X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סנאטור אמריקני מנסה לקדם הצעה לחידוש חוק שבוטל באמצע שנות ה-90', לפיו מהירות הנסיעה בכבישיה המהירים של ארה"ב תוגבל ל-90 קמ"ש כדי לחסוך בדלק כשהחוק יושם בעבר - חסך מאות אלפי חביות נפט מדי יום ומנע אלפי הרוגים בכבישים
▪  ▪  ▪
להגביל המהירות ל-60 מייל [עומר שיקלר]

הסנאטור אמריקני ג'ון וורנר, הנחשב לרב השפעה, הציע ביום חמישי (ה', 03.7) לקונגרס לשקול אכיפה מחודשת למגבלת מהירות לאומית כדי לחסוך דלק ובתקווה, למתן את מחירי הדלק. כך מדווחות (שבת) סוכנויות הידיעות.
סנאטור וורנר, נציג וירג'יניה, פנה למשרד האנרגיה בשאילתא לגבי המהירות בה יעילות הדלק אופטימלית (בטכנולוגיה הקיימת). במכתב השאילתא ששלח לשר הארנרגיה סמואל בודמן, ביקש לדעת האם הממשל יתמוך בהצעה הגבלת מהירות נמוכה יותר, אם תוגש כזו בקונגרס.
ב-1974 הקונגרס האמריקני קבע מגבלת מהירות לאומית של 55 מייל לשעה (כ-90 קמ"ש), בגלל מחסור באנרגיה שגרם על-ידי חרם הנפט הערבי. המגבלה בוטלה ב-1995 כשמחיר נפט גולמי צלל ל-17 דולר לחבית, כאשר כיום, יש להזכיר, מחיר חבית נפט עומד על כ-145 דולר.
וורנר ציטט מחקרים שהראו כי מגבלת המהירות שהייתה נהוגה חסכה 167,000 חביות נפט ביום, ואף מנעה עד 4,000 תאונות דרכים קטלניות בשנה. "בהתחשב בעלייה המשמעותית של מספר הרכבים על מערכת הכבישים המהירים של אמריקה מ-1974 ועד 2008, ניתן להניח שכמות הדלק שניתנת להיחסך היום היא גדולה בהרבה" וורנר כתב לבודמן.
דוברת משרד האנרגיה, אנג'לה היל, אמרה כי המשרד יבחן את מכתבו של וורנר אך הוסיפה כי "אם הקונגרס רציני לגבי טיפול במחירי הנפט, הוא צריך לפעול להרחבת הפקת דלק ביתי וגז טבעי".
במכתבו לבודמן ציטט וורנר ממחקרים המופיעים באתר האינטרנט של משרד האנרגיה עצמו, לפיהם יעילות הדלק פוחתת מאד כשנוסעים במהירות העולה על 95 קמ"ש. כל שמונה קמ"ש נוספים מעל סף זה, מוערכים בעלות לבעלי רכב בכ-30 סנטים נוספים לגאלון, כלומר כ-25 אגורות לליטר דלק.

תאריך:  05/07/2008   |   עודכן:  05/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב: הגבלת מהירות ארצית לחסכון בדלק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רעיון מעניין ,גם אצלנו אבל
בתנאי:  |  5/07/08 19:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ז'אן-פייר במבה, שהמיליציה בפיקודו ביצעה מעשי אונס, ביזה ועינויים ברפובליקה המרכז אפריקנית, מואשם בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות
איריס דור-און
יצא עם חברים לשיט אחרון בקטע נהר שהיה אמור להיחסם בשל מפעל המוקם לאורכו    הסירות התהפכו ויושביהן נשאבו לתוך טורבינות המפעל ונהרגו    שר הכלכלה: "הם לא צייתו לכללי הבטיחות"
עומר כרמון
ארגון פלשתיני לזכויות אדם הנתמך בידי האו"ם והאיחוד האירופי, דורש חקירה בינלאומית: "ברחוב יפו בירושלים לא התרחש כנראה פיגוע טרור, מדובר בתאונת דרכים"
משה ריינפלד
העסקה בסך 51 מיליארד דולר לרכישת "בל קנדה" עמדה להיסגר ביום ב' אך כמעט נכשלה בגלל דרישת הבנקים המממנים לשנות את תנאי האשראי
משה ריינפלד
האתר המפורסם סגור מאז פיגועי 11 בספטמבר משום שאינו עומד בתקני הבטיחות, אך שירות הגנים הלאומי פרסם מכרז לשיפור שיאפשר את פתיחתו מחדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il