X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העיתון חויב לשלם 40,000 שקל לשמעון אלמקייס על הוצאת דיבה משום שפרסם את תצלומו ליד כתבה המתארת את אלמקייס אחרי שנעצר בפרשת פריניאן
▪  ▪  ▪
רפי גינת. יפצה [צילום: לע"מ]

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, גד גדעון, חייב (יום ה', 3.7.08) את העיתון ידיעות אחרונות ואת עורכו, רפי גינת, לפצות את שמעון אלמקייס ב-40,000 שקל על פרסום לשון הרע נגדו. העיתון גם חויב לשלם לאלמקייס שכר טירחת עורך דין בסך 5,000 שקל, והוצאות משפט בסך 1,000 שקל.
אלמקייס הגיש את התביעה על כתבה שפורסמה ביום ו', 23.9.05. כותרת הכתבה הייתה: "היום: כתב-אישום ראשון בפרשת האחים פריניאן". הכתבה פורסמה בעמוד 10, בחלק הכותרת של עיתון סוף השבוע. הכתבה כללה את תמונתו של אלמקייס, ובגוף הכתבה נכתב, בין היתר: "כתב-אישום נגד שמעון אלמקייס, שנחשד ברצח פנחס בוחבוט ביחד עם השוטר-רוצח צחי בן-אור - בשליחות האחים פריניאן... אתמול הוגש נגד אלמקייס כתב-אישום נוסף בגין שורה של עבירות, שבאמצעות חשיפתן - על-ידי החדרת מכשירים להאזנת סתר לרכבו - ניסתה המשטרה לשכנעו לשתף פעולה ולהפליל את שולחיו".
הכתבה התייחסה לאדם אחר, שאף הוא קרוי שמעון אלמקייס, אך התמונה הייתה של מגיש התביעה.
אלמקייס טען כי עם פרסום הכתבה קיבל פניות רבות ממכריו ומיודעיו, ובהם מתפללים בבית הכנסת שבו הוא מבקר. הוא נאלץ להבהיר לפונים אליו, כי הכתבה אינה עוסקת בו, אלא באדם אחר. לטענתו, פנתה עורכת הדין שלו, מירי כרמל-ורסנו בטלפון לעיתון, זמן קצר לאחר פרסום הכתבה, ובקשה לאסוף את העיתונים שהופצו וטרם נמכרו. לטענת אלמקייס, עוד ביום פרסום הכתבה, שוחחה עורכת דינו עם מי שהזדהתה כמפיקת החדשות של ידיעות אחרונות, וזו אישרה באוזניה, על-סמך דברי רכז הכתבים של העיתון, כי התמונה פורסמה בטעות, וכי הנתבעת תפרסם תיקון ביום א'.
"מיבי מעיתון ידיעות אחרונות"
במוצאי שבת, 24.9.05, התקשר אל אלמקייס, אדם שהזדהה כ"מיבי מעיתון ידיעות אחרונות", ובהמשך התברר כי זהו פרקליט העיתון, עו"ד מיבי מוזר, וביקש לתאם עם עורכת הדין שלו נוסח התנצלות שיפורסם למחרת. עורכת הדין דרשה, כי תפורסם התנצלות נוספת בעיתון סוף השבוע. משום שרבים ממכרי התובע קוראים את עיתון סוף השבוע בלבד. ידיעות אחרונות התנה את היענותו לדרישתה זו באישור כי לאחר פרסום הודעת ההתנצלות הנוספת, יוותר התובע על כל תביעה נגד העיתון. דרישה זו נדחתה, וביום א' 25.9.05, פורסמה התנצלות "בפינה נידחת של עמוד 23", כלשון אלמקייס בתביעתו.
עורכת הדין שלחה עוד מכתב לידיעות אחרונות ודרשה לפרסם התנצלות נוספת. התנצלות זו פורסמה בעיתון סוף השבוע, ב-30.9.05, בעמוד 6 לחלק ה"כותרת". בתביעתו טען אלמקייס כי הודעת ההתנצלות לא עמדה בדרישותיו ובהוראות הדין, שכן היא פורסמה בפינה הימנית של עמוד 6 לכותרת, ומידותיה היו קטנות.
ידיעות אחרונות הכחיש את טענותיו של אלמקייס בעניין נסיבות הפרסום. לטענת העיתון, בכתבה צוין כי המשטרה עצרה את החשוד ברצח, ועל כן ברור שמכריו של אלמקייס שראו אותו "מהלך חופשי", לא היו עשויים לסבור כי הוא החשוד ברצח.
"פעלנו בתום לב"
לטענת ידיעות אחרונות, דרישת אלמקייס לאסוף את העיתונים שכבר הופצו, לא הייתה מעשית, ולא היה בה כדי לרפא את הנזקים. עוד נטען כי עורך הדין של ידיעות אחרונות יצר קשר עם עורכת הדין של אלמקייס כבר במוצאי-שבת, כדי לתאם עימה את נוסח ההתנצלות, שפורסמה ביום א'. התנהלות זריזה זו מעידה על תום-ליבו של העיתון.
העיתון הכחיש כי התנה את פרסומי ההתנצלויות, בכך שהתובע יוותר על כל תביעה נגדו. לטענת העיתון, עצם העובדה שפורסמו שתי התנצלויות, בלא התחייבות של אלמקייס, מעידה שלא הייתה כל התניה. עוד נטען כי ההתנצלויות פורסמו בצורה בולטת.
בפסק הדין כתב השופט גדעון, כי פרסום תמונתו של אלמקייס לצד הכתבה היה בגדר פרסום לשון הרע, ודחה את טענת העיתון כי מדובר ב"מעשה של מה בכך".
השופט ציין כי בתצהיר שהוגש לבית המשפט העיד ערן טיפנברון, מנהל מערכת החדשות של ידיעות אחרונות, כי התמונה פורסמה בעיתון לפני שנים רבות והוצאה מארכיון העיתון בשל זהות השם.
כאשר מדובר בתמונה אשר נלקחה מארכיון ידיעות אחרונות, היה על העיתון לבדוק ולוודא כי התמונה שתצורף לכתבה היא אכן תמונת האדם שבו עוסקת הכתבה, כתב השופט. העיתון לא הוכיח כי נקט אמצעים סבירים, או אמצעים כל שהם, לבדוק כי התמונה שפורסמה הינה אכן התמונה הנכונה.
עם זאת, זקף השופט לזכות הנתבעים, את העובדה שהפרסום הפוגע נעשה בשוגג ושפורסמו שתי ההתנצלויות, "אשר על-אף שגודלן ומיקומן לא היו זהים למיקום ולגודל הפרסום הפוגע, הרי שלא נפלו מהם בהרבה".

א 005421/05
תאריך:  03/07/2008   |   עודכן:  04/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התצלום בידיעות אחרונות לא היה של החשוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כן יאבדו כל אויביך ה' ל"ת
אחד ששונא תשקורת  |  4/07/08 08:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
משה לזר בעל מועדוני הימורים בבת ים, ראשל"צ ותל אביב, נידון לעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 3 מיליון שקל    בנוסף הוא חוייב להחזיר לרשויות המס 12.5 מיליון שקל
משה ריינפלד
דוד סבח בן 47 נידון ל-8 שנות מאסר תקף את בת זוגתו כחודשיים לאחר שעזבה אותו, ודקר אותה 24 פעמים בסכין בחלק גופה העליון ובפניה
רותי אברהם
היועץ המשפטי תוקף את שר המשפטים על-רקע הקמת ועדת בדיקה בפרשת רמון    מזוז: פרידמן שובר את הכלים    פרידמן: במקום לשתף פעולה מזוז מותח ביקורת
עידן יוסף
בהודעה משותפת למשרד הרווחה, לאיגוד העובדים הסוציאליים ולהסתדרות נמסר כי לאחר משא-ומתן ארוך נחתם הסכם בין משרד הרווחה לבין משרד האוצר בהסכמת איגוד העובדים הסוציאליים
עידן יוסף
תרגילים מסיביים של צה"ל ברמת-הגולן מדמים מלחמה עתידית    ראש הממשלה: "המשא-ומתן יצטרך להיות מהר מאוד ישיר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il