X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופטת: יש סימנים שחששם כי העיריה רודפת אותם אינו מופרך התקבלה טענתם כי לא הובאה כל ראיה שהם מנהלים עסקים בלתי חוקיים
▪  ▪  ▪

מוסך "הגבעה" בחולון ובעליו יעקב ויאיר לוי זוכו מאשמת ניהול מוסך ועסק לחלקי חילוף לרכב בלא רישיון. יאיר לוי זוכה גם מעבירה של אחסון כלי רכב ללא רישיון. בכך קיבלה (יום א', 6.7.08) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן, את ערעורם על הרשעתם בעבירות אלה בבית משפט לעניינים מקומיים בחולון.
יעקב ויאיר לוי הועמדו לדין בערכאה הקודמת גם על ניהול עסקים רבים בלא רישיון, ובכללם מסגריה, ייצור תריסים, ייצור דודי שמש וזגגות, במתחם הידוע כ"מוסך הגבעה", אך זוכו מכל האישומים הללו. שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים ליאורה פרנקל הרשיעה אותם רק בניהול בלא רישיון של המוסך ועסק החלפים.
בפסק הדין שקיבל את ערעורם גם על הרשעה זו, נמנעה השופטת ד"ר אגמון-גונן מלפסוק בטענת בא-כוחם, עו"ד ארנון לוי, כי האישומים הוגשו משום שעיריית חולון רודפת את יאיר לוי בשל ויכוח בשאלה אם פלש לאדמות מדינה, אך העירה: "עדויות המאשימה, והעובדה שהוגש כתב אישום נרחב כל כך כמעט ללא ראיות, בהחלט מצביעות כי חששם של המערערים בהקשר זה אינו מופרך".
טענתם העיקרית של לוי בערעור הייתה כי לא הובאו כל ראיות הקושרות אותם לעבירות שבהן הורשעו, וכי המפקחת שעל עדותה הסתמך בית המשפט לא ביקרה כלל במקום. לדבריהם, המקום משמש את יאיר לוי לתחביבו: שיפוץ מכוניות ישנות.
בא כוח העיריה, עו"ד ניר כהן טען כי מדובר במתחם שהוא: "מיני אזור תעשיה, פיראטי כל כולו מתנהל במבנים שכולם בנויים ללא היתר". לטענתו, המפקחת האחראית, לריסה קול, בקשה לווי משטרתי למתחם בשל איומים, לטענתה, של יעקב לוי ואף אלימות כלפיה.
לא הייתה פעילות מכירה
בפסק הדין ציינה השופטת אגמון-גונן, בין היתר, כי המפקחת, שהייתה עדת התביעה היחידה לא טענה כי ראתה פעילות של מכירת חלקי חילוף, ואפילו לא תנועת אנשים. ההרשעה בבית המשפט לעניינים מקומיים התבססה רק על העובדה שלוי חידשו את הרישיון לסחר בחלפים.
"כדי לבסס הרשעה בניהול עסק שלא כדין, יש להוכיח כי במקום מתנהל עסק. עובדה זו לא הוכיחה המאשימה. ניהול עסק מוכיחים בדרך כלל ע"י ביקור במקום ותיאור הפעילות המתנהלת. משטענו הנאשמים לעניין זה כי אינם מנהלים עסק כלל, היה על המאשימה להוכיח התנהלות עסק - ע"י עדים שרכשו חלקי חילוף, או לכל הפחות ע"י פקח או פקחית שראו ולו תנועת קונים במקום" כתבה השופטת.
כמו-כן דחתה השופטת את הקביעה כי תחביב של שיפוץ מכוניות ישנות מחייב רישיון עסק.
"ההנחה ביסוד חוק רישוי עסקים היא שכאשר מדובר בעסק מדובר בפעילות בהיקף הדורש פיקוח ובקרה. בדרך כלל תחביב לא יהיה בהיקף כזה. כך גם במקרה שלפניי. יאיר לוי העיד כי מדובר בשיפוץ של מכוניות בודדות, כאשר באחת הוא משתמש בפועל, והאחרות נמצאות חלק במתחם נשוא כתב האישום, וחלקן בביתו. נראה כי היקף כזה של אחסנה, כשהוא נעשה לצרכי תחביבו של המערער, אינו מחייב רישיון לצורך קידום המטרות הנקובות בחוק רישוי עסקים".

עפא 80053/04
תאריך:  06/07/2008   |   עודכן:  07/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלי מוסך "הגבעה" בחולון זוכו מאשמת ניהולו בלי רישיון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בוטל זיכוי חברה ובעליה מאשמת קיזוז מס תשומות על סמך חשבוניות פיקטיוויות בנימוק שהם לא היו חייבים לחקור את זהות מוסר החשבוניות
משה ריינפלד
בית המשפט המחוזי קיבל ערעור על דחיית תביעה כספית נגד עיריית בית שמש בנימוק שביהמ"ש לתביעות קטנות אינו מוסמך לדון בה
רותי אברהם
בית המשפט העליון דחה עתירת חושף פרשת פריניאן סנ"צ אפרים ארליך (קרמשניט) שביקש לבטל העברתו לתפקיד סגן מפקד מרחב חברון    השופטת נאור: אינו זכאי ל'העדפה מתקנת' בגלל פרשת 'הנסיעה המהירה' של המפכ"ל    השופטים: לקצר בשנתיים את ההמתנה לקידום
יהונתן דחוח-הלוי
דובר גדודי אל-קסאם טוען, כי הטילים שנורו לעבר ישראל מאז תחילת הפסקת האש שוגרו "באופן פרטי"    ישראל לדבריו צריכה להבליג את שיגור הטילים    איים בתגובה כואבת אם ישראל תבצע פעולה צבאית בעזה
איציק וולף
מפקד פיקוד הצפון הכריז על בית הקברות לחללי אויב כשטח צבאי סגור    לקראת הוצאת הארונות מן הקברים הוזעקו חיילי יחידת המילואים של הרבנות בצווים מיוחדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il