X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופט פסק כי החברה שמכרה לבני הזוג רובין יחידת נופש במלון רם בירושלים לא מסרה להם טופס גילוי כפי שמחייב אותה חוק הגנת הצרכן
▪  ▪  ▪

הסכם למכירת יחידת נופש במלון רם בירושלים שנחתם לפני 10 שנים, בוטל (יום א', 6.7.08) משום שהופר בו חוק הגנת הצרכן. שופט בית משפט השלום בירושלים, שמעון פיינברג, חייב את חברת "אקטיוויטי תיירות ונופש (1996)", שמכרה את יחידת הנופש, להשיב לקונים, בני הזוג אברהם והניה רובין, 64,708 שקל ששילמו לה, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום הגשת התביעה. כמו-כן חויבה החברה לשלם להם שכר טירחת עו"ד בסך 7,500 שקל והוצאות המשפט.
מפסק הדין עולה כי בני הזוג רובין רכשו את יחידת הנופש באפריל 1998 לתקופה של 36 שנה. לפי הסכם הרכישה הם שילמו לחברת "אקטיוויטי" 9,423 דולר, והתחייבו לשלם דמי אחזקה שנתיים בסך 555 שקל בתוספת הפרשי הצמדה ומע"מ, עד שנת 2005. לדברי בני הזוג, הפעילו נציגי החברה שיטת שיווק אגרסיבית והחתימו אותם על ההסכם, בלא שניתן להם הסבר מפורט על אודות פרטי העסקה ובלא שהתאפשר להם לעיין בהסכם.
במהלך השנים התברר להם כי נפלו קורבן למזימה להוציא מהם כספים שלא כדין ובלא תמורה הולמת, אך הם לא פעלו לביטול ההסכם משום שסברו כי חתימתם עליו מחייבת אותם, ואין להם מה לעשות בנידון. העילה לביטול החוזה התגלתה להם, לטענתם, רק לאחר שניתן פסק הדין בבית משפט השלום בירושלים [ת.א. 9516/99 אמתון נ' אקטיביטי תיירות ונופש (1996)].
בפסק הדין אמתון קבע בית המשפט, כי החוזה שבו התקשרה החברה עם רוכשי יחידות נופש הוא חוזה אחיד. עוד נקבע כי לא מולאו הוראות החוק והתקנות לעניין גודל האותיות בחוזה אחיד, ויש בכך משום ניצול מצוקה, ועל כן הצרכן רשאי לבטל את העסקה מכוח הוראת סעיף 32(א) לחוק הגנת הצרכן, הקובע כי אם היו הטעיה או ניצול מצוקה מהותיים, הצרכן רשאי לבטל את החוזה תוך שבועיים מיום החתימה עליו, ובית המשפט רשאי לבטל את החוזה גם לאחר מכן.
עוד נפסק כי סעיף 14 א(ג) לחוק, הקובע הוראות מיוחדות לעניין רכישת יחידות נופש, מחייב את העוסק למסור לצרכן טופס גילוי עד למועד חתימת החוזה), ואם לא עשה זאת המוכר, לא תחול הספירה של ארבעה עשר יום לפי סעיף 32 (א). בפסק הדין אמתון החליט בית המשפט כי הוא רשאי, בנסיבות המקרה, לבטל את החוזה גם לאחר תקופה של שבועיים מיום חתימתו.
אין התיישנות
בתביעה שהגישו בני הזוג רובין הם טענו, באמצעות עו"ד דניאל רצרסדורפר, כי ההסכם שלהם זהה לזה שנידון בפסק דין אמתון, וכי גם הם לא קיבלו כל טופס גילוי הנדרש על-פי החוק.
החברה טענה, באמצעות עו"ד רונן ג'ומי, כי טופס הגילוי נמסר וכי חלה על התביעה התיישנות, משום שחלפו יותר משבע שנים מיום כריתת החוזה. עוד נטען כי ביטול ההסכם נעשה בשיהוי רב, וכי חלף הזמן הסביר לאחר שנודע להם על עילות הביטול התביעה.
בפסק הדין שקיבל את התביעה קבע השופט פיינברג, כי עדותו של רובין שטופס הגילוי הנדרש על-פי החוק לא נמסר לו ולאשתו מעולם, מהימנה בעיניו. ומכאן שדינה של טענת ההתיישנות להידחות. גם טענת השיהוי נדחתה. השופט האמין לעדותו של רובין כי מיום שקרא על פסק דין אמתון בעיתון "יתד נאמן" בשנת 2004 עד שהגיש את התביעה בשנת 2006 הוא לא ישב בחיבוק ידיים, וכי החברה קיבלה מכתב התראה ממנו כבר בינואר 2005.
השופט פיינברג פסק כי חוק הגנת הצרכן חל על העסקה נשוא התביעה, ומכיוון שלא התמלאו תנאי סעיף 14 א(ג) לחוק, בדבר חובת החברה למסור לבני הזוג רובין טופס גילוי, זכותם של התובעים לבטל את ההסכם עם הנתבעת.

א 007217/06
תאריך:  07/07/2008   |   עודכן:  07/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוכשי יחידת נופש יקבלו את כספם אחרי 10 שנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם החוזים של קלאב הוטל? ל"ת
slolevy  |  7/07/08 22:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופט קבע כי "הוט" תשלם ללקוחה 750 שקל על עוגמת הנפש והנזקים שנגרמו לה, בין השאר בגלל "תקלות" בהגעת טכנאי במועדים שתואמו
משה ריינפלד
בית המשפט המחוזי דחה את טענתו כי ההרשעה תפגע בסיכויי ההגירה, וקבע: אין זה תפקידנו "להכשיר" אדם שהורשע
משה ריינפלד
בית המשפט העליון דחה את ערעורו של יוסף לוי על החלטת בית המשפט בתל אביב להכפיל את עונש המאסר שנגזר עליו לשנתיים, ולהטיל עליו 70,000 שקל קנס
משה ריינפלד
החברה, בבעלות עו"ד חטר-ישי, העומדת לדין על מרמה ושבועת שקר, טענה שהשופטת נוהגת במשוא פנים משום שהייתה בעבר יועצת משפטית של עיריית לוד
משה ריינפלד
שופטת נמנעה מלהטיל את הקנס המרבי על חברה שהעסיקה עובדים זרים שלא כדין משום שמשרד התמ"ת נקט סחבת בבקשותיה להתרת העסקתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il