X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנתבעת לא התקינה מתג מגנטי במערכת אזעקה ולפיכך חנות בבעלות התובעת נפרצה בית המשפט חייב את הנתבעת בפיצוי וקבע שלתובעת רשלנות תורמת
▪  ▪  ▪
מזל ביש [צילום אילוסטרציה: AP]

חברת מילטנברג בע"מ הגישה תביעה נזיקית נגד חברת אמינות מוקד בע"מ בבית משפט השלום בתל אביב בסכום של 47,000 שקל לאחר שעסק שבבעלותה נפרץ.
מכתב התביעה עלה שהנתבעת התקינה מערכת אזעקה בעסק של התובעת ולאחר מכן תיקנה אותה ברשלנות, וגרמה לכך שלא תפעל. איתרע מזלה של התובעת ודווקא באותו יום העסק נפרץ ונגנב מתוכו רכוש בסך של 79,000 שקל. חברת הביטוח סירבה לשלם את מלוא הנזק, לאור רשלנות הנתבעת, ושילמה לתובעת רק 32,000 שקל. "ביום 8/3/06 נקראה הנתבעת לבדוק תקלה במערכת האזעקה. התיקון בוצע ברשלנות ובשל כך שלא הותקן מתג מגנטי, מערכת האזעקה חדלה לפעול באותו יום". התובעת ביקשה פיצוי הכולל את יתרת גובה הנזק הממוני.
בכתב ההגנה, טענה הנתבעת שמערכת הזכויות והחובות בינה לבין התובעת הוסדרה בהסכמים, "ובהתאם להם, הפיצוי בגין אחריות לכשל במערכת האזעקה מוגבל לסכום השווה לכפולת התמורה ששולמה עבור המערכת. אם הכשל קשור במתן שירותי המוקד, מוגבל הסכום לדמי המנוי החודשי כפול 60". לדברי הנתבעת, בכל מקרה הפיצוי המקסימלי לא יעלה על 4,536 שקל והיא הכחישה את הנזק הנטען למעט העובדה שאירעה פריצה. "טכנאי שבדק את המערכת התקין מתג מגנטי בדלת. האזעקה לא פעלה הואיל והתובעת לא דרכה את המערכת בליל האירוע. מכאן שהתרשלה ודין התביעה להידחות". הנתבעת הוסיפה שהתובעת הייתה צריכה לשדרג את המערכת ומשלא עשתה כן אין לה אלא להלין על עצמה.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר, בהעדר הצדדים, חייב השופט אלי ספיר, את הנתבעת לשלם לתובעת 5,850 שקל בהתאם לפיצוי שנקבע בהסכמים שביניהם ולאחר שקבע שלתובעת רשלנות תורמת בשיעור של 25%. לדברי השופט, הבדיקה שביצע טכנאי הנתבעת הייתה רשלנית ועליו היה לבצעה כשהעסק פנוי מלקוחות. "הכשל במערכת נבע מרשלנות עובד הנתבעת שלא הבחין בהעדרו של המגנט והותיר את המערכת במצב כזה שאינה יכולה לספק את השירות שאמורה לספק. ברור שטכנאי הנתבעת הוא שאמור לאתר את התקלה ולעומתו הבעלים והמנהל של התובעת הינו הדיוט בכל הקשור לבדיקה לעומק של המערכת. די בכך שבעל התובעת מגלה שישנה תקלה וקורא לנציג הנתבעת בכדי להסיר ממנו את עיקר האחריות לכשל". השופט דחה את טענת הנתבעת שהתובעת הייתה צריכה לשדרג את מערכת האזעקה. "עם זאת, לאור עדותו של מומחה התובעת שהמערכת לא נדרכה מיום ביקור הטכנאי, וכי במקודד ההפעלה קיימים 3 אינדיקציות חזותיות וקוליות המעידים על הצלחת פעולת דריכת המערכת, אני קובע שקיים אשם תורם מצד התובעת בכך שלא נתנה דעה לאותם אינדיקציות".

תאריך:  13/07/2008   |   עודכן:  14/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האזעקה חזרה מתיקון והעסק נפרץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הלכות ופסקי דין
ג'יל  |  13/07/08 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
שרת החוץ ציפי לבני אמרה בכנס שרי החוץ של מדינות הים התיכון כי "מפגש בין עמים לשיתוף פעולה באתגרים בפניהם ניצבים תורם ליכולת המנהיגים לקבל החלטות"
איריס פרחי
ברכבו של התובע הוחלף קודן והתברר שהבעיה במתנע    החברה לשירותי רכב סירבה להתקין בחזרה את הקודן הישן, ובית המשפט חייב אותה להשיב את עלות הקודן החדש
דרור מרום
תפעל בפתח-תקווה, במודיעין, במבשרת-ציון ובקדימה    התשתיות יוקמו בהשקעה כוללת של כ-4.5 מיליון שקל
ניצן אבני
- הודעה מטעם טמפו
איריס פרחי
לדבריו, חברת הנסיעות הבטיחה לממן כרטיס לטיסה חלופית וחזרה בה    חברת הנסיעות הכחישה והסבירה שביטול הטיסה אינו קשור אליה    התביעה נדחתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il