X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שווי החברה מצטייר מדוחות מרקסטון הדיווחים של מרקסטון למשקיעיה מציירים תמונה ורודה של 20% תשואה נטו ב-3 שנים
▪  ▪  ▪
רון לובש, אמיר קס. קרן מרקסטון

"אי אפשר להבין את הדוחות שלהם. ככל שמדובר בהשקעה שלי במרקסטון, תן לי את הקרן. עזוב תשואה. אני לא צריך 20%, תן לי את הקרן. יש היום קרנות שמוכנות לקנות את ההשקעה שלי במרקסטון בדיסקאונט של 40% 50%. אלו ההצעות שאני מקבל. תן לי 1%, תן לי 2%"; כך אמר ביום חמישי מנהל של אחד הגופים המוסדיים הישראלים המחזיק יחידות בקרן ההשקעות מרקסטון.
"הרי הכל במרקסטון קם ונופל על פריזמה. בדוחות שלה, מרקסטון משערכת את הערך של פריזמה לפי עסקת בן חיים. ואולם עסקת בן חיים זו עסקה מורכבת. אתה יודע מה הוא שילם, ולא יודע בדיוק מה הוא קיבל", הוסיף המנהל.
קרן מרקסטון - בניהולם של אליוט ברודי, אמיר קס ורון לובש - דיווחה בשבועות האחרונים למשקיעיה על ביצועיה בשנה האחרונה. מהדיווחים עולה תמונה ורודה. התשואה הממוצעת שהניבה קרן מרקסטון בשלוש השנים האחרונות למשקיעיה הייתה 28% ברוטו; כך עולה מהדוחות שהוציאה הקרן למשקיעיה. בניכוי הוצאות התפעול של הקרן ודמי הניהול - מדובר בתשואה של 20% נטו.
מרקסטון דיווחה כי קראה (השתמשה בפועל) עד היום ל-480 מיליון דולר מתוך הכסף שגייסה, ועד היום ביצעה מימושים ב 210 מיליון דולר - סכום שהחזירה למשקיעיה.
שתי השקעות הזהב של מרקסטון שהניבו רווחים בשנה האחרונה היו בדפי זהב ובזרעים גדרה - שתי השקעות בהן היא השיגה מימושים מהירים. סך כל ה IRR (היוון תזרימי המזומנים יחסית לערכם ביום ההשקעה) בדפי זהב, לפי דיווחי הקרן, היה 35% ובזרעים גדרה היה 45%.
שווי אחזקות הקרן, לפי דיווחיה, נכון להיום הוא 520 מיליון דולר. בסך-הכל, לפי הקרן, כל שקל שהושקע במרקסטון הניב עד היום שקל וחצי. אלא שהצרה בדוחות של מרקסטון נמצאת בנתון אחד - שווי של מיליארד שקל שנותנים בקרן לבית ההשקעות פריזמה כיום.
לפי מרקסטון, זוהי הערכה שמרנית, אשר נעשתה בידי רואי חשבון על סמך כללים חשבונאיים. עם זאת, קשה לראות מצב שבו מישהו משלם כיום על פריזמה מיליארד שקל. בימים בהם בית ההשקעות כלל פיננסים נסחר לפי שווי של 380 מיליון שקל, ודש איפקס נסחרת לפי 700 מיליון שקל - קשה להסביר שווי כזה לפריזמה.
במרקסטון מסבירים כי בהינתן העובדה שמרקסטון השקיעה 800 מיליון שקל בכל הרפתקת פריזמה עד היום, השווי משקף מצב שבו מרקסטון עדיין נמצאת מעל הכסף. במרקסטון מדגישים תמיד כי פריזמה היא לא חזות הכל. עסקות דפי זהב וזרעים גדרה אכן הזכירו כי לקס וללובש יש חושים עסקיים ויכולת להציף רווח. עם זאת, הטרגדיה של השניים היא העובדה שלא ניתן לשכוח כי פריזמה עודה ההשקעה הגדולה והמהותית של הקרן. תוצאות ההשקעה הזו הם שיקבעו את גורל התשואה למשקיעים במרקסטון, והרווח או ההפסד שלהם.
נכון להיום, בית ההשקעות ממשיך לבלוט ולהוביל בשוק בכספים הנפדים ממנו - בקרנות נאמנות ובקופות גמל. פריזמה עדיין לא מצליח להגיע ליציבות ניהולית, והחילופים בהנהלה שלו נמשכו בשבועות האחרונים. אם לא די בכך, ענף הפיננסים כולו סופג מכה מהמשבר הפיננסי העולמי, וקשה לראות את מרקסטון מציפה ערך מבית ההשקעות שלה.

תאריך:  05/07/2008   |   עודכן:  05/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פריזמה שווה מיליארד שקל; השווי: על הנייר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ONE
אחרי שני הפסדים בגמר הטורניר היוקרתי לאחותה, ונוס וויליאמס סוף סוף חוגגת ניצחון מול סרינה 5:7 ו-4:6 ומסיימת טורניר נפלא בלי שאיבדה מערכה
אופירה אסייג
פרסום ראשון: הנהלת מכבי ת"א תכנס מסיבת עיתונאים דחופה בהיכל נוקיה, שם צפוי להודיע המנהל הוותיק והמסור מוני פנאן על סיום דרכו
עידן יוסף
כך מסתמן בתום עבודת מטה    ההסכם עם מירס יימשך וישופר    מכשירי החיילים ישודרגו ויינתנו הטבות ותנאים לאנשי קבע
עידן יוסף
כשבוע וחצי לאחר השריפה שכילתה כשליש מהשמורה הייחודית - שמורת טבע עינות צוקים תיפתח מחדש לקהל ביום ראשון    הביקור בשמורה יהיה במתכונת מצומצמת ובהנחה של 50% ויתקיימו בה סיורים מודרכים בעקבות ההתאוששות של הצומח והחי בשמורה    [צילום: דורון ניסים]
עידן יוסף
רובם תושבי הדרום כיום    58.5% מהצעירים במדינה יסכימו להתגורר בנגב במידה שיקבלו הצעת עבודה אטרקטיבית באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il