X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תרגילים מסיביים של צה"ל ברמת-הגולן מדמים מלחמה עתידית ראש הממשלה: "המשא-ומתן יצטרך להיות מהר מאוד ישיר"
▪  ▪  ▪
תותחי צה"ל שועטים בגולן [צילום: דובר צה"ל]
תרגיל גדוד 55 [צילום: יחידת ההסרטה]

אולמרט בפורום קיסריה [צילום: פלאש 90]

בד בבד עם נאומו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בפורום קיסריה ולפיו "לא מפריזים בהתחייבויות, אך גם לא מגזימים בציפיות" מהמשא-ומתן עם הסורים, מקיים צה"ל סדרת תרגילים מסיביים ברמת הגולן כהכנה למלחמה עתידית.
הוא הישווה את המו"מ עם דמשק למו"מ עם הפלשתינים, ואמר כי לשניהם יש "בהחלט בעיות גדולות, אבל גם סיכויים גדולים, ואפשר להתקדם בהם באופן ממשי".
ראש הממשלה אמר שישראל מנהלת ברצינות עם הסורים מו"מ, ו"מהר מאוד הוא יצטרך להיות ישיר. גם פה הבעיות הן פחות מורכבות ממה שהן נדמות. ברור דבר אחד: יהיה לא חכם ולא נכון לנהל משא-ומתן ולהודיע מראש מה התנאים שלנו, אבל זה כן נכון להניח שאם יהיו גבולות פתוחים ושלום ויחסים דיפלומטיים ומסחר - אז סוריה לא תהיה מה שהיא, על כל מה שמשתמע מזה, עם ההשפעה על טרור, על הצפון וכו'. יותר מזה לא הייתי רוצה להגיד בזמן שאנחנו מנהלים משא-ומתן, אבל זו אפשרות שאי אפשר להתעלם ממנה. אם נגיע להסכמים עם סוריה ועם הפלשתינים יהיו לנו את כל האמצעים לפרוח מבחינה כלכלית".
אולמרט הוסיף כי התקדמות במו"מ תלויה בהבנה מצד מדינת ישראל מה הם "גבולות חייה", כלשונו. "זו הבעיה הכי קשה של מדינת ישראל: שאין לנו גבולות - לא פיזיים, ולא כמעט בשום תחום", לרבות התחום הכלכלי.
"...אין לנו גבולות. תהליך מדיני שבסופו של דבר יביא להגדרה של גבולות קבע מוגדרים ומוסכמים - גם אם תוכן השלום לא יושלם במהלך מהיר. כי כל אחד מהיר שהיכולת להביא ליישום של התהליך הזה - עצם ההסכמות הללו הן חיוניות למדינת ישראל, לא יותר מלצד השני - אבל לפחות כמו לצד השני. ואם לא נגיע לזה מהר, יכול להיות שנאבד את ההזדמנות למצוא בן שיח וקהילה בינלאומית תומכת שיהיו מוכנים בכלל להתייחס למדינת ישראל כמדינה יהודית. אולי הם ירצו שמדינת ישראל תהיה מדינת כל תושביה, למשל - שאנחנו חושבים שזו סכנה לקיומנו. לאנשים באירופה יש בעיה עם הגדרת המדינה כמדינה יהודית. מדינה על בסיס אתני דתי? זה לא הרעיון הכי פופולרי בעולם. היום עוד אפשר למצוא הסכמה בינלאומית רחבה לקבע את ההסכמה למדינה כזו שמבחינתנו היא שאלה קיומית, וגם להגיע להסכמה עם פרטנר. אם נחכה יותר מדי זמן, לא יהיה פרטנר ולא תהיה קהילה בינלאומית תומכת", דברי ראש הממשלה.
לדבריו, המגעים עם הפלשתינים אינם כפי שהם היו בתחילת הדיונים. "יש שלוש סוגיות - ובכולן לא בלתי אפשר להגיע להסכמה: הגבולות, הפליטים, סידורי הביטחון. אם שלוש אלה יגיעו לפתרון, נוכל גם להגיע למכניזם שיאפשר לנו לעסוק בסוגייה של ירושלים, שהיא הרבה יותר טעונה ובעייתית וכרגע לא מנהלים עליה משא-ומתן. החלטנו לדחות אותה בינתיים".

תרגיל גדודי בשיתוף שתי חטיבות

כאמור, בצה"ל לא שוקטים על השמרים. היום הסתיים תרגיל גדודי של גדוד 55 של אגד ארטילרי 215 של חיל התותחנים. התרגיל מצטרף לשני תרגילים חטיבתיים רחבים שהיו השבוע, ונעשה בשיתוף פעולה איתם. חטיבת "סער הגולן" של חיל השריון סיימה אמש (ד') תרגיל רחב היקף שנמשך ארבעה ימים באזור רמת הגולן. מטרת התרגיל, שהוגדר בסופו כמוצלח, הייתה לבדוק ולהציג את כשירותה של החטיבה הוותיקה. בתרגיל השתתפו כל גדודי השריון, ההנדסה והרגלים של החטיבה שתרגלו, בין היתר, שימוש באש חיה בתרחישים שונים. הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, הגיע לצפות בתרגיל שבו נכחו גם מפקד עוצבת "געש" של פיקוד צפון, תת-אלוף סמי ת'ורגמן, מפקד חטיבת "סער הגולן", אלוף-משנה רועי אלקבץ וסגן מפקד החטיבה, סגן-אלוף אלי אהרונסון. במהלך התרגיל נעשה שימוש בכלי הלחימה שיש ברשות החטיבה, הכוללים, בין היתר, נגמ"שים, טנקים ודי-9, כלי שמטרתו לפלס דרך לטנקים בתנאי שטח קשים.
במהלך השבוע החולף קיימה גם חטיבת הצנחנים תרגיל חטיבתי מלא. לתרגיל החטיבתי קדמו תרגילים של כלל הגדודים חטיבה. מתווה התרגיל הותאם ללקחי מלחמת לבנון השנייה. בתרגיל התאמנו מפקדי ולוחמי החטיבה בשיתוף פעולה עם חיל האוויר, שכלל הסקת כוחות, קבלת תספוקת אווירית, התמודדות מול "שמורות טבע", הליכה למרחקים ארוכים, שיתוף פעולה עם כוחות שריון ועוד. בכל האימונים השתתפו אנשי מילואים שעסקו בהדרכה ובחניכת הכוחות. זהו התרגיל השלישי אותו מקיימת חטיבת הצנחנים מאז המלחמה.

תאריך:  03/07/2008   |   עודכן:  03/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוחות מלחמה בגולן; אולמרט: בעיות גדולות במו"מ הסורי
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מה נסגר עם הטיפש הזה??
נוטלה  |  3/07/08 20:30
2
אהוד שכחתה שאין לך שום מוסרית
דוכיפת  |  3/07/08 20:46
3
הנוכל והספינים-מתי זה ייגמר? ל"ת
קיסריה מואסת בו!  |  3/07/08 20:49
4
איך נפלנו עם האולמרט הזה, איך
איתי  |  3/07/08 21:09
5
לנוכל אולמרט אין שום גבולות ל"ת
חץ  |  3/07/08 21:09
6
עדות טלנסקי או תליינסקי משגעת
מיכל מירושלים  |  3/07/08 21:10
7
צא לנו מהחיים אולמרט
נמאסת  |  3/07/08 21:19
8
תרגום לעברית
Joe Anaaref  |  3/07/08 21:23
9
כעומק החקירה עומק הנסיגה . ל"ת
אבנר. ד  |  3/07/08 21:34
10
ירידה מהגולן=מלחמת עולם
ירון זכאי  |  3/07/08 23:21
11
HU YASPIN AD TSET NISHMATU
krief benjamin  |  3/07/08 23:48
12
דברי אול-מרט:"מהיר וקצר"
גמאל  |  4/07/08 05:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חבר הכנסת אורי אריאל הגיע אחר הצהריים סמוך לבתי המחבלים בג'בל מוכאבר וצור באהר, ואמר כי כבר כעת מסורה הסמכות להריסת הבית בידי אלוף פיקוד העורף    מחלוקת באשר ליעילות אקט הריסת הבית
שמרית טסה
סטודנט מהמכללה האקדמית אשקלון, זכה במקום הראשון בפרויקט מנהיגות צעירה עם הצעת חוק חדשה המעניקה הנחות בארנונה לבעלי פאבים ומועדונים שיתקינו ינשופים - מתקנים לבדיקת רמת אלכוהול בדם
עומר כרמון
מיוחד ל-Nfc: ליהנות מהטבע מבלי להרגיש את החום: לשיר עם נעמי שמר בין ירדן לכנרת, להתעורר עם עופות מים, להאזין למוזיקה אקוסטית בין נחל ועצים, ולהשתולל בגלישה בתוך מערות קרירות
רותי אברהם
בית המשפט חייב את המדינה בהוצאות משפט של אב שנפגע משביתת העובדים הסוציאליים    השופט: המדינה נושאת באחריות למדיניותה הכושלת והיא צריכה לציית לצו    ועוד: ביקורת על החלטת האיגוד בפרשה
איציק וולף
חוקר מהיחידה הארצית לחקירות הונאה הגיע לבית מפלגת קדימה על-מנת לתשאל בכירים במפלגה על המיפקד שבו התגלו, על-פי החשד, זיופים במפקד    תוצאות התשאול יקבעו האם תיפתח חקירה פלילית
רשימות נוספות
אירן: המו"מ עם סוריה - הכנה למתקפה  /  יהונתן דחוח-הלוי
ח"כ טיבי יעתור נגד 'חוק בשארה'  /  איציק וולף
המו"מ עם סוריה "תקוע"  /  יהונתן דחוח-הלוי
על הכוונת: יעדים ישראלים בחו"ל  /  יהונתן דחוח-הלוי
הגולן: בידינו, או רצועת עזה שניה  /  דורית שנהר
קריצת העין בין אולמרט לאסד  /  רפי פרידמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il