מספר הנוסעים שיוכלו לנסוע בעמידה באוטובוסים יהיה לכל היותר עשרה. כך עולה מהחלטת בג"צ שפורסמה היום (ג', 1.7.08). מדובר בנסיעה בקווים בינעירוניים ולא בקווים עירוניים, בהם מותר לפי שעה להסיע מספר רב יותר של נוסעים בעמידה.
עוד נאמר בהחלטה כי יש מקום לפרסום מגבלה זו ברבים, לרישום המגבלה ברישיון הקו, וכמו-כן בשילוט ראוי בתוך האוטובוסים - לידיעת ציבור הנוסעים.
תגובה תוך 90 יום באשר לאוטובוסים בקווים העירוניים - טענו משרד התחבורה וחברות אגד ודן כי אין צורך לרשום מגבלה כלשהי על כמות הנוסעים בעמידה, וכי יש להשאיר עניין זה לשיקול דעתו של נהג האוטובוס. המדינה הגישה לבית המשפט דוח מיוחד שהוכן עבור משרד התחבורה לעתירה זו, שעניינו "נפגעות נוסעים באוטובוסים בתחבורה הציבורית בישראל". ולעותרים ניתנה הרשות להגיב על דוח זה בתוך 90 יום.
החלטת בג"צ, בהרכב המשנה לנשיאה אליעזר ריבלין והשופטים אליקים רובינשטיין ויורם דנציגר, ניתנה בעתירת התנועה להגינות שלטונית והארגון לעידוד תחבורה ציבורית למען צמצום תאונות דרכים בישראל, אשר יוצגו בדיון על-ידי עו"ד מרדכי איזנברג.
שיוויוניות לקווים עירוניים איזנברג ביקש בדיון כי גם בקווים העירוניים תירשם מגבלת מקסימום למספר הנוסעים בעמידה, מגבלה שתאפשר לנוסעים להשתמש בתחבורה הציבורית תוך שמירה על בטיחות הנסיעה, רווחת הנוסעים ורמת השירות ובעיקר כי מגבלה שכזו תירשם באורח שיוויוני גם באוטובוסים של אגד.
בית המשפט ידון במועד מאוחר יותר בשאלת רישום מגבלה על מספר הנוסעים בעמידה בקווים העירוניים. לאחר קבלת תגובות מפורטות מהצדדים.
100-70 אלף עומדים מנהל אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה אמר אתמול במהלך דיון של ועדת הכלכלה בכנסת כי בין 70 ל-100 אלף נוסעים בתחבורה הציבורית נאלצים לעמוד מדי יום במהלך הנסיעה באוטובוסים הבין-עירוניים עקב עומס בקווים ומחסור במקומות ישיבה. הדיון נערך במסגרת כוונה להוזיל את הנסיעה ב-50% לנוסעים שיעמדו בנסיעה.