X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת ועידת החינוך הוצגו תוצאות תוכנית "מחשב לכל מורה" 75% מהמורים טענו שיכולת ההוראה שלהם השתפרה 73% מהמורים טענו כי העניין של תלמידיהם בנושאי השיעור גדל יו"ר קרן אתנה: "תוצאות הסקר מצביעות על שיפור משמעותי ביכולת ההוראה של המורים"
▪  ▪  ▪
יו"ר קרן אתנה אורי בן ארי

במסגרת ועידת החינוך "יוצרים עתיד" (ימים ג'-ד', 1-2.7.08), ובמעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, אנשי חינוך, כלכלה, אנשי תקשורת, אישי ציבור ועוד, הציג מייסד ויו"ר קרן אתנה, אורי בן ארי, את ממצאי סקר הערכת ניסוי חלוץ של תוכנית "מחשב נייד לכל מורה" ביישובי הדרום, שם חולקו לראשונה מחשבים למורים במסגרת התוכנית. האירוע נערך במלון דיויד אינטרקונטיננטל, ת"א.
תוצאות הסקר שנערך בקרב כ-300 מורים מבתי ספר בדרום שהשתתפו בפרויקט מצביעות על שיפור משמעותי בכל תפקודי המורים ובתפקוד הכיתה של מורים בעלי מחשב נייד.
75% מהמורים טענו שיכולת ההוראה שלהם השתפרה באמצעות השימוש במחשב הנייד. 80% מהמורים טענו שהמחשב מאפשר להם לעדכן את הידע שלהם בתחומים הנוגעים לעבודתם. 73% מהמורים טענו כי העניין של תלמידיהם בנושאי השיעור גדל בעקבות השימוש במחשב.
85% אחוז מהמנהלים מצהירים כי הקשר שלהם עם מורים ובעלי תפקידים בביה"ס, נעשה מיידי ורציף יותר באמצעות המחשב.
אוכלוסיית המדגם מנתה 207 מורים ו-11 מנהלים. כמו-כן, מנתה האוכלוסיה 13 בתי ספר בשלושה יישובים בדרום: באר שבע, ערד וירוחם. ממוצע שנות הוותק של המורים עומד על 17.6 שנים. בממוצע המורים לימדו 22 שעות בשבוע. לפני תחילת הפרויקט רק 2.8 אחוז המורים שילבו מחשב בשיעור. ל-95.7% מן המורים שהשיבו על השאלון היה מחשב בבית עוד בטרם השתלבו בתוכנית. אולם, רק ל-19.3% מהמורים שהשיבו על השאלון היה מחשב נייד לפני שהשתלבו בפרויקט.
"תוצאות הסקר מצביעות על שיפור משמעותי ביכולת ההוראה של המורים, בעניין שגילו תלמידיהם בנושאי השיעור ובשיפור הידע המקצועי של המורים", אמר יו"ר ומייסד עמותת אתנה, אורי בן-ארי, והוסיף, כי "התוצאות אימתו שאכן ניתן לבצע שינוי אצל המורים ולשפר את נושא השימוש במחשב אצל המורים, הן להוראה והן לתקשורת עם התלמידים. אנו נמשיך לדחוף למימוש החזון שעד 2012 לכל מורה בישראל יהיה מחשב נייד עם השתלמות מקצועית של 112 שעות."
את ממצאי הסקר הציג בן-ארי במושב e-teacher or teacher, בו לקחו חלק גם מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, וראש קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי במכללת 'סמינר הקיבוצים', ד"ר נמרוד אלוני.
קרן אתנה שמה לה למטרה לחלק ללא תמורה מחשב נייד לכל מורה בישראל, בתוספת קורסי הדרכה מתקדמים (112 שעות הדרכה לכל מורה) לשימוש במחשב ובאינטרנט ולהוראה באמצעות מחשבים, כדי לשפר את תפקודם ולחזקם במערכת החינוך. על-פי המתוכנן, ועל-פי והתוכנית העסקית של העמותה, עד שנת 2012 יחולקו מחשבים ניידים ל-60,000 מורים בישראל.
בשלב ראשון, שהתחיל ברבעון השלישי בשנת 2007, חילקה הקרן מחשבים ניידים ל-320 מורים, בשלוש ערים בדרום הארץ (ערד, ירוחם ובאר שבע), שלושה עד חמישה בתי ספר בכל עיר.
בהמשך חולקו 170 מחשבים ניידים למורים ברמלה, ובשבוע שעבר חולקו 38 מחשבים ניידים למורים ממעלה יוסף. במסגרת התוכנית, בכל בית-ספר הותקנו מגברים לקיום אינטרנט אל-חוטי, כדי שהמחשבים יהיו מחוברים בכל שטח בית הספר. בכל עיר מתבצעת הערכה ומדידה מקצועית לתיעוד תוצאות הניסוי, כדי להפיק לקחים לפני חלוקת מחשבים ניידים בפרישה ארצית.
תוכנית "מחשב לכל מורה", היא פרי יוזמה של עמותת "אתנה". שותפים לה משרד החינוך והתרבות, הקרן לקידום החינוך של הסתדרות המורים והצטרפו אליה קרנות ותורמים אחרים, כמו קרן "מיראז'", ארגון "אורט" העולמי, פוג'יסטו סימנס, אינטל, מיקרוסופט, סימנטק ואחרים.
בימים אלה, מצטרפות ערים נוספות לתוכנית "מחשב נייד לכל מורה" ביניהן: טירת כרמל, אשדוד, אילת, נס ציונה, יוקנעם, אשקלון, מועצה אזורית חבל מודיעין, רחובות ועוד.
קרן אתנה הינה עמותה ללא כוונת רווח, אשר מטרתה לתרום להעצמת המורים בישראל. תוכנית הליבה העיקרית של הקרן היא "מחשב נייד לכל מורה". הקרן הוקמה על-ידי מספר אנשי עסקים בהובלת אורי בן ארי (עד לאחרונה, סגן נשיא בכיר בנס טכנולוגיות).
הפרויקט מתקיים בחסות משרד ראש הממשלה ומשרד החינוך, ונהנה מתמיכה וסיוע של משרד החינוך, הסתדרות המורים, חברת מיקרוסופט ותורמים מהמגזר העסקי והמגזר השלישי.

תאריך:  02/07/2008   |   עודכן:  02/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחשב נייד לכל מורה עד 2012
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם מלחמת לבנון הייתה ממוחשבת!!
אזרח ישר  |  2/07/08 17:19
2
סיפורים סיפורים סיפורים סיפורי
ירוני  |  4/07/08 06:48
3
אל תהיו ציניים
דורון א  |  8/07/08 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
שני תינוקות חולצו מאזור האירוע והגיעו לבית החולים שערי צדק    הוריו של אחד התינוקות אותרו    נפתחו מספר מוקדי חירום
איציק וולף
המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברחוב יפו הוא אזרח ישראלי, אב לשניים שעבד באתר בנייה    המפכ"ל: אין שליטה על המחבל הבודד    ההערכה: המחבלים מנסים לאתר יעדים לפיגוע בשטח ישראל בשל קושי להוציא פיגוע מהשומרון
אורטל אריכה
כך על-פי תחזיות החברה    הקימה מוקד "מעבר דירה" ייעודי להקל על העברת שירותי התקשורת    בין ההטבות שמציעה החברה: העתקת קו במחיר של 19.90 שקלים    רשת ביתית בהשאלה ללא חיוב החל מ-1.5 מגה
אורטל אריכה
הסלים עשויים בד ומחומרים ממוחזרים ומתכלים    ימכרו במחיר של 3.99 שקלים    שווה ערך ליכולת נשיאה של 3 שקיות ניילון רגילות    מנכ"ל הריבוע הכחול: "מעבר לשימוש בשקיות רב-פעמיות ישפיע מיידית על צמצום השימוש בשקיות הפלסטיק"
דרור מרום
לאחר הרכישה היא תמוזג עם החברה-הבת של בריטיש, אופן-סקייז    החברה הבריטית תשלם עבור החברה מצרפת 54 מיליון דולר    נראה כי הרכישה היא לא בשל שני המטוסים הלא חדישים במיוחד או "השיק" של הדיילות הצרפתיות - אלא רצון להוציא את המתחרה מהשוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il