X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הח"כ לשעבר איוב קרא ירצה 60 שעות למען הציבור בגין הפקרת נשק בית המשפט החליט לכבד עסקת הטיעון לפיה הוא יודה בעבירה, לא יורשע ויישלח לשל"צ עו"ד תורן: הוא חש ברע
▪  ▪  ▪
קרא. גילה בבוקר שהנשק איננו [צילום: לע"מ]

בית משפט בירושלים החליט (יום ב', 7.7.08) להטיל על ח"כ לשעבר איוב קרא עונש 60 שעות שירות למען הציבור, ללא הרשעה. זאת בגין הפקרת נשקו בלובי של בית מלון פלזה בירושלים בשנת 2004. השופט עודד שחם "שיבח" את הצדדים "על שהשכילו להגיע להסדר מוסכם" וקבע כי תוכנית השירות של קרא תקבע בהתאם לתוכנית שירות המבחן שתוגש עד 1.9.08.
מדובר באירוע מנובמבר 2004 כשקרא השאיר את רובה העוזון שלו על דלפק לובי עסקים במלון קראון פלזה בירושלים. על-פי כתב האישום הנשק ומחסנית הושארו קרוב לחצות הלילה, וקרא עזב את המקום "בלא שנקט אמצעי זהירות סבירים". את דבר העלמות הנשק גילה ח"כ קרא רק למחרת אך הנשק כבר הועבר לידי המשטרה וקרא הואשם בעבירה של "הזנחת השמירה על כלי ירייה". קרא טען כי למעשה חש ברע ועזב את הנשק לדקות ספורות.
בטרם נפתח משפטו, שהסתיים בהסדר טיעון, העלה קרא מספר טענות מקדמיות בהן טענה לחסינות עניינית כחבר כנסת הפוטרת אותו לטענתו מאחריות פלילית. זאת אם המעשה בוצע במסגרת מילוי תפקידו. באת-כוחו עו"ד רחל תורן טענה כי נשא את הנשק לצורך אבטחה "בשל איומים על חייו במסגרת תפקידו כחבר כנסת". הטענה נדחתה על-ידי השופט שחם שקבע כי האיומים אליהם התייחס קרא, היו בשנת 2003 ואין קשר ביניהם להזנחת הנשק.
טענה נוספת שנדחתה הייתה כי קרא השאיר את הנשק בלובי עסקים בקומה ה-21, שאליו ניתן להכנס רק באמצעות כרטיס מגנטי, ולפיכך טען כי אין המדובר בהפקרתו. יתרה מכך קרא טען כי עזב את הנשק לכמה דקות ספורות כאשר חש ברע. הנשק היה בתוך תיק בלובי והוא נמצא זמן קצר לאחר מכן בידי קצין ביטחון של המלון שהעבירו למשמורת המשטרה.
גם טענה זו נדחתה על-ידי השופט. הלובי לדבריו פתוח לרבים בהם עובדי מטבח משק ומלצרים והוא ללא אבטחה. השופט ציין כי הנשק נמצא זמן קצר לאחר שקרא השאיר אותו, אך העובדה כי גילה את העדרו של הנשק רק למחרת מלמדת על התרשלות קרא.
כאמור, בית המשפט החליט בסופו של דבר לא להרשיעו אלא להטיל עליו שעות שירות למען הציבור. באת-כוחו טענה כי העבירה התבצעה על-רקע מצב שבו קרא חש ברע ויצא מחדר עסקים בה היסב ביחד עם אחרים, התיק הושאר במקום וקצין הביטחון של המלון מצא אותו והעבירו למשטרה שהחזירה לקרא את התיק. "מדובר באי הקפדה זמני על כללי הרשיון ולא נגרם למעשה כל נזק וגם הפוטנציאל לגרימת הנזק היה נמוך מאד בנסיבות", טענה.
עוד טענה כי קרא עצמו "אדם שתרם כל חייו לציבור, היה איש צבא שנים רבות, שני אחיו נפלו במערכות ישראל ואביו נפטר לאחר שני אסונות גם בגיל צעיר משברון לב. מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין ובעבירה אם אפשר לקרוא לה, מינורית וכך גם נוסחה".
כאמור הפרשה הסתיימה באי הרשעה ובשירות לציבור.

ביהמ"ש השלום בירושלים פ 2447/06
תאריך:  08/07/2008   |   עודכן:  08/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש החליט לא להרשיע את הח"כ לשעבר קרא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טרוף מערכות-ארבע שנים משפט
שיייקה  |  9/07/08 00:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
החשודים נהגו להתחזות לנהגי מוניות, העלו נוסעות לרכבם, אנסו ורצחו אותן
עומר כרמון
משוררת תל אביבית בת 74 שהתגוררה שבע שנים בביתו של גבר ירושלמי בן 88, דרשה מבית המשפט לחייבו לשלם לה 7,300 שקלים בחודש כדמי מזונות כדי לממן את חיי המותרות שלה    היא שכחה לספר לשופט על שלל הדירות שבבעלותה
עידן יוסף
לא ברור האם הקצין שהיה בפעילות בכוח שנכנס לישראל בעת מרדף אחר מבריחים נהרג מאש המבריחים או מאש צה"ל    ועוד בדרום: הפגנה נגד פתיחת המעברים ושיחות בקהיר באשר ל"רגיעה"
רותי אברהם
לשכת עורכי הדין תומכת בעמדת נציבת תלונות הציבור על השופטים לסיים כהונת הדיין הרב שרמן    זאת על-רקע התנהלותו בפרשת הגיורים של הרב דרוקמן    הלשכה: הדיין הוא כשופט עליון
גלית יצחק
במהלך תרגיל שבוצע בצהריים במשכן הכנסת, פונו כל השרים וחברי הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il