X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים: דאו ג'ונס טיפס ב-0.3%; ספאנשן ירדה ב-4.5%
▪  ▪  ▪
מסחר בוול סטריט [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים אחרי שרוב יום המסחר התנהל בירידות במדדים המובילים בעקבות מחירי הנפט הגואים והירידה במכירת המכוניות.
דאו ג’ונס עלה ב-0.3% לרמה של 11,382נקודות, נאסד"ק הוסיף כ-0.5% ל-2,305 נקודות ו-S&P 500 טיפס ב-0.4% ל-1,285 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.013% ל-3.992%.
בגזרת המקרו, הפעילות במגזר הייצור בארה"ב - האחראי ל-12% מהכלכלה הגדולה בעולם - חזרה במפתיע לצמוח בחודש יוני, לראשונה מאז ינואר. מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור של מכון המחקר ISM עלה ביוני לרמה של 50.2 לעומת 49.6 במאי. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות בפעילות המגזר, בעוד שמדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות. תחזית הכלכלנים הייתה לירידה של המדד לרמה של 48.5.
עוד בחזית המקרו בארה"ב היום: הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו במאי ב-0.4% לעומת החודש הקודם, על-רקע המשך הנפילה בבנייה הפרטית לשוק הדיור - כך מסר היום משרד המסחר האמריקני. תחזית הכלכלנים הייתה לירידה חדה יותר של 0.6% בהוצאות הבנייה. לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת נרשמה נפילה של 6% בהוצאות הבנייה. הוצאות הבנייה הפרטית לדיור נפלו במאי ב-1.6% לעומת החודש הקודם, והשלימו בכך נפילה של 27.3% בשנה החולפת.
החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 140.97 דולר לחבית, עלייה של 0.7%, בבורסת הסחורות של ניו-יורק.
מניית יצרנית הרכב האמריקנית ג’נרל מוטורס (2.17% , 11.75) עלתה אחרי שאמש ירדה לשער הנמוך ביותר מאז שנת 54' בעקבות דאגות משקיעים לגבי צמצום היקף המכירות ותהיות אנליסטים האם ימי הזוהר של החברה, שהייתה לסמל תעשיית הרכב האמריקנית, כבר מאחוריה.
ענקית הרכב מדטרויט פירסמה היום בדוח המכירות לחודש יוני כי מכירותיה צנחו ב-18.2%. מומחים כלכליים מעריכים כי הירידה במכירות והבעיות הפיננסיות של החברה עלולות להביא לדחיקתה החוצה מרשימת המניות המובילות הכלולות במדד דאו ג'ונס.
יצרנית מכוניות נוספת, פורד (-2.08% , 4.71), כבר פירסמה את נתוני המכירות שלה לחודש יוני. פורד דיווחה כי מכירות כלי הרכב של החברה צנחו ב-28.1% לעומת יוני 2007. מתחילת השנה איבדה מניית פורד כמחצית מערכה. מכירות רכבי ה-SUV, שלהם צריכת דלק גבוהה, ירדו ב-40% מתחילת 2008. מניית החברה יורדת ב-1.9% בתגובה לפרסום.
מנייתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס (5.81% , 20.96) עלתה ב-5.8% אחרי שמורגן סטנלי החל לסקר את המניה עם המלצת "תשואת יתר".
במניות הישראליות, אורמת (0.71% , 49.53) נסחרה על-רקע העסקה להקמת תחנת כוח גיאותרמית בניו-זילנד תמורת 46 מיליון דולר. הודעה זו מתווספת להודעת החברה ביום שישי כי חתמה על חוזה בהיקף של כ-16 מיליון דולר לאספקה של ציוד לתחנת כוח גיאותרמית נוספת לטורקיה. אספקת הציוד צפויה להיות מושלמת תוך 16 חודשים מיום חתימת החוזה. האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים מסביר כי "אורמת מנצלת את הפוטנציאל המשמעותי מאוד באנרגיה החלופית בעקבות העלייה המתמשכת במחירי הנפט".
יצרנית התרופות הגנריות טבע (2.6% , 46.99) נסחרה על-רקע השקת תרופת הריספרדל בעלת היקף מכירות של 2.7 מיליארד דולר בבלעדיות של 180 יום. הריספרדל היא תרופה המיועדת לטיפול בהפרעות נפשיות מסוג סכיזופרניה ומאניה. ב-UBS מעריכים כי בעקבות שיווק התרופה, יגדל הרווח למניה ב-10 סנט בשנת 2008 (כ-80 מיליון דולר). ההנחה של בנק ההשקעות מתבססת על כך כי טבע תתפוס 45% מנתח השוק של התרופה כאשר כל תוספת של 5% מנתח השוק תתרום למניה בין סנט אחד לשניים נוספים.
שמיר אופטיקה (-6.04% , 6.53), המפתחת ומשווקת עדשות רב מוקדיות (פרוגרסיוויות/מולטי פוקאליות) למשקפיים, נסחרה על-רקע רכישת יתרת מניותיה של אלטרה טריידינג (Altra Trading) הגרמנית. עוד לפני העסקה החזיקה שמיר ב-51% ממניותיה של החברה, כך שעם השלמת העסקה תחזיק שמיר במלוא הבעלות על החברה הגרמנית.
אינקרדימייל (0.0% , 0.0) נסחרה על-רקע על הסכם AdSense חדש עם ענקית החיפוש האמריקנית גוגל. הפרטים המלאים להסכם לא פורסמו. חלק ניכר מהכנסותיה של אינקרדימייל מתבסס על ההכנסות מפרסום AdSense.
מניה ישראלית נוספת שעוררה עניין במסחר היא מניית יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר (0.0% , 0.83), שתסחר על-רקע הודעתה אמש כי קוויקלוג'יק תשקיע בטאוור 21 מיליון דולר, וטאואר תייצר עבורה שבבים בעסקה שמוערכת בכמה מיליוני דולרים בשנה.

תאריך:  01/07/2008   |   עודכן:  02/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי אלון
הוועד האולימפי אישר לאיגוד הטניס לפנות ל-ITF ולבקש להעניק לטניסאית הוותיקה כרטיס לטורניר הזוגות האולימפי    אם זה יקרה, היא תשתף פעולה עם פאר
מוטי בסוק
אולמרט ואנשיו מבקשים להגדיל ההוצאות בתקציב ב-2.7% ואנשי האוצר מבקשים להגדיל ב-1.7%    הפערים בתקציב 2009 נותרו בעינם
עידן יוסף
סערה בטקס הבוגרים של מכללת שערי משפט: כספי שהגיע כאורח הכבוד חשף חלקים מתוכניתו בדרך להסכם עם הפלשתינים    עיקרי התוכנית: ריבונות משותפת בעיר העתיקה והחלת החוק המנדטורי בה
יהונתן דחוח-הלוי
בכירים בחמאס מדגישים שלא יהיה שינוי כלשהו ברשימת האסירים שתובע הארגון    "שליט יכול להישאר בשבי 100 שנה"
משה ריינפלד
השלושה שכרו רכב וחדר במלון ויצאו לסדרת פריצות בטבריה, יבנאל ושרונה ונתפסו רק לאחר מרדף משטרה ממושך שבסיומו שברו לאחד השוטרים את ידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il