קריס היוז בן 24 הוא הכוח שעומד מאחורי שימוש אינטרנטי לצבירת כח פוליטי, על-פי דיווח של הניו-יורק טיימס (יום א', 6.7.08). היוז, אחד מן הארבעה שהקימו את האתר החברתי פייסבוק ב-2004, עזב את החברה בתחילת 2007 כדי לעזור לקמפיין התקשורתי של אובאמה בשיקגו, ובינתיים היה עד להפיכתו של האתר לכלי תקשורתי חדש בעולם הפוליטיקה.
האסטרטגיה של אובאמה כעת מושפעת מאוד מחברות אינטרנט כמו מיי ספייס ופייסבוק ויוצרת מעין מהפכה תקשורתית בדרך שבה המועמדים צוברים לעצמם פופולריות ציבורית. אובאמה, שעבורו עובד היום היוז, הצליח בעזרת אסטרטגיה זו לגייס יותר משני מיליון דולר עוד לפני שאובאמה הופיע באופן ציבורי בפני קהליו. אובאמה, אהוד מאוד על הצעירים האמריקניים, מפעיל את האתר My.BarackObama.com שבו מוזמנים תומכיו להצטרף לקבוצות מקומיות, ליצור אירועים, לקבל עידכונים, וגם להקים דפי אינטרנט אישיים לגיוס כספים.
"אם לא היו בידינו כלים ארגוניים אונליין", אמר היוז, "היה לנו קשה יותר להגיע למקום שבו אנו נמצאים היום". גם אובאמה מכיר במידת ההצלחה שמעניק לו האינטרנט. "אחת האמונות הבסיסיות שלי מהימים בהם עסקתי בארגון קהילתי הוא ששינוי אמיתי מגיע מלמטה למעלה", אמר המועמד הדמוקרטי הצעיר. "ואין כלי רב-כוח יותר לנטיעת שורשים מאשר האינטרנט". לאחר הבחירות המקדימות, הקמפיין של אובאמה צריך להמשיך והשתמש באותה אסטרטגיה כדי לזכות בבחירות הכלליות ויצטרכו לפנות לא רק אל האוכלוסיה הצעירה המבינה את שפת האינטרנט. גם המועמד הרפובליקני, ג'ון מק'קיין, מודע בזכות הקמפיין של אובאמה, לכוחו של האיטרנט ושאין זה מן הנמנע לעשות בו שימוש.