-20 אלף ישראלים, אולם לא בעבודות הפיסיות הקשות אלא בהפעלת כלים וכיוצא בזה. בשנים האחרונות נעשו אינספור ניסיונות להעסקת ישראלים בחקלאות, שנכשלו כמעט כולם. לחקלאים סיפורי "פולקלור" רבים על מובטלים שביקשו חתימה בשביל הלשכה, אחרים שהגיעו לעבודה עם שמשיה כדי להגן על עצמם מפני השמש, על גיוסים של מתנדבים שהניבו תפוקה שלא כיסתה את מחיר הכריך בצהריים ועוד.
עמותת מען, הפועלת לעידוד העסקת נשים ערביות ישראליות, ביקשה לשלב את הנשים בחקלאות - ניסיון שנכשל אף הוא. מעבר לכך, טוען חדד, החקלאים באותם ישובים שמהם אמורות להגיע העובדות, מעסיקים בעצמם תאילנדים. "אם שכניהם בחרו להעסיק עובדים מתאילנד ולא אותן, מדוע הן טוענות נגד חקלאים בישובים אחרים על כך שהגיעו לאותה מסקנה?"
עוד לדבריו, בניסיונות שנערכו, הנשים הערביות התגלו כלא מתאימות לחקלאות. הן היו מבוגרות מדי בשביל העבודה הפיסית הקשה, לא גילו התמדה וחקלאים שהשקיעו בהן זמן הכשרה נותרו ללא עובדים.
למרות תמונת המצב הנוכחית, אומר חדד, יש אפשרות להגברת תעסוקת ישראלים בחקלאות בעיקר באמצעות הכנסת מיכון שהפעלתו קלה בהרבה מעבודת הכפיים. "בארבע השנים האחרונות שילמו החקלאים סכום עתק של כ-400 מיליון שקל במיסוי על העובדים התאילנדים. הממשלה הבטיחה שסכום זה יופנה להשקעות להכנסת ישראלים לחקלאות, אולם בפועל אף אגורה לא הופנתה ליעד זה והכסף מצא את דרכו להעשרת קופת האוצר."

תאריך:  30/06/2008   |   עודכן:  30/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדים זרים בחקלאות - לא בגלל החקלאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מנכ"ל משרד הבריאות שיגר מכתב לבתי החולים ולקופות החולים בצפון הארץ ובו הורה להתכונן במהירות לרעידת אדמה עזה
דרור מרום
שמאי המקרקעין מתל אביב מסר לבקשת הקבלן הערכת שווי נמוכה    בית המשפט הסיר צו לאיסור פרטי החשודים שניתן לבקשתם    מדובר בחיים יעקובי, הבעלים של יעקובי יוניברסל ובשמאי רן ברקובסקי (עידכון: רשות המיסים הודיעה במרס 2016 על סגירת תיק החקירה נגד ברקובסקי בשל חוסר ראיות)
דרור מרום
בשני הרבעונים הראשונים של השנה הוגשו בקשות בהיקף של 481 מיליון שקל    לפי הערכות, מכלל הבקשות שהוגשו יאושרו 20% בלבד    דרישה להקמת קרן חדשה עם היקף הלוואות כפול
אורטל אריכה
הרוג ושלושה פצועים בהתהפכות ניידת טיפול נמרץ בבאר שבע    שני אנשי הצוות שהיו באמבולנס ביצעו החייאה בחולה בזמן התאונה    נסיבות התאונה עדיין אינן ברורות
יפעת גדות
צמצום עלויות על חשבון איכות ויעילות הטיפול, הוא צעד בעייתי מאוד מהבחינה הכלכלית והחברתית    מציאת מודל תשלום נכון עבור שירותים רפואיים הכרחית לשמירה על מערכת הבריאות בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il