X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שגיא עמית נוטש את הג'ינג'ית שלו בחיק המלון הקריר, שם נפשו בכפו ויוצא אל התופת האילתית כפיצוי הוא מסתער על פסטורי, מסעדה איטלקית באווירה ביתית, מוצא עצמו שוחה בים המנות האימתני ומתגעגע לשלולית התל אביבית
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת פסטורי באילת]

ג'ינג' ואני מצאנו עצמנו הפעם בעיר הדרומית, תחת שמש יוקדת שקיבלה אותנו ב-40 מעלות חום. לפי הנהירה הכלל-ישראלית לאילת בחודשים האלו, נראה שהרבה אנשים מוצאים בתופת הזו הנאה. אני לא, וכשאני לא נהנה - אני מפצה את עצמי בארוחות משולחות רסן. מהבחינה הזו אילת פותחת בפניי עולם חדש של אפשרויות. אל הביקור בשלוחה האילתית של 'פסטורי' צירפתי אליי דווקא את גיסי רונן, ושלחתי את ג'ינג לאכול בחיק המשפחה שנשארה במלון.
פסטורי אינטימית ומעוצבת להפליא. מבט חטוף בתמונות המסעדה באתר שלה, ימחיש היטב במה דברים אמורים. המארחת בכניסה מובילה אותנו לשולחן זוגי והתפריטים בידיה. המסעדה שואפת לספק חוויה איטלקית של טעמים וניחוחות, ואילו אנו שואפים מהניחוחות ומתים להגיע לטעמים. המקום עמוס באופן מעורר פליאה ביחס לשעה המוקדמת, אך זה אינו פוגם בתחושת הביתיות. בתפריט מצאנו לא פחות מ-15 מנות פתיחה שונות ומגוונות, ולאחר היוועצות בצוות המקום האדיב בחרנו לפתוח במנה קטנה של אינסלטה ורדה (18 שקל) ובמנת פגטו פיצ'י (62 שקל). האינסלטה התגלתה כסלט עלים עשיר ובו עגבניות שרי, בצל סגול ותאנים, ברוטב פסטו-בלסמי עדין ומעט רוקפור. במנה השנייה ארבע פרוסות של פטה כבד אווז ועוף שהוגשו עם ריבת תאנים, מלווים בטוסטונים. שתי הראשונות התגלו כמוצדקות והשחיזו את ניבינו לקראת הבאות.
אם 15 אופציות מגוונות לפתוח איתן בפסטורי מרשימות אתכם, חכו עד שתגיעו ל-40 מנות עיקריות בקירוב. מיני ספגטי, רביולי, ניוקי, לזניה, ואלו רק השמות שנראו לי מוכרים. הכל נעשה במקום, כך שההחלטה לא קלה.
הזמנתי לי דופיו גמברי אל אוליו (88 שקל), אם הייתם שואלים את טוני סופרנו הוא היה מסביר לכם שמדובר במנה שמיימית של שרימפס בשמן זית, לימון, שום, גמבה, עגבניות מיובשות ובשביל הטוויסט - צ'ילי מתוק. רונן לקח פוזילי א-לה שף (84 שקל), פסטה עם נתחוני פילה, אנטרקוט ועגבניות מיובשות מוקפצים עם בצל, עגבניות, שמן שומשום ובזיליקום. מנת הפוזילי הייתה גדולת מימדים, בדומה למנת השרימפס שלי. שילוב הטעמים האזוטרי משהו במנת השרימפס, התגלה כייחודי ומוצלח במיוחד והפך את המנה הזו למוצלחת יותר מבין השתיים, לדעתי. אך גם רונן שמח בחלקו ונראה שהתענג על כל ביס במנה רווית הבשר שלו.
בשלב זה של הארוחה, חשבתי לעצמי כי בין שלל האטרקציות שהעיר יודעת לספק, מסתמנת החוויה האיטלקית בפסטורי ככזו שיכולה לתפוס מקום של כבוד. במחשבה שניה, נזכרתי כי הקינוח עוד לפנינו, והוא זה שיכול להכריע את הכף, לכאן או לשם. בקינוח החלטנו ללכת דווקא על הסטנדרטי ובחרנו ביחד טירמיסו (32 שקל), אותו ליוו שתי כוסות תה עם נענע. הגרנד-פינאלה של הארוחה לא נפל מהמנות הקודמות והשלים רצף מנצח של חוויות איטלקיות אותנטיות ועמוסות קלוריות כמיטב המסורת.
עכשיו אפשר לומר בביטחון שפסטורי האילתית מספקת עושר גסטרונומי איטלקי משובח, שראוי להשכיל ולהשחיל אותו בין שלל האטרקציות בעיר. הידיעה על הסניף התל אביבי נסכה בי שלווה - כך אוכל ליהנות מהתפריט המגוון של פסטורי בלי לסבול לפניו ואחריו מהחום הבלתי אפשרי של העיר הלוהטת.

* הכותב היה אורח המקום.
פסטורי - תרשיש 7 אילת, 08-6345111
תאריך:  03/07/2008   |   עודכן:  03/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
תעריפי החשמל המעודכנים ייכנסו לתוקף בשבוע הבא    רשות החשמל טוענת כי הסיבה הבלעדית לעידכון היא עלייה בשיעור של כ-11% במחירי הדלקים - ממועד העידכון האחרון בחודש מרס    מתחילת השנה הם עלו בשיעור של 8.43% ולסקטור המסחרי/ציבורי בשיעור של 8.54%
איילת טריאסט
איילת טריאסט, קרניבורית שנולדה במזל המתאים, יצאה ל-NG לדגום את הטלאים החדשים בשכונה    כראוי לציידת-לקטת, היא התמודדה בגבורה בעיקר עם בשר, אך גם עם עלים ואף יצאה עם תובנות אקלימיות
מאיה שני
נשיא זמביה, לוי מוונאווסה, מת בבי"ח בפריז לאחר שלקה בשבץ בעת ששהה במצרים לרגל ועידת הפסגה של מדינות אפריקה
דרור מרום
נימק את החלטתו "בטעמים אישיים"    יו"ר הדירקטוריון אייזק דבח ימונה למחליפו ויכהן כיו"ר וכמנכ"ל
דרור מרום
הפיצוי יהיה תשלום ישיר ועונשי במסגרת תביעה משפטית שהוגשה ע"י חברת Innovative Solutions and Support    נושא המשפט היה פגיעה בסודות מסחריים של דגמי מחשבים בתעופה האזרחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il