X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשל בעיות תשתיות בתחבורה, רבות מהנשים בכפרים הבלתי מוכרים בנגב מוותרות על טיפול רפואי 35% מהנשים מגדירות עצמן כלא יודעות קרוא וכתוב בכל שפה ח"כ חיים אורון בדיון בכנסת: "מדובר ברמיסה של זכויות האדם הבסיסיות של הנשים" נציגי קופ"ח "כללית" המפעילה את המרפאות, לא נכחו בדיון שנערך בכנסת
▪  ▪  ▪
ח"כ חיים אורון [צילום: פלאש 90]

בכינוס שערכה (יום ג', 1.7.08) שדולת הבריאות של הכנסת בנושא נגישותן לשירותי בריאות של הנשים הבדואיות בכפרים הבלתי מוכרים בנגב, נחשף דוח בשם "אנא הון- ג'נדר ובריאות בכפרים הבלתי מוכרים בנגב", שחובר על-ידי נורה גוטליב מעמותת "רופאים לזכויות אדם", ובסיוען של קבוצת נשים מהכפרים.
מהדוח עולה כי לבד מבעיות תשתית חמורות בכל הקשור לאספקת חשמל ומים, וקיומן בכפרים של 11 מרפאות בלבד, הסקטור הנשי בכפרים סובל מבעיות ייחודיות הנוגעות לו בלבד.
11 המרפאות שהוקמו בכפרים הבלתי מוכרים, כוללות רפואת משפחה בלבד, ללא רפואה מומחית. מהדוח עולה כי ארבע מכל חמש נשים מוותרות על טיפול רפואי בשל בעיות תחבורה, מה שמוביל גם לוויתור על בדיקות בזמן ההריון, כמו סריקות טרום לידה הדורשות נסיעה למרפאות מקצועיות הממוקמות במרחק רב מהכפרים.
מכשול נוסף העומד בין הנשים לבין מימוש זכותן לבריאות הוא מכשול השפה, במרפאות הקיימות בכפרים רוב הצוות הרפואי דובר עברית בלבד. מהסקר עולה כי 35% מהנשים מגדירות עצמן כלא יודעות קרוא וכתוב בכל שפה, 62% כחסרות אוריינות עברית ו-48% אינן מבינות או דוברות עברית. במישור הטכני, מכשול השפה מסכן את היעילות של מתן שירות רפואי ושימוש בו; במישור הבין-אישי, הוא הופך את הייעוץ הרפואי לחוויה שלילית למטופלת, נגועה בתחושות של תסכול, נחיתות ובושה.
נג'אח אבו-נאדי, חברה בקבוצת נשים מובילות זכויות בריאות בקהילה בכפרים הלא מוכרים, סיפרה בכינוס כי בעת שהיא מגיעה לטיפול רפואי והרופא דובר עברית, היא נאלצת לחפש אחר מישהו מהעוברים ושבים סמוך למרפאה שיתרגם את דברי הרופא.
יו"ר מר"צ, ח"כ חיים אורון, אמר בדיון כי "בנוסף לפערים הרחבים הקיימים בנגב בין האוכלוסיה היהודית לבדואית, המכשולים העומדים בפני נשים בדואיות בנגישותן לשירותי בריאות הם רבים וראוי כי הכנסת תידרש לכך. חוק ביטוח בריאות ממלכתי מספק את התשתית לחובה של המדינה לבריאות הציבור הבדואי". חבר הכנסת חנא סוויד, חבר שדולת הבריאות, הוסיף כי "מדובר ברמיסה של זכויות האדם הבסיסיות של הנשים, בניגוד למה שמחייב החוק הישראלי".
"נציגי קופת חולים "כללית" שזכתה במכרז להפעלת 11 המרפאות הקיימות בכפרים לא נכחו בכינוס, וזאת למרות שהוזמנו מבעוד מועד", אמר ואסים עבאס, רכז פרויקט הכפרים הבלתי מוכרים ברל"א, "אי הגעתם לכנס עולה בקנה אחד עם היחס הכללי שמקבלים הבדואים בישראל - התעלמות. המצב הנוכחי הוא מצב קשה, שמחייב גיבוש מדיניות ברמה הלאומית לטיפול בסוגיית הבריאות בכפרים הבלתי מוכרים, מדיניות המבוססת על רגישות חברתית ותרבותית, ומותאמת לתנאים הפיזיים בכפרים הבלתי מוכרים".

תאריך:  02/07/2008   |   עודכן:  02/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
80% מהבדואיות לא זוכות לטיפול רפואי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כמי שגדל בשכונת עוני
מד' ליונה עיוורת  |  2/07/08 15:55
2
אה ועוד דבר- סטטיסטיקה מעניינת
מד' ליונה עיוורת  |  2/07/08 16:03
3
טיפול רפואי לפזורה
בר דרור דוד  |  2/07/08 16:10
4
הסבר בבקשה..
תוכי יוסי  |  2/07/08 17:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
החברה המתמחה בטיסות מוזלות תפעיל טיסות שבועיות לאירופה באמצעות אופיר טורס    זאת אחת מהחברות הצעירות והמתפתחות באירופה - והיא מפעילה 15 מטוסים מדגם בואינג-737
עידן יוסף
נועם שליט מאשים כי המחיר הנדרש תמורת בנו הינו תוצאה ישירה של הבנתו של הקברניט    האשים את אולמרט בבזבוז של תשעה חודשים לחינם
אורטל אריכה
החוק אוסר באופן גורף על בני זוג פלשתינים של אזרחים ישראלים לשהות בישראל עם משפחתם    עומד בתוקף מזה 6 שנים במתכונת של הסדר זמני    האגודה לזכויות האזרח: "זהו חוק גזעני ונגע מוסרי, אשר פוגע אנושות בזכות למשפחה ובזכות לשוויון"
איריס פרחי
התובעים טענו שהפריצה באחריות המלון כשומר שכר ועליו לפצותם    המלון השיב שהתובעים התרשלו והשאירו חדר פתוח    בית המשפט חייב את המלון בפיצוי
איריס פרחי
התובע טען שזמן קצר לאחר שקנה את המכשיר נתגלו בו תקלות בקליטה וליקויים בעוצמת השמע    פרטנר הודתה שהמכשיר משוכלל ונוטה לתקלות והעסקה בוטלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il