X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העליון הורה למדינה להשיב (ג') לעתירת אחיו של אליהו שחר ז"ל השוטר שנרצח בידי סמיר קונטאר נגד שחרורו של המחבל
▪  ▪  ▪
צפוי להשתחרר בעסקה. קונטאר

בית המשפט העליון הורה (יום ב', 7.7.08) למדינה להגיב (יום ג') בשעה 10:00 לעתירה שהגישו אחיו של השוטר אליהו שחר ז"ל, יורם ושמחה שחר, נגד יישום העסקה עם החיזבאללה. מדובר בעסקה שבמסגרתה אמור רוצח אחיהם, סמיר קונטאר, להשתחרר ולשוב לביתו.
העותרים, ארגון אלמגור ואחיו של השוטר שנרצח, טענו באמצעות בא-כוחם עו"ד יצחק בם כי החלטת הממשלה לאשר את העסקה עומדת בניגוד להחלטת הממשלה לאמץ את המלצות ועדת וינוגרד לבדיקת כשלי מלחמת לבנון השניה. הוועדה לטענתם המליצה לממשלה "לקבוע אסטרטגיה ולחדול ממדיניות 'בכל מחיר' של ממשלת ישראל". המשא-ומתן שהמשיך כסדרו ונשא פרי בדמות העסקה עומד, לטענת בם, בסתירה להמלצות הללו.
יראה אור שמש מבעד לסורגים
לטענת בם, אחיו ואחותו של אליהו שחר ז"ל, העותרים, הם קורבנות עבירה "עניינם הוא כי האדם שמוטט את חייהם ישלם את המחיר הגבוה ביותר האפשרי במסגרת החוק על מעשיו שעד סוף חייו יראה הוא אור שמש מבעד לסורגי בית אסורים כיון שחייהם מאז רצח אחיהם אינם חיים. ההלטה לשחרר את הרוצח פוגעת קשה בקורבנות. היא מכרסמת בגמול הראוי לרוצח על הפשע הנורא מכל, היא משדרת לקורבנות את המסר כי יש מחילה ויש סליחה ויש כפרה לרצח וכי כאבם וסבלם אינו עומד בראש סדר העדיפויות של הציבור".
החוק לטענת בם מעניק מעמד לקורבן העבירה בהליך פלילי ומאפשר לו להביע עמדה כולל בשלב החנינה ושחרור הרוצח. "במצב זה שההחלטה המהותית לגבי שחרור הרוצח מתקבלת לא על-ידי הנשיא אלא על-ידי הממשלה, מדובר במצב בלתי רגיל כאשר זכות הטיעון המוענקת לקורבן העבירה מכוח חוק הנה ריקה מתוכן הואיל ולמעשה לא הנשיא הוא המחליט על שחרור הרוצח אלא הממשלה מחליטה זאת". במקרה זה לטענתו, "יש לאפשר לקורבן העבירה להביא את דברו בפני הפורום שמקבל את ההחלטה המהותי - הממשלה. אחרת תהיה זכות הטיעון של הקורבן ריקה מתוכן".
פגם בהחלטה בהעדר שימוע
הממשלה לטענתו צריכה הייתה לאפשר לאחיו של שחר לטעון בפניה בטרם תתקבל ההחלטה לשחרר את רוצח אחיהם "משהדבר לא נעשה נפל פגם בהחלטה הממשלה. הסוגיה מתחדדת לנוכח העובדה כי קרובי החטופים זכו להשמע בפני כל שרי הממשלה. ככלל פגם בשימוע ובהיוועצות הוא פגם היורד לשורש הענין, ההחלטה הנגועה בו ככלל דינה להתבטל, קל וחומר כאשר ההחלטה הפגומה התקבלה גם בניגוד להמלצות ועדת החקירה ובניגוד להחלטת הממשלה שאימצה את ההמלצות הללו".
העותרים מוסיפים וטוענים כי ההחלטה לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות מהווה סיכון עבור שבויים לעתיד "לשוביהם לא יהיה תמריץ כלשהו לחוס על חייהם כיון שיידעו שגם על הגופות ניתן יהיה לסחוט מישראל מחיר יקר ולקבל מחבלים חיים".
בעתירה ביקשו העותרים מבית המשפט להוציא צו על תנאי נגד העסקה וכן להוציא צו ביניים שימנע את שחרור המחבלים כפי שנקבע בהחלטת הממשלה מס' 3690 שאם לא כן "יתייתר הדיון בעתירה".
כאמור, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון אליעזר ריבלין הורה למדינה להשיב (ג') לעתירה.

בג"צ 6063/08
תאריך:  08/07/2008   |   עודכן:  08/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היום: המדינה תסביר את שחרור קונטאר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
NOTNIM ROTSEYAH MEKABLIM GUFUT ל"ת
Krief benjamin  |  8/07/08 07:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
"לילות שאן" הפרויקט האורקולי הלילי הרביעי בגודלו בעולם והיחיד מסוגו המוקרן באתר עתיקות תחת כיפת השמיים    שווי ההשקעה: 10,000,000 שקלים    [צילום: דיסקאין]
רותי אברהם
א' מבית הנשיא הגישה לבית המשפט העליון תוצאות בדיקת פוליגרף מהן עולה כי הנשיא לשעבר משה קצב קיים עימה יחסי מין    תוצאות הפוליגרף הוגשו בעתירה של א' להורות ליועץ המשפטי לדון מחדש בתיקה ולערוך עימות בינה לבין קצב    הבדיקה אינה כוללת התייחסות לשאלה האם התקיימו בין השניים יחסים בכפייה
אלעזר לוין
הקונה: יונתן אלה    המגרש בירושלים מיועד לבנית דירות    עסקה שניה של מימוש נכס    סמנכ"ל הכספים והיועץ המשפטי פרשו מהחברה
עידן יוסף
100,000 שקלים נתרמו לסטודנטים יוצאי העדה, על-ידי נער שהגיע למצוות ואיש עסקים    הנער הצנוע מבקש לשמור על עילום שמו
אלעזר לוין
נמל אשדוד אסר לפרוק בו מטעני צובר, ואניה עם חומר גלם חיוני ליצור מלט לא תוכל לפרוק את המטען בנמל אחר    נשר מבקשת מבג"ץ צו בינים נגד הנהלת הנמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il