X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש הראה כי אנשים שניהלו יומן ורשמו בו בכל יום את המאכלים והמשקאות שצרכו, ואת מספר הקלוריות שהכילו, ירדו במשקל פי שניים לעומת אלו שלא עשו זאת
▪  ▪  ▪
כלי יעיל להורדת הקילוגרמים המיותרים [צילום: AP]
   יפעת גדות
לרדת במשקל בלי דיאטה

   יפעת גדות
הדיאטה לא תשבור אותנו

ניהול "יומן אכילה" - ספירה מדוקדקת של כל מה שאוכלים ושותים, והקלוריות שמאכלים ומשקאות אלו מכילים - הוא כלי יעיל ביותר שיכול לסייע לאנשים בהורדה במשקל. כך מגלים חוקרים אמריקנים.
המחקר שערכו כלל 1,685 גברים ונשים בגיל העמידה והוא נמשך שישה חודשים. ממצאי המחקר הראו, כי אלו שניהלו יומן ורשמו בו בכל יום, ירדו במשקל פי שניים לעומת אלו שלא עשו זאת.
הממצאים תומכים בממצאים קודמים שהוכיחו את הערך של "יומני האכילה" ככלי המסייע לאנשים לרדת במשקל. חברות כמו שומרי משקל משתמשות ביומנים כאלו במסגרת התוכניות שלהן לירידה במשקל.
החוקרים, מהמרכז לחקר הבריאות של 'קייזר פרמננטה' (הארגון הגדול ביותר בארה"ב לשירותי בריאות מקיפים), ציינו כי עבור אלו שמנסים לרדת במשקל, רישום של כל פריטי המזון שאכלו היא שיטה בעלת כוח רב.
הרישום ביומן עוזר לאנשים לזהות היכן מסתתרות הקלוריות הנוספות, ואז לפתח תוכניות ספציפיות יותר כדי להתמודד עם מצבים אלו. שיטה זו עוזרת גם לתחושת האחריות שלהם לגבי מה שהם אוכלים.
המחקר כלל אנשים מארבע ערים בארצות הברית: פורטלנד שבאורגון, בלטימור שבמרילנד, דורהאם שבצפון קרולינה ובאטון-רוג' שבלואיזיאנה. הירידה הממוצעת במשקל הייתה 6 קילו. אך אלו שניהלו "יומני אכילה" 7-6 ימים בשבוע, ירדו כ-8 קילוגרם בהשוואה ל-4 קילוגרם בקרב אלו שלא ניהלו יומן כזה על בסיס קבוע.
הגיל הממוצע של משתתפי המחקר היה 55.
המשתתפים נתבקשו לאכול פחות שומן, יותר ירקות, פירות ודגנים מלאים, להתעמל 180 דקות בשבוע, בעיקר בהליכה, להגיע לפגישות קבוצתיות ולנהל יומן אכילה מפורט.
משתתפים שחורים היוו 44% מהמשתתפים במחקר. החוקרים ציינו, כי אמריקנים שחורים נמצאים בסיכון גבוה יותר מאמריקנים לבנים למצבים הקשורים להשמנה כולל סוכרת מסוג 2 ומחלות לב.
כדאי לזכור כי ניהול "יומן אכילה" לא חייב להיות פורמלי, אלא פעולה של רישום פשוט של כל מה שאנו אוכלים, אפילו על פתק או שליחה של אי-מייל לעצמכם.

* ממצאי המחקר פורסמו בעיתון האמריקני לרפואה מונעת
תאריך:  08/07/2008   |   עודכן:  08/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
המדובר בנהלים שיהיו בתוקף בדרך בין-עירונית    החוק יעודד את התחרות במשק הדלק    בדיקת משרד התשתיות מאשרת: הצרכן מרוויח במקומות שבהם פער המחירים הוא גבוה
PCאון
יש לכם שלוש דקות לקום ולכבות את השעון המעורר! למה? כי אחרת תקבלו עונש לא נעים, ואולי אפילו "תזכו" בכמה חברים כועסים או חלילה תפוטרו מהעבודה. השעון המעורר המעניש - אתם מוכנים אליו?
מערכת PCאון
דיסקים קשיחים עם נפח של 5 טרה-בייט! זה מה שמבטיחים בהיטאצ'י עד 2010    איך הם עושים זאת? מה הטכנולוגיה שעומדת מאחורי פריצת הדרך? ומה הקשר למוח האנושי שלנו?
מערכת PCאון
רוצים להיות ראפרים? כדאי שתשנו את השם    האתר המוזר של היום יציע לכם שם מושלם לקריירת הראפ שלכם, בהתאם לשם הרגיל שלכם    יש גם פתרון למי שלא אוהב ראפ, ודווקא חולם להיות כוכב פופ
רותי אברהם
המדינה מבקשת מהעליון לדחות על הסף את עתירת אחיו השכולים של השוטר שנרצח בידי סמיר קונטאר    בתגובת המדינה: דיון משפטי יחייב לצרף כמשיבים את משפחות רגב וגולדווסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il