X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טענה שבעלה נהג ברכב ולאחר שאיבד שליטה התנגש במעקה והרכב עלה באש חברת הביטוח השיבה שבנה, שאינו מורשה, הוא שנהג ברכב התביעה נדחתה
▪  ▪  ▪
הרכב עלה באש [צילום: כיבוי אש]

זהבה כהן תבעה את חברת ביטוח ישיר, אי.די.אי בע"מ, בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שסירבה לשלם לה תגמולי ביטוח חרף העובדה שרכבה היה מעורב בתאונת דרכים עצמית במהלכה נשרף כליל ("טוטאל לוס").
בכתב התביעה נטען שבחודש אפריל אשתקד בשעה 03:30 לפנות בוקר, התנגש הרכב, בו נהג בעלה של התובעת במעקה בטיחות בצד הכביש בכניסה למושב גליה ונשרף כליל. למרות שהרכב היה מבוטח אצל הנתבעת והתאונה גרמה לאובדנו המלא סירבה זו לשלם את עלות הנזק (שווי הרכב), שהסתכם בסך של 91,699.
חברת הביטוח טענה שבנה של התובעת שגילו פחות מ-24, ושאינו מורשה לנהוג בו על-פי פוליסת הביטוח, נהג ברכב בשעת התאונה ומשכך פוליסת הביטוח אינה חלה. התובעת הכחישה את הדברים והתעקשה שבעלה ולא בנה נהג ברכב ויש להחיל את פוליסת הביטוח ולפצותה. התובעת התרעמה על כך שחברת הביטוח התנתה את תשלום גמול ביטוח בבדיקת פוליגרף אותה סירבה לעבור. לחילופין טענה שגם אם ברכב נהג מי שאינו מורשה, עדיין הנזקים הקשורים בשריפה מכוסים בפוליסה.
בכתב ההגנה טענה חברת הביטוח שחקירתה העלתה שבנה של התובעת נהג ברכב, בניגוד לתנאי הפוליסה וגרסת הנתבעת שקרית. "לזהות הנהג יש חשיבות לאור התנאי בפוליסה המתנה הכיסוי הביטוחי לכך שהנוהג ברכב הנו מעל גיל 24. בנסיבות אלה הוצע לתובעת להיבדק בפוליגרף אך היא סירבה". לדברי הנתבעת, אין להפריד בין אירוע השריפה לאירוע התאונה והשריפה היא פועל יוצא מהתאונה. "אנו מופטרים מחבות בהתאם לסעיף 25 לחוק חוזה הביטוח". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה ולחייב את התובעת בהוצאות.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, דחה השופט אלי ספיר, את התביעה וחייב את התובעת לשלם לנתבעת הוצאות בסך של 1,500 שקל. השופט התייחס לכך שעדויות התובעת ובעלה סתרו אחת את השנייה בשאלת הימצאות ילדיהם הקטנים ברכב בשעת התאונה. התובעת טענה שילדיהם בני 7 ו-16 היו איתם בזמן קרות התאונה בעוד שהבעל טען ההפך ושהילדים הושארו בבית. בעדותו אמר הבעל: "מגיע מטבריה ליבנה ושם את הילדים בבית ונוסע לכיוון רחובות לצורך קניות... קנינו מה שצריך... אני ואשתי. הילדים לא נמצאים". כשנשאל מה תגובתו לטענת אשתו שהילדים היו ברכב בשעת התאונה השיב: "לא זכור לי".
השופט הוסיף שהתובעת ובעלה העלו גרסאות סותרות באשר לסיבת התאונה והבעל הציג מספר גרסאות לתאונה - "ברור שריבוי הגרסאות פוגם באמינות העד". השופט ספיר קבע שלזהות הנהג הייתה חשיבות מכרעת לעניין הכיסוי הביטוחי. "הגעתי למסקנה כי אין לסמוך על עדות התובעת ובעלה וצודקת הנתבעת שאינם מוסרים את האמת לגבי האירוע...הנני קובע שהתובעת ובעלה מסרו פרטים שאינם נכונים לנתבעת והתובעת ובעלה הפרו את החובה המוטלת עליהם למסור לחברת הביטוח את האינפורמציה המלאה והנכונה לגבי מקרה הביטוח הנטען ולכן הנתבעת פטורה מחבותה".

תאריך:  03/07/2008   |   עודכן:  03/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדבריו, הנתבעת הבטיחה להחזיר את דמי המשלוח וחזרה בה    הנתבעת השיבה שבשטר המטען צוין שאין החזר דמי הובלה עקב איחור במסירה    התביעה נדחתה
איריס פרחי
תבע חברת ביטוח בטענה שהתעלמה מנזקים שנגרמו לרכב לאחר שנפרץ    הנתבעת השיבה שמדובר בבלאי טבעי ללא קשר לפריצה    בית המשפט דחה את התביעה
גלית יצחק
השחקן דרור קרן נבחר לפרזנטור של חברת עוף טוב, ויוביל את קמפיין הפרסום להשקת הסדרה האסייאתית
מאיה שני
320 היהודים החיים היום בזימבבווה כמעט ולא נפגעו מן האלימות שסבבה את מערכת הבחירות בשבוע שעבר, אך ניזוקו מהמשבר הכלכלי הקשה    אף על-פי כן אינם חשים צורך לעזוב את קהילתם
איציק וולף
ברוך מרזל ואיתמר בן גביר שלחו מכתב למפקד מחוז ירושלים של המשטרה בדרישה לאפשר קיום משמרת מחאה אל מול בית המחבל על הטרקטור ממזרח ירושלים    "ברצוננו לתאם את קיום המשמרת לפנים משורת הדין"    "יש להבין שכשסותמים פיות יש אנשים הפועלים שלא בתיאום עם המשטרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il