X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בטקס הענקת פרס ביטחון ישראל אמר הנשיא שהעם קורא עיתונות ומודאג, משום שהוא שומע על יכולות ישראל במעומעם על מזכירו הצבאי החדש: "אסור לספר את מה שעשה"
▪  ▪  ▪
טקס הענקת פרס בטחון ישראל [צילום: פלאש 90]

נשיא המדינה העניק הערב (יום ג', 1.7.08) את פרס ביטחון ישראל בטקס שהתקיים במשכן הנשיא. הטקס התקיים במעמד שר הביטחון, אהוד ברק. הפרס הוענק לאנשי המוסד שהשתתפו במהלך השנה שחלפה בפעולה סודית. ייתכן כי מדובר בפעילות חיסול עימאד מורנייה או התקיפה בסוריה, כפי שאלו פורסמו בכלי תקשורת זרים.
נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר כי "אנו מדינה מיוחדת במינה, ובעצם הדמוקרטיה היחידה שמותר לפרסם בה את כל החסרונות אבל לא את כל המעלות. כתוצאה מכך, הציבור קורא ודואג. לעם משתקפת תמונה שאינה מאוזנת כשהסכנות מוארות באור מלא והיכולות באור מעומעם. ערב כזה נועד להראות לעם כי הוא עם בעל כוחות גנוזים, ואם היו יודעים, כפי שאני עודכנתי, בעבור אלו פעולות ופרויקטים ניתנים הפרסים האלו, כולם היו מדברים בביטחון כמוני".
הנשיא הודה לזוכים בפרס באופן אישי, ואמר: "אנחנו נמצאים כאן על-מנת להודות לאנשים שהקדישו את חייהם להמצאת דבר ייחודי, לאנשים שלא משתחררים מהצורך להעניק יתרון לעם ישראל. אני לא מכיר מדינה אחרת שיש בה כל כך הרבה אנשים שרוצים לעשות מעל ומעבר. לכם שלוחה תודתי".
פרס ביטחון ישראל הוענק עבור פרויקטים ופעילויות שתרמו להגברת בטחון המדינה ולשמירה על עוצמתה ויתרונה האיכותי בשדה הקרב, הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט המבצעי. מדובר בארבעה פרויקטים של המוסד ושניים של אגף המודיעין.
הפרויקטים שזכו בפרס משמשים בחלקם גם היום את מערכת הביטחון בהתמודדותה היומיומית. זוכי הפרס הינם עובדי מערכת הביטחון, מהנדסים, מדענים ואנשי מבצעים, שעשו לילות כימים לקידום פרויקטים פורצי דרך, בקדמת הטכנולוגיה, אשר הוכיחו עצמם גם ברמה המבצעית למען ביטחון ישראל.

מזכיר צבאי חדש בבית הנשיא

אל"מ חסון חסון, קצין שטח מעוטר מקהילת המודיעין החליף את תא"ל שמעון חפץ שמסיים 15 שנים כמזכירם הצבאי של הנשיאים וויצמן, קצב ופרס
אחרי 15 שנה בתפקיד הוחלף מזכירו הצבאי של הנשיא, תת-אלוף שמעון חפץ, בטקס חגיגי במשכן הנשיא. את חפץ, ששימש כמזכירם הצבאי של הנשיאים ויצמן, קצב ופרס, מחליף אלוף-משנה חסון חסון, בן העדה הדרוזית.
"בשמי ובשם קודמיי ובשם צמרת הצבא איתה אני עומד במגע יומיומי, תודה מקרב לב על שירות נאמן", הודה לחפץ הנשיא פרס. "להחזיק מעמד בתפקיד כמו מזכיר צבאי לנשיא במשך 15 שנים זה דבר לא פשוט הדורש מקסימום אמינות, אמון, רגישות ודייקנות בהבנת מפת הקרב".
למזכיר הצבאי הנכנס אמר הנשיא: "הדבר הראשון ששמעתי על חסון חסון הוא שאסור לספר את מה שעשה. אולי זו המחמאה הכי גדולה שהוא יכול היה לקבל. כל מי שהכיר אותו ומפקדיו סיפרו כי הוא איש אמיץ, אחראי ושאפשר לסמוך עליו. בשבילי זו חוויה לראות אותך נכנס לאחד התפקידים העדינים, הרגישים והקשים ביותר בישראל".
הנשיא הוסיף כי "אם יש הוכחה שכולנו מדינה אחת, זהו המינוי הזה. לא משנה אם אדם שייך לקבוצה אתנית כזו או אחרת – הוא יכול להגיע לרמה הגבוהה ביותר והעובדה הזו משליכה אור חיובי על ישראל ועל העדה הדרוזית".
המזכיר הצבאי היוצא תא"ל חפץ הודה בחום לצבא ולנשיא שמעון פרס על תמיכתם ועל עבודתם המשותפת והבטיח כי גם לאחר פרישתו הוא ימשיך לעמוד בקשר ולסייע למשפחות השכולות, וימשיך בכל העשייה של פדיון שבויים והחזרת הנעדרים. "כקצין וכמפקד בצבא ההגנה לישראל, הייתי גאה בכל מקום ובכל מאורע בראש מורם להיות אותו חייל המייצג את המדינה וצה"ל, ולהצדיע תמיד לדגל ול'תקווה', לצידו של מי שמסמל את סמלה של המדינה – האזרח מספר אחד. נשיא המדינה אני בטוח כי מחליפי, אל"מ חסון חסון, הינו מינוי ראוי וביטוי למקומה של העדה הדרוזית בחברה הישראלית. בטוחני כי יצליח וברכת דרך צלחה נתונה לו ממני ומכולנו".
בסיום דבריו, הודה חפץ לנשיא ואמר: "שמעון פרס לי הוא כאב וכמורה דרך לחיים, צה"ל ובית הנשיא כור מחצבתי הם יחדיו, ו'אהבת אמת' המחדירה בי, באשר אהיה, חיים חדשים. אמשיך להתגאות בה ואשמור על קיומה".

תאריך:  01/07/2008   |   עודכן:  02/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס: "לעם משתקפת תמונה לא מאוזנת"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ארגזי המזומנים של ברק - מזעזע
זורבה  |  1/07/08 21:57
2
אם המצב כל כך טוב
נדב  |  1/07/08 22:16
3
יש ל120 כשלונרים מה ללמוד ל"ת
דן הרפז  |  1/07/08 22:38
 
- למה מתכוון הכותב?!..... ל"ת
י.ש  |  2/07/08 02:01
4
העם יודע ומבין - פני מנהיגינו
רברבני  |  2/07/08 01:15
5
אנחנו בזמן מעניין
s  |  2/07/08 01:53
6
התמונה יותר מדי פרו ערבית . יש
מאורוש עיוני  |  2/07/08 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל גרונדלנד, יעל מרגלית
פרסום ראשון: הסנטר הישראלי חוזר למכבי ת"א לאחר עונה בסמארה וינסה למלא את מקומו של ניקולה וויצ'יץ'    גרין ירוויח כ-500 אלף דולר נטו לעונה
עידן יוסף
נשללה האפשרות כי העצמות שנמצאו בגולן שייכות למי מבין הנעדרים המוכרים יותר
עידן יוסף
נעצר תושב ג'לג'וליה שכרת את אוזני כלבו
רותי אברהם
המדינה לבית המשפט: היענות לדרישת משפחות נעדרי אירן למנוע מימוש רכיב בעסקה עם החיזבאללה תסכן את העסקה כולה    בתגובת המדינה: מדובר בסוגייה מדינית בסמכות הממשלה
עידן יוסף
קבע כי האוטובוסים בתחבורה הציבורית לא יורשו להסיע יותר מ-10 נוסעים בעמידה בקווים הבינעירוניים    יחליט בהמשך האם להגביל גם את העומדים בקווים עירוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il