בפרויקט הקיצוצים הגדול ביותר שהיה לה עד כה, החליטה רשת הענק סטארבקס, לאור הקשיים הכלכליים הפוקדים גם אותה עם המשבר הכלכלי העולמי, לסגור כמה מבתי הקפה שלא נושאים רווחים מספקים. סטארבקס מנסה להחזיר לעצמה את ההילה שצברה עם פרוץ הסוי לאטה הענק לשוק, ואת הלקוחות שמגיעים אחר-הצהריים לקנות את האייס קפה הידוע בכינויו פראפוצ'ינו.
המניות בסטארבקס נפלו השנה ב-24%. ביום שלישי (2.7.08) לאחר ההחלטה מנית סטארבקס נסגרה ב 15.62 דולר.
סטארבקס ידועה בטקטיקת הצמיחה האגרסיבית שלה ובפתיחת בתי קפה במרחק כמה בלוקים זה מזה. ב-30 בספטמבר היו לרשת 6,973 בתי קפה בארה"ב. כ-70% מהחנויות שייסגרו הוקמו לפני פחות מ-3 שנים.
סטארבקס הודיעה, כי מעבר לקיצוצים היא מתכוננת לפתוח פחות מ-200 חנויות בארה"ב בשנה הכלכלית הבאה, בניגוד ל-250 שתוכננו, והוסיפה כי סטארבקס תמשיך בהרחבה הבינלאומית. מוקדם עדיין לדעת אם הצעד שנקטה סטארבקס יתברר כרווחי ואם המשקאות החדשים שהיא מתכוונת להשיק - שייקים פירות וקפה חדש הנקרא פייק פלייס - ירימו את המכירות.