X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הג'מוס והמושך בקולמוס חצו את הקווים וצלחו את כל רחוב ז'בוטינסקי, ספקניים, רק כדי לבדוק את מויה, טאפאס בר חדש (ולא כשר!) בפתח תקוה הרדיקלית כעבור עשיריית טאפאסים, הם מתפנים להמלצות
▪  ▪  ▪
[צילום: מויה]

לפני שיצאנו, הג'מוס והמושך בקולמוס, ל'מויה' בפתח תקוה, נזכרתי בסצינה המפורסמת מתוך הסרט 'מת לחיות 3' בה ברוס וויליס עומד במרכז הארלם כשעל גופו רק שלט ענק 'אני שונא שחורים' (כמובן שהמילה שחורים היא ניסוח מעודן למה שהיה כתוב בשלט הזה). מאין שאבתי את האנלוגיה הביזארית הזאת? אחרי שהסתכלתי בתפריט והבנתי שמדובר במקום שאי-הקפדה על כשרות היא אנדרסטייטמנט בשבילו, עשיתי אחד ועוד אחד: מקום שאינו שומר כשרות בפתח תקוה? משהו חשוד פה.
אלא שגם בפתח תקוה, שהפכה לעיר די רדיקלית מבחינה דתית במרוצת השנים, יש אוכלוסיה חילונית לא מועטה ששמחה לגיוון קולינרי כדוגמת אוכל אסיאתי ולטיני. מספר מקומות, בהם מסעדת 'אויאמה' שבמתחם יכין (דרך יצחק רבין, מאתיים מטר מרחוב ז'בוטינסקי), הבינו את זה וסיפקו תשובה לאותה אוכלוסיה. לאור ההצלחה, נולד לפני שבועות ספורים אח קטן ל'אוימה' - 'מויה' שמו. טאפאס בר המשלב בין מטעמי המטבח האיטלקי לספרדי ולא שוכח לזרוק פנימה גם פירות ים, כדי שיהיה הכל מהכל.
אז מה היה לנו ב'מויה'? אוכל טוב שבא במחירים סבירים, קומבינציה שקשה למצוא בימינו. מכיוון שהמקום חדש, עדיין תוכלו לגלות בו תפריט הרצה (בקרוב מאוד יושק תפריט עשיר ומגוון יותר) ולמרות זאת, לא יכולנו להתלונן. עשרות סוגים של טאפאסים במחירים שנעים בין 8 ל-17 שקל. כמו תמיד, כשיש מבחר, יש טובים יותר ויש טובים פחות. אנחנו לקחנו כעשרה טאפאסים, ותרשו לי להמליץ לכם המוצלחים שבהם: שרימפס קדאיף - זוג שרימפס מצופים באטריות קדאיף; מיני בורגרס מוצלחים - שלוש טעימות המבורגר עם בצל, פטריות וגבינה; נתחוני סינטה; פיסות נקניקיית חזיר וקרוקט תפוחי אדמה. כל אלה נעים בין 12 ל-16 שקל וכל הסבר יהיה מיותר - פשוט כדאי לנסות. טאפאס במהותו אינו מנה גדולה, אבל שישה כאלה לשני אנשים יעלו בסביבות 90 שקל, קצת יותר משתי מנות פתיחה במסעדה רגילה, במחיר ובכמות.
עם בקבוק יין קיאנטי קסטלני משובח, קברנה סוביניון מייד אין איטלי (79 שקל), פצחנו במלאכת העיקריות. שקלנו ללכת על הפיצות שנראו משובחות, אבל ידענו שהקרב הזה אבוד, אחרי כל מה שדחסנו בפתיחה. אני הזמנתי לזניה בשרית שהייתה מצוינת (49 שקל), בעוד הג'מוס בולס לו את מנת ה'פולו סו פלנצ'ה' (53 שקל) - פרוסות פרגית ופלפלים קלויים ברוטב פסטו, שהגיעו בתוספת פירה. מנה טובה ועשויה היטב. הגענו לקינוחים. תודה לאל (בעצם אולי לא) שהם לא פרווה. אני הזמנתי טירמיסו (31 שקל) שהיה מאוד טעים, רק שחבל שהוא מוגש בכוס (סטייה אישית שלי - לא אוהב קינוחים שמוגשים בכוס). הג'מוס ירד על קרם ברולה (31 שקל), מנה די שגרתית אבל טובה ומתוקה מאוד, וכך השלמנו להנאתנו חתיכת ארוחה.
אני חושב שזה היה ציון דרך היסטורי. אני, דוד רוזנטל, אכלתי ארוחה לא כשרה באם המושבות. תשאלו אותי אם כדאי להגיע מתל אביב, רמת גן, רעננה והסביבה? אני רק יכול להגיד דבר כזה: במשך היום אין שום סיכוי שאמליץ לכם לצלוח את ז'בוטינסקי או את כביש 5, אבל בשעות הערב, אחרי יום עבודה מפרך, זהו זמן מצוין להתענג על ארוחה טובה, על כוס יין או סתם על כמה טאפאסים שיעשו טוב לנפש ולנשמה. 'מויה' בהחלט עומדת במשימה.

* הכותב היה אורח המקום.
מויה - דרך יצחק רבין 17 (יכין סנטר) פתח תקוה, 03-9191581סקית
תגובות לכתבה
לא נכתבו תגובות לכתבה
תאריך:  30/06/2008   |   עודכן:  30/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורטל אריכה
דוח חדש של ארגון הבינלאומי TI חושף: רק 16 מהמדינות החברות ב-OECD אוכפות את האיסורים על מתן שוחד לעובדי ציבור זרים בעסקות בינלאומיות    יו"ר עמותת שבי"ל ישראל: "העובדה כי לא כל המדינות ממלאות את חובתן לאכיפת הנושא, מעוררת ספקות לגבי מחויבות הממשלות לאכיפת האמנה"    המועמדות של ישראל לחברות ב-OECD קידמה מהלך של הצעת חוק ממשלתית בנושא, והעברתו בתהליך החקיקה.
דרור מרום
זאת הפעם הראשונה שתקציב הביטחון - הגדול מבין משרדי הממשלה - ייבחן ע"י גורם חיצוני    מק'נזי היא חברה בינלאומית שפועלת בישראל מזה שנים בתוכניות התייעלות באירגונים גדולים    בעולם ביצעה מק'נזי פרויקטים במשרדי הגנה ובצבאות - בעיקר בעולם המערבי
דרור מרום
ההשקעה תבוצע לפי שווי עסקי פעילות הקפה (לפני הכסף) של כ-1.009 מיליארד דולר, ולפי שווי מניות חברה של כ-869 מיליון דולר
רותי אברהם
בית המשפט דחה עתירה לשינוי שיטת החיוב של אגרת הביוב למלונות בים המלח    בהחלטה המליץ השופט לצדדים, בתי המלון והמועצה, לדון מחדש על שיטת החיוב על-רקע "ריבוי המלונות במועצה אזורית תמר"
דרור מרום
חושפת כי סל עמלות המורכב משש העמלות השכיחות: הפקדת משכורת וקצבה, הפקדת צ'ק ומזומן, משיכת מזומן, העברה מחשבון לחשבון, תשלום חשבונות ובירור מידע עדכני - התייקר בכ-20% ביחס לאותן העמלות לפני "הרפורמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il