X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התרופה מטפלת בגורם הבעיה ופועלת על-מנת להקטין את הערמונית בהדרגה, לכשליש מגודלה המקורי לפני תחילת הטיפול
▪  ▪  ▪
אושר גם על-ידי ה-EMEA [צילום: יח"צ]
ערמונית בריאה וערמונית מוגדלת [צילום: יח"צ]

   יפעת גדות
סויה - למניעת סרטן הערמונית

   יפעת גדות
בקרוב: בדיקת שתן לסרטן ערמונית

   יפעת גדות
אקנה חמורה קשורה לסרטן הערמונית?

ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר השבוע התוויה חדשה לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית (BPH), בתרופה הנקראת אבודרט (AVODART), במשולב עם התרופה טאמסולוסין (Tamsulosin). הטיפול התרופתי באבודרט נועד לטפל בגורם הבעיה, והטיפול בתרופת הטאמסולוסין פועל על התסמינים.
האישור להתוויה החדשה ניתן בעקבות תוצאותיו של מחקר רחב היקף, שקבע כי הטיפול התרופתי המשולב באבודרט וטאמסולוסין, נמצא יעיל יותר בחולים הסובלים מתסמינים כתוצאה מהגדלה שפירה של הערמונית, מאשר מתן כל תרופה בנפרד. שתי התרופות אושרו בעבר על-ידי ה-FDA, כל אחת בנפרד, אך האישור, שניתן להתוויה החדשה לטיפול תרופתי משולב, מעמיד אופציה טיפולית חדשה, שתאפשר לרופא לטפל בחולים אלו בשתי חזיתות במקביל, הן בהקטנת הערמונית והן בשיפור מהיר בתסמיני המחלה.
הטיפול התרופתי באבודרט (AVODART), של חברת התרופות גלקסו סמית קליין (GSK), אושר גם על-ידי משרד הבריאות וסוכנות התרופות האירופית (ה-EMEA), לטיפול בהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית. אבודרט מאפשר שיפור מתמשך בתסמינים, גורם להקטנת הבלוטה ויכול להפחית את הצורך להיזדקק לניתוח כירורגי.
התרופה מטפלת בגורם הבעיה ופועלת על-מנת להקטין את הערמונית בהדרגה, לכשליש מגודלה המקורי, לפני תחילת הטיפול. ביחד עם תהליך הקטנת הערמונית, משתחרר בהדרגה הלחץ המופעל על שלפוחית השתן וכתוצאה מכך מורגשת הקלה משמעותית בתסמינים המהווים מצוקה יומיומית וקושי אמיתי של התמודדות עם אי יכולת להתאפק, תחושת אי התרוקנות אחרי הטלת שתן, אצירה במתן שתן וכמובן התעוררות בלילה על-מנת להשתין מספר פעמים.
אבודרט היא תרופה הנלקחת בכדורים ובעלת טווח פעילות רחב ממשפחת מעכבי אלפא. התרופה עדיין איננה בסל הבריאות אולם היא קיימת בביטוחים המשלימים של מכבי, לאומית ומאוחדת וכן בכללית לכלל ציבור המבוטחים במחיר של כ-140 שקלים לחודש.
הטיפול התרופתי טאמסולוסין, של חברת התרופות אסטלס, שכאמור, אושר אף הוא בעבר על-ידי ה-FDA, לטיפול בתסמינים של מערכת השתן התחתונה, המתלווים להגדלה שפירה של בלוטת הערמונית. טאמסולוסין הינו חוסם ספציפי של קולטני אלפא הנמצאים בבלוטת הערמונית, מביא להרפיית השריר והקלה בזרימת השתן.
נתונים על בעיית הערמונית המוגדלת בישראל 2008: על-פי נתוני הערכה לאומיים, ערמונית מוגדלת היא אחת מהבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בקרב גברים מעל גיל 50. אחד מכל שני גברים, כלומר כ-50% מהגברים בישראל ככל הנראה סובלים מהגדלה שפירה של הערמונית. ככל שעולה הגיל מתרחבת התופעה לכדי כ-60% בקרב גברים מעל גיל 60, לכדי 70% בקרב גברים מעל גיל 70 וכך הלאה לכדי 80% מקרב גברים בני 80 ומעלה.

תאריך:  01/07/2008   |   עודכן:  01/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה-FDA אישר התוויה חדשה לטיפול בהגדלה של הערמונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורטל אריכה
על-פי מקור אנונימי במשטרת פורטוגל, החקירה בעניינה תיפסק בשל חוסר ראיות    המשטרה עדיין לא אישרה את הדיווחים    דובר בני הזוג: "קייט וג'רי לעולם לא יפסיקו לחפש אחר בתם"
דרור מרום
מבחינת בז"ן זאת הכניסה הראשונה לפעילות תשתית מוצרי הדלק מחוץ למתקני החברה    תשלם במסגרת העסקה 2.7 מיליון שקל, תמורת 31.2% ממניות מרקורי ישראל
איציק וולף
ראש אגף החקירות של המשטרה מסר לפרקליט המדינה את המידע החדש שמסר שמוליק לוי לידי המשטרה ואשר בגללו עשויים שר הביטחון ברק ושר הרווחה הרצוג להגיע לחדרי החקירות
דרור מרום
היום רשם הדולר ירידה של 0.67% במסחר, לרמה של 3.32 שקל    גם האירו נחלש ברמה דומה לעומת השקל, ונמצא על רמה של 5.24 שקל, לאחר ירידה של 0.73%    אתמול ירד הדולר ב-0.77%, ושערו היציג נקבע בבנק ישראל על 3.35 שקל לדולר
איציק וולף
ראשי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול טוענים שממשלת ישראל אינה מנצלת את הרגיעה ברצועה ולא מאיצה את מיגון בתי האזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il