X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח ראשוני: שימוט קרונות המשא שגרם לשיבושים במערך הרכבות נגרם כתוצאה מאי הסרת מעצור בגלגלי קרון שימוט הקרונות הביא לפריצת 4 מסוטים, ולפגיעה בחוגון
▪  ▪  ▪
מסילה של רכבת ישראל [צילום ארכיון: פלאש 90]
החוקר הראשי - משה אמסלם [צילום: ירון זיו]

אתמול (יום ג', 1.7.08) בשעה 19:00 הסתיים תיקון הפגיעה במסילות הרכבת ליד בנימינה על-ידי קרונות משא, וכבר בחצות התחדשה תנועת הרכבות. למרות הפגיעה הקשה עמלו צוותי הרכבת לתקן את שקרה, והספיקו לעשות זאת במהירות.
תחקיר פנימי ראשוני של האירוע בוצע בידי חוקר ראשי - משה אמסלם, סמנכ"ל חטיבת הנוסעים ברכבת ישראל, והגיע לידי Nfc. מה שהחל כפעילות שגרתית לשינוע קרונות משא הסתיים בנזק כבד, וזאת בשל אי-ביצוע פעולה פשוטה של הסרת מעצור (טריז) מתחת גלגלי הקרון. כתוצאה מכך, הקרון האחורי נשמט ונגרר תוך שהוא הורס בדרכו כמעט חצי קילומטר של מסילות ומסוטים, ומפיל מכולה.
סמוך לשעה 01:20 בלילה (1.7.08), בעת דחיפת טור של 17 קרונות בתחנת בנימינה, נשמט קרון משא שטוח (ללא מכולה) שמספרו ש 70-057 והיה האחרון בטור. בעת יציאת השליחות מקו 3 בתחנה לכיוון דרום, נשמט קרון נוסף שמספרו ש 63-122, הקרון לפני אחרון בטור.
הכל החל כרגיל, כאשר כמה שעות לפני כן, סמוך לשעה 22:10, יצאה מתחנת מיון אשדוד, בה מחוברות רכבות נושאות מטען לרכבת אחת, רכבת משא 336 עם 25 קרונות. משימתו של הצוות הייתה להביא 10 קרונות לחיפה ולהשאיר 15 קרונות בתחנת חדרה מערב. בדרך, קיבל הנהג הוראה מפיקוד הרכבת, להמשיך עד תחנת בנימינה ולהשאיר שם 15 קרונות. כאשר הגיעה הרכבת לבנימינה, היא הוכנסה לקו 3 (מעין רציף) על-ידי אתת בנימינה (בדומה לפקח במגדל תעופה, ע.י.). עוזר הנהג ניתק את 15 הקרונות האחרונים, הניח מעצור (טריז) מתחת לגלגלי הקרון הראשון מכיוון צפון, בדק בלימה בקרונות שממשיכים לחיפה, הודיע לאתת על סיום ניתוק והנחת המעצור, וחזר לקטר להמשך נסיעה צפונה.
בסביבות השעה 01:00, משך צוות אחר שני קרונות משא מקו 5 בתחנה לכיוון האוטם הדרומי (קצה קטום של מסילה עם פגוש, ע.י.), במטרה לחבר את הקרונות לטור שעמד בקו 3, ולצאת עם 17 קרונות שטוחים (ללא מכולה, ע.י.) לכיוון חדרה.
לאחר שהצוות קשר את שני הקרונות, התבקש הנהג על-ידי אתת בנימינה לדחוף את הטור השלם, כדי לפנות את קו ההתקלה (ה"לימיט", נקודה בה קרונות מסילה אחת מפריעים לאחרת, ע.י.). הצוות דחף את הטור כ-18 מטרים, מבלי לסלק את המעצור שהיה מתחת לגלגלי הקרון הצפוני, וכך נשמט קרון 70-057. נקודת השימוט הייתה במרכז רציף התחנה.
הנהג, עוזר הנהג והעתק (האיש שתפקידו להעתיק את הקרונות ממקום למקום, ע.י.), לא הבחינו בשימוט. בניגוד לרכב מנועי בו יכול הנהג להרגיש בחריגה, הרי שבקטר לא מורגשת הפעילות שמתרחשת בקרונות. כתוצאה מכך, רכבת 28-026 החלה בנסיעה דרומה, תוך שהקרון שנשמט נגרר מאחור, מהקילומטר ה-41.200 ועד קילומטר 41.600 לערך, מרחק של כ-400 מטרים, עד מקום האוטם וגשר ההפרדה המפלסית הנבנה במקום.
בדרכה מקו 3 אל הקו המזרחי, הרכבת ובה קרון אחרון שנשמט, עברה על מסוט 14 בקו 3 וגרמה למסוט נזק רב, לרבות הרס המנוע של המסוט. המסוט הינו אמצעי שתפקידו להסיט את המסילות ולאפשר תנועת רכבות בנתיבים שונים. הרכבת המשיכה על מסוט 12 בקו 2 וגם זה ניזוק. עוד ניזוקו קשות מסוט 16 ומסוט 11 בקו 2.
בעת מעבר הרכבת על המסוטים, נשמט קרון נוסף, צמוד לקרון שנשמט במהלך הדחיפה. בשלב זה לא ברור היכן נקודת השימוט המדוייקת לקרון השני.
עקב הפגיעה במנועי המסוטים זיהה אתת בנימינה בלוח האיתות הבהוב המעיד על פריצת מסוט בארבעת המסוטים. הוא יצר קשר עם נהג הרכבת בדיוק בשלב שהנהג הבין שמשהו קרה והחל בעצירה.
כתוצאה מהמעבר על מסוטים ומכשולים נוספים בדרך, התפרק והתנתק חוגון של קרון שנשמט (שני סרנים) [ברכבות מותקנות שלדות משנה שנועדו לסייע לקרונות ארוכים להסתובב ביתר קלות, מלבד השילדה המרכזית]. מכולה של הקרון נפלה מערבה ופגעה באוטם הדרומי, שנשבר. קרון שני שנשמט נמצא נוטה על שני הקווים - המערבי והמזרחי, וקרון שלישי הושאר במקום על המסילה המזרחית, קו 1, מאחר ששילב פגושים ("בופרים", בליטה בקדמת הקרון) עם הקרון הצמוד אליו.

תאריך:  02/07/2008   |   עודכן:  02/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפגיעה ברכבות - טעות אנוש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הצעת ייעול פשוטה לרכבת ישראל
איתן גל  |  2/07/08 10:29
 
- ילד, תחזור לגנון
יעני ידעני  |  2/07/08 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ככל שאישה סובלת ממספר רב יותר של גלי חום כך גרוע יותר היזכרון המילולי שלה    לגלי החום בשעות הלילה קשר חזק במיוחד לתפקוד הזיכרון
יפעת גדות
מחקר חדש שנעשה בעכברים גילה כי קפאין מגן על עכברים ממצבים כמו טרשת נפוצה    הצעד הבא - מחקר בבני אדם
יפעת גדות
פיתוח ייחודי הוביל לדור חדש של עגלת תרופות ממוחשבת    עגלת התרופות מאפשרת ניהול יעיל ובטוח של מלאי התרופות, מונעת זליגה במלאי התרופות ומביאה לחסכון ברור בעלויות המוסד הרפואי שבו היא פועלת
יפעת גדות
ממצאים חדשים מראים כי הדמיה מולקולרית של השד (MBI), מהווה תחליף יעיל לבדיקה היקרה יותר, הנעשית בעזרת סורק תהודה מגנטי (MRI)
יפעת גדות
פגיעות עיניים עלולות להיגרם גם במטבח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il