X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחה ערעור מנהל חברה שקרסה, על הרשעתו באי-העברת ניכויים לשלטונות המס למרות שהסיבה לאי-התשלום הייתה התמוטטות החברה
▪  ▪  ▪
רשות המיסים [צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעורה של פרקליטות המחוז על פסק דינו של שופט בית משפט השלום, דוד מינץ, בעניינם של חברה פרטית לייצור ציוד אלקטרוני, "אסף הכסף", ואת מנהלה נועם מלמד, בן 66, וביטל את זיכויים משבעה מתוך 15 סעיפי אישום על אי-העברת ניכויי מס מהעובדים לפקיד השומה. הזיכוי נגע לאי-העברת ניכויים ב-2001, וההרשעה - לאי-העברת ניכויים ב-2002.
בסך-הכל הרשיע בית המשפט המחוזי את החברה, הקרויה גם "רם צור אלקטרוניקה" ומנהלה, באי-העברת ניכויים בסך 776,912 שקל. אף על-פי כן החליטו השופטים צבי זילברטל, יצחק ענבר ונאוה בן-אור שלא להחמיר בעונשם של החברה ומנהלה, כדרישת עו"ד ירון מינטקביץ' מפרקליטות מחוז ירושלים.
בבית משפט השלום נגזר על מלמד קנס בסך 20,000 שקל, שירות לתועלת הציבור בהיקף 200 שעות ו-6 חודשי מאסר על-תנאי. החברה חויבה בתשלום קנס סמלי בסך 1,000 שקל. בפסק הדין של בית המשפט המחוזי נדחתה טענת מלמד והחברה כי היה ראוי לזכותם משום שהיה "הצדק סביר" לאי-העברת הניכויים.
בבית משפט השלום נקבע כי הושג ביום 26.12.01 הסדר עם פקיד השומה בדבר פרעון חוב בסך 975,450 שקל לחודשים ינואר 2001 - נובמבר 2001 אבל ביום 24.9.02 קרסה החברה, ולא שילמה את מלוא הסכום. את הקריסה העביר מלמד בפעולה חד-צדדית שנקט בנק הפועלים. מייד לאחר שהתקבל בחשבון החברה סכום של 1.5 מיליון שקל מלקוח שלה, משך הבנק מהחשבון 1.4 מיליון ש"ח לכיסוי חוב לבנק. עקב פעולה זו קרסו, בבת אחת, עסקיה של החברה, החלו הליכים לפירוקה והיא חדלה מלפעול. בשל כך נפסקו גם התשלומים על-פי ההסדר עם פקיד השומה.
מנהל החשבונות של החברה, דוד זיכרמן, העיד, כי מלמד ביקש ממנו להגיע להסדר עם שלטונות המס גם לגבי חוב הניכויים של החברה לשנת 2002, אך נאמר לו שתחילה יש לסיים את פרעון החוב לשנת 2001, על-פי ההסדר שהושג. עידית קלכרמן, עובדת פקיד השומה, אישרה זאת.
הפרשה נותרה זהה
בערעור טען מלמד, באמצעות עו"ד איתן להמן, כי אי-התשלום היה מוצדק באופן סביר, שכן הושגו הבנות עם פקיד השומה על אופן התשלום. לגבי שנת 2001 היה הסכם מפורש עם שלטונות המס, שחלקו לא מומש בשל התמוטטות החברה, אך הוא יצר "הצדק סביר" לאי-התשלום. ואילו לגבי שנת 2002 אומנם לא הושג הסדר מפורש, אך הייתה הסכמה, לפחות מרומזת, כי תחילה יושלם ביצוע ההסדר לשנת 2001, ואז ניתן יהיה לפרוש את החוב בגין שנת 2002.
אבל בית המשפט המחוזי דחה טענות אלה. השופט זילברטל קבע בפסק הדין כי כאשר רשויות המס מגיעות להסדר עם הנישום, יש בכך הצדק סביר לאי-העברת הכספים שלא במועד הקבוע בדין. "אבל כאשר, למשל, העברת הכספים תביא לקריסת הנישום, לא תישמע מפיו הטענה שפעל בסבירות כאשר העדיף להפנות את כספי המס להצלת עסקו (או אף להצלת מקום העבודה של עובדיו, למשל)".
השופט הוסיף כי לא ניתן לשלול אפשרות כי אלמלא "נפילת" החברה, היה נמשך המצב לפיו מושג, מפעם לפעם, הסדר בקשר עם חובות החברה לפקיד השומה בגין ניכויים שביצעה, ומלמד לא היה מוצא עצמו על ספסל הנאשמים. אלא שעניין זה, כשלעצמו, אינו יוצר הצדק סביר לאי התשלום.
לגבי ההחלטה שלא להחמיר בעונש, הסביר זילברטל כי הרשעה בשבעה מקרים נוספים של אי-תשלום מס שנוכה אינה צריכה להשפיע על העונש. הפרשה בכללותה נותרה זהה, מה גם שההרשעה החדשה מתייחסת לחובות שבתחילה נכללו בהסדר ורק קריסת החברה מנעה את סילוקם הסופי.

ע"פ 2332/08, ע"פ 2334/08
תאריך:  03/07/2008   |   עודכן:  04/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי-העברת ניכויים כדי להציל עסק אינה 'הצדק סביר'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם יש משמעות לשם גיבורי הפרשה
שאלת תם  |  4/07/08 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופטת חייבה את דוד שרמן שעזב את הארץ בעת שהתמוטטה סוכנות הנסיעות ב-2002, לשלם אישית ל"אל על" על גזל כספי כרטיסים
מאיה שני
סקר שנערך בארה"ב מראה שיהודים רווקים שאינם דתיים מהווים כח דמוגרפי הולך וגובר    אוכלוסיה זו יכולה לבחור אם להמשיך לא להיות מעורבים מבחינה דתית או לא    19% מהרווקים הולכים לבית כנסת לעומת 51% מאנשים הנמצאים בזוגיות
משה ריינפלד
העיתון חויב לשלם 40,000 שקל לשמעון אלמקייס על הוצאת דיבה משום שפרסם את תצלומו ליד כתבה המתארת את אלמקייס אחרי שנעצר בפרשת פריניאן
משה ריינפלד
משה לזר בעל מועדוני הימורים בבת ים, ראשל"צ ותל אביב, נידון לעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 3 מיליון שקל    בנוסף הוא חוייב להחזיר לרשויות המס 12.5 מיליון שקל
משה ריינפלד
דוד סבח בן 47 נידון ל-8 שנות מאסר תקף את בת זוגתו כחודשיים לאחר שעזבה אותו, ודקר אותה 24 פעמים בסכין בחלק גופה העליון ובפניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il