X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אולמרט צפוי לקבל הערב את הדוח בעניינו של רון ארד עיתון לבנוני: העסקה נחתמה הערכות: תצא לפועל עוד שבועיים הנשיא טרם קיבל פנייה לחון את קונטאר ולבג"צ עותרים נגד שחרורו בני משפחות 12 נעדרי אירן מבקשות פגישה עםראש הממשלה
▪  ▪  ▪
לבנון. מחכים לשחרור קונטאר [צילום: AP]

החל השלב הראשון בעסקת השבויים עם חיזבאללה. נציג ישראל עופר דקל יצא אתמול לאירופה, והיום (ב') הוא אמור לקבל מהמתווך הגרמני את הדוח שהכין חיזבאללה בעניינו של רון ארד. בתמורה, תמסור ישראל דוח על ארבעת הדיפלומטים האירנים שנעלמו בשעתם בלבנון. ראש המשלה צפוי לקבל את הדוח בעניינו של ארד עוד הערב.
העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח כי דקל ונציג חיזבאללה חתמו אתמול על נוסח העסקה בין הצדדים. נכתב כי העסקה תצא לפועל בעוד שבוע. אולם גורמים המעורים במו"מ מעריכים כי בניגוד לדיווח של סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען", העסקה תצא לפועל בסוף השבוע הבא ולא בסוף השבוע הזה.
השלב הראשון
בשלב הראשון תמסור ישראל גופות של אנשי חיזבאללה, ותקבל בתמורה שרידי גופות של חללי צה"ל שנהרגו במלחמת לבנון השנייה. בשלב השני ישוחררו סמיר קונטאר וארבעה אסירים לבנוניים אחרים תמורת החטופים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. בשלבים הבאים תעביר ישראל לחיזבאללה עוד גופות של מחבלים ותשחרר אסירים פלשתינים.
בית הקברות לחללי אוייב שליד עמיעד הוכרז שטח צבאי סגור, והיום מוציאים ממנו את גופות המחבלים שיימסרו לחיזבאללה. ההערכה היא כי הליך הוצאת הגופות וזיהוין יימשך כמה ימים.

יוצאי אירן מבקשים פגישה עם אולמרט

אתמול דחה בג"צ עתירה שהגישו המשפחות של 12 יהודים שנעלמו באירן. הם עתרו בדרישה שלא למסור לחיזבאללה מידע על הדיפלומטים האירנים שנעלמו בשעתם בלבנון, עד שיימסר מידע על גורל יקיריהם. השופטים ציינו כי מדובר בפרשה כאובה מאוד, אך הבהירו שאינם יכולים להתערב בהחלטת הממשלה לאשר את העסקה עם חיזבאללה, משום שהממשלה היא המופקדת על יחסי החוץ של ישראל. עוד ציינו השופטים, כי מן המידע החסוי שהציגה המדינה, עולה כי נמשכים המאמצים בעניינם של הנעדרים וכי אף שאין עדיין השגים, אין להסיק כי הטיפול בסוגייה הוזנח.
לאחר שנדחתה עתירתם לבג"צ, ורגע לפני יציאתה לפועל של עסקת חילופי השבויים עם החיזבאללה, מבקשות משפחות 12 הנעדרים להיפגש עם ראש הממשלה בבהילות, בניסיון לשכנעו לדרוש מאירן מידע על אודות יקיריהם, טרם יתן להם מידע על אודות ארבעת הדיפלומטים שנחטפו בלבנון.
במכתבם לראש הממשלה היפנו המשפחות את ראש הממשלה לאמור בפסק הדין אשר ניתן בעניינם: "לא נותר לנו אלא להפנות תשומת לב הממשלה לכך, שגם במערכה הרגישה והקשה אל מול אירן, אין לזנוח את משימת הבירור ומאמצי האיתור; אנו מניחים שממשלות ישראל לדורותיהן פעלו ויפעלו כך".
כאמור, בעסקת החילופין עם חיזבאללה התחייבה ישראל להעביר לאירן מידע על אודות ארבעת הדיפלומטים האירנים שנחטפו בלבנון בשנת 1982 על-ידי הנוצרים.

עתירה נגד שחרור קונטאר

הנשיא שמעון פרס עדיין לא קיבל בקשה משר המשפטים דניאל פרידמן לחון את המחבל סמיר קונטאר, שרצח את בני משפחת הרן בנהריה. משפחתו של השוטר אליהו שחר, שנרצח יחד עם בני משפחת הרן בחדירת מחבלים לנהריה לפני 29 שנים, תעתור בצהריים לבג"צ נגד שחרורו של סמיר קונטאר. העותרים, אחיו וילדיו, טוענים שלא קיבלו הזדמנות שווה כמו בני משפחות החטופים לומר את דברם, וידרשו דיון מחודש בממשלה. הם נימקו זאת בכך שההחלטה לשחרר את המחבל לא באה לאחר עבודת מטה מסודרת.
יורם שחר, האח, הזהיר כי אישור העסקה יעודד עוד מעשי חטיפה. "למה אי-אפשר לבוא ולהגיד לנסראללה שהשתנו כללי המשחק. שלמשל תמורת קונטאר הוא ייתן מידע אם החטופים חיים או מתים. העסקה של היום זה החטיפה של מחר", אמר שחר.

תאריך:  07/07/2008   |   עודכן:  07/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החל שלב א' בעסקת השבויים עם חיזבאללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ירידה של 80% בעלייה מחבר העמים בשבע שנים האחרונות    משרד הקליטה גיבש תוכנית ממוקדת להגברת העלייה מברה"מ ולחיזוק הקליטה בארץ: הגדלת סל הקליטה ב-50%, פיתוח תוכניות קליטה לצעירים ומציאת פתרונות תעסוקה    הדמוגרפיה: חצי מהעולים לא יהודים
מערכת ONE
הספרדי גבר על הטניסאי מספר 1 בעולם 4:6, 4:6, 7:6, 7:6 ו-7:9 באחד הגמרים הכי טובים בתולדות טורניר ווימבלדון    רצף 5 הזכיות של פדרר נעצר
עידן יוסף
מקבץ חניוני רדינג נפתח לקהל ללא תשלום ב-1 ביולי
איציק וולף
יו"ר הקואליציה אפללו ימונה לשר העלייה והקליטה    השרה רוחמה אברהם בלילא תמונה לשרת התיירות    הסבב טעון אישור מליאת הכנסת
יואב יצחק
על-פי החשד הועבר הכסף ב-1999 לעמותה ששירתה את ברק כשהתמודד על ראשות הממשלה    ברק מסרב למסור תגובה עניינית    פרשת העמותות טעונה חקירה מחודשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il